tirsdag 24. februar 2009

HVA FAEN!?! 4ÅR?

Hva slags forbanna tull er dette her da?
Han polakken som sparka en mann til døde midt i Oslo 6. desember i fjord fikk bare 4 års fengsel!
Hva slags nissefolk er det som sitter i norske rettsaler rundt om i landet?

Fire års fengsel etter dødelig spark i Oslo
Fire års fengsel for dødelig spark mot Jonas (31)
Dødelig spark ga fire års fengsel

*kokende*

Si din mening om straffen i debatten under her.
----------------------------------------------------------------

70 Kommentarer:

Anonym sa...

Utsendelse av begge 2. 48 åringen med engang.
Andre fyren rett i fengsel 6 til 12 år.

Anonym sa...

Dette blir for dumt...er flau av å være norsk.

Hva med de stakkars pårørende? Eier ikke det Norske rettssystemet respekt for dem? Vi er jo knapt bedre enn Yemen ref, Martine saken

30 år burde vært passelig straff, eller kanskje 40.

Anonym sa...

Det er helt latterlig... Rett og slett flaut!!! Men det er greit og vite at Norske domstoler vurderer tap av menneskeliv og trafikkforeelser på nesten lik linje... Synes folk slipper alt for billig unna... Eneste du ikke får billig av dem er trafikk.. der blir du dømt hardere enn drap faktisk...

Anonym sa...

I dette landet får man 15 år i fengsel for å smugle heroin, men 4 år for å sparke i hjel et menneske. Blir kvalm!

Anonym sa...

Latterlig dom, hadde jeg vært en etterlatt etter en person som ble sparket ihjel over en bagatell, hadde jeg ikke sett på 4 år som i nærheten av bot nok. Om du ikke vil drepe folk - ikke spark dem hardt i hodet. Skjønner du ikke dette hører du hjem bak lukkete dører. Vil domstolen her at brødrene av den avdøde skal ta loven i egne hender for å hevne sin bror når vedkommende polakk slipper ut? Skjerpings.

Anonym sa...

Enig!! Fy faen. Er det mulig??? De/han skulle hatt 100-31=69år! Dette forslaget kom fra min sønn på 15år. Han mener at det bør settes en "formel" for antall ved drap! Den tar utgangs punkt i den som (uheldigvis dessverre) blir drept er, man trekker fra 100år og man får straffeårsantallet. Blir en som er f.eks 60år drept,...ja da blir straffen 40år! Etc, etc, etc. Det hele er logisk spør du meg!

Når det er sagt: De som gjorde dette må sone sin straff i hjemlandet sitt! I tillegg bør de ALDRI få lov å komme tilbake til Norge!!!

Anonym sa...

Vi lever desverre i en jevla Mikke Mus stat. 21 års fengsel + 10 ekstra for å være polsk statsborger!

Anonym sa...

er bare å innse det en gang for alle. politikerene i dette landet er på ett absolutt minimum. full av lovord men ingen handling. se bare på martine saken. ikke kan de dømme de i jemen for da får slasken kanskje døds straff. bedre å sende han opp her eller til england. for da er han også tilbake vel om 4 år ca. fy faen sier jeg bare. for ett komplett duste rettsvesen vi har.

Anonym sa...

Trist. Et liv er kun verdt 4 år?

Anonym sa...

haha, det er en grunn at dette landet er på vei under... Mordere, terrorister, krigsforbrytere og andre slik sett i utlandet alvorlige skadelige elementer for samfunnet, får leve i fred her, får veldig lite fengsel straff og kan dermed foregå nye handlinger snarest. Det vanlige mennesket som foretar moralske feilhandlinger på grunn av press, som foretar feilhandlinger pga beskyttelse\overlevelse instinktet, blir straffet hardt og forsøkt ødelagt økonomisk for resten av livet. Lykke til videre Norge. Fortsett slik...

Anonym sa...

Er flau av å være norsk. ikke rart utlendinger ler seg skakk av oss. 4 år i norsk fengsel/hotel med kost losji gratis utdanning og polakken som kom til Norge for å plukke jorbær kommer hjem med høyskoleutdanning. FY FAEN

Anonym sa...

Ved 4 års straff, slipper han ut etter 2 år på god oppførsel!! Dette er ikke bra... SKJERPINGS Rettsvesenet!!

Anonym sa...

Gjeninnføre døds straffen sier jeg. If you kill someone in Noreway, we will kill you back.

Anonym sa...

Dette er det værste jeg har sett på en stund. Godt det er flere her som mener det samme! Blir provoset som faen av de straffe rammene vi har i dette landet. Ingen grunn til å bli her mere, jeg stikker så fort jeg får sjansjen. Bare kristiser meg for at jeg stikker men dette går for langt. Voldtekt og drap er helt latterlig gjort i dette landet. Jeg skjønner at dette er et "eldorado" for utlendinger. Føkk denne politikken og rettsvesen. Om jeg får sjansen så... tar jeg den.

Anonym sa...

"Gjeninnføre døds straffen sier jeg. If you kill someone in Noreway, we will kill you back."

HAHAHA! lær deg norsk a

Anonym sa...

Liv er billig i Norge. Minimumstraffen for å ta et liv burde være 10 år, i dette tilfellet minst 20 år og helst i et polsk fengsel for her er det rene hotell oppholdet.

Anonym sa...

Enig med siste kommetar jeg ass. Vi er et latterlig land npr det kkommer til håndtering av "dårligoppførsel" fra folk som nettopp kom hit. Latterlig!! Om dette fortsetter blir det vendetta.. stol på meg!!

Anonym sa...

dette er bare latterlig. er det rart at vi har grupper som fks vigrid og andre nynazist grupper? nei. selvfølgelig utgjør norske mennesker voldelige handlinger-men utlendinger aka-polakker "pakkiser" etc, ser ut til å ty til vold samme hva og når som helst. nesten så man skulle ønske vi var et hvitt land igjen. men det føler jeg blir helt feil-jeg personelig er ingen rassist osv-men jeg ser jo at vold,drap og voldtekt er noe som skjer hyppig i norge og er omtrent ALLTID utført av en "mann med utenlandsk bakgrunn"

Anonym sa...

ikke så dumt det han sier over her..utlendinger som drepte i norge blir drept! hadde gitt grei beskjed til kriminelle utlendinger!
polakken fikk bare fire år fordi han ikke mente å drepe....jeg er faen meg flau over å være nordmann.. dommerene burde SKAMME seg!

Anonym sa...

Fire år er en fornærmelse mot den drepte og mot hans familie; også mot det norske samfunnet. Nå skifter jeg garantert parti ved valget.

Anonym sa...

Kanskje vi snart skal lære oss å stemme eller??? Dere får det som dere vil ha det! Å se så fine skoler vi har fått;)

Anonym sa...

det blir, desverre riktig det du sier. Mange grupper vil styrke seg på sånne tilfeller som dette. Det er trist men sant. Jeg vet at biker miljøet vil ta afære her.

Anonym sa...

Det viser bare at folk er mindre vært enn penger. Bare se på hva NOKAS ranerne fikk. Men de drepte jo en politimann....

Anonym sa...

4 år??!!
Hva er det som skjer i dette landet??
*koker over*

Anonym sa...

Det er fakta at medlemmer i norsk pistol og skytter lag har skutt i været det siste året.
Jeg er ikke i tvil!! Ikke faen om jeg skal bli ranet i eget hjem..!!! Da tar jeg heller 4 år...

Anonym sa...

norske advokater og dommere DRA TIL USA!!! ta litt av lovene derfra!! norske lover er patetiske! og alt for lave!

Anonym sa...

Eller prøv med en liten momsundragelse eller før opp noen timer for mye på kortet fra arbeidskontoret da kommer staten med fulle strafferammer og skal knø deg for da er du virkelig en skummel sammfunnsfiende som må tuktes.

Vet ikke om man skal le eller gråte over dårskapen som utvises av norsk rettsvesen.

Unknown sa...

Dette er tatt ut av artikkelen

"Retten valgte å følge aktors påstand om fire års fengsel, og påpeker i dommen at spark mot hodet er blitt et stadig større voldsproblem."

Hvorfor ikke slå knallhardt ned på gatevold som dette? Gi dem den straffen de fortjener!!!

Hilsen en som blir
*blir forbanna når jeg leser sånt*

Anonym sa...

Drap er utilgivelig. Uansett. Dette er alvorlig. Hvis noen hadde sett de gutta i bilen og drept de der å da, hva ville straffen blitt, 1 år?

Bedre det. Når det går som det går. 4 år? Vi burde ta mer i egene hender fra nå av. samfunnet takler jo ikke denne typen oppførsel?

Anonym sa...

"Drap er utilgivelig. Uansett. Dette er alvorlig. Hvis noen hadde sett de gutta i bilen og drept de der å da, hva ville straffen blitt, 1 år?"

Da hadde du sikkert fått 21 år for hevndrap/rasistisk drap(selv om det ikke er rasisme så er jo tross alt polakker utlendinger)

Og du kunne ikke sakt "det var ikke meningen å drepe"

Jævla fucks regler!!!!

Anonym sa...

Som en delvis utenlandsk så mener jeg begge skulle blitt utvist og hatt mist 10 år i fengsel. Sjukt at dem kan komme med unskyldningen "jo, jeg sparket han i hodet BARE for å skade han litt. At han døde var et uhell." At de utfører blind vold og døden følger pga. dette er ingen unskyldning, voldshandlinger burdte også bli hardere straffet. Flau over å lese dommen.

Anonym sa...

Skal fan ikke være mulig. Når du sparker en annen i hodet så vet du med viten og vilje at dette kommer til å påføre store skader. Om du ikke dreper vedkommende så vil sannsynligvis denne trenge omfattende rekonstruksjon av både kjeve og tannstilling.

Jeg er meget bekymret for de signaler som sendes ut i samfunnet ved å gi så små straffer for alvorlige forbrytelser.

Det er på tide at Justisdepartementet setter seg ned og omformer lovteksten, for det er ikke dommeren sin feil at straffen blir så lav.

Anonym sa...

Dette avgjørelse er helt uakseptabelt han får kun 4 år der fikk jeg 5 års utvisning fra Udi om jeg hadde fast jobb eget leilighet? Nå ble jeg forbanna!!!!!!!!!

Anonym sa...

For å si det sånn.. Først og fremst er jo denne dommen en formidabel SKANDALE! Og for det andre så syns jeg forferdelig synd på de ellerlatte. Ufattelig tragisk må det være for de.
Hadde et av mine familiemedlemmer blitt drept og skyldige hadde fått denne latterlige dommen, kan jeg med 100% sikkerhet si at jeg hadde stått å venta på vedkommemde når han kom ut av fengsel. For det ser nesten ut som norsk rettsvesen har mista all sin logiske dømmekraft og at det er snart opp til oss andre å begynne håndhevingen av loven slik den burde håndheves.

Anonym sa...

Helt utrolig at en får bare fire års fengsel for å begå drap. Er ikke et liv mere verdt i Norge?

Anonym sa...

4 år for drap er ubeskrivelig billig. Med god oppførsel er de ute om 2 år. Økonomisk kriminalitet straffes hardere enn dette. Alle snakker om at voldtekt staffes for lavt. Hva med drap? Det Norsl rettsvesnet har uttalt at det skal være et humant straffesnivå i Norge. All fortjener "en sjanse til", synd at offeret ikke får en sjanse til også.....

Anonym sa...

4 år er fengselsår.. blir litt over to år.. Norge er og blir et dusteland, dumsnillt til det grenseløse... Jeg så for ca et år tilbake, at tre mennesker hadde voldtatt tre forskjellige damer i deres hjem... og dette ble gjort med tortur og gruppevoldtatt dem.. tre filfeller... høyste straffen var 4 fengselsår, laveste var han som slapp, fordi han var sinnsyk i gjerningsøyeblikket... Norge er tragisk i forhold til slikt.. En mindre sak, men sier dog litt om norge: en gammel dame ble ranet, og raneren ble sparket ned av en annen man som gav så damen vesken. Han som ble dømt, var han som sparket ned tyven... Duste duste duste norge.. får vondt i hele meg av systemet.. Hva med de to fra romania som kom til norge med utstyr til å svindle minibanker... Det var intervju på nyhetene om hvorfor de ble sluppet fri, og svaret var : at de tok det med til noen andre, og ikke hadde med det å gjøre"... Norge er og blir dumsnilt, naivt og godtroende land... Godhet er ikke dummhet, hva norge er, er feigt og spakt land!

Anonym sa...

Trodde straffer skulle gjenspeile den allmenne rettsoppfatningen. Dette er jo latterlig lavt!

Anonym sa...

Noen må tas og jeg vet hvem. For mye prat og for lite action. Han som sparket ned den dritten burde faen meg hatt gulstol i byen. Vi er i fritt fall. la oss sammen stoppe de idiotene som sitter på toppen av haugen. Jeg er KLAR!

Anonym sa...

Ka i helv..... jeg mener at en skulle ha spikret dem opp etter øyelokkene og tvinget dem til å blinke...
fy fanen.

Anonym sa...

Det burde være minst 15 år. dette er ganske lite. Norges lover er alt for snille.

Anonym sa...

"Hva slags nissefolk er det som sitter i norske rettsaler rundt om i landet?"

- Legg nå ikke skylden på rettsvesenet som i dette tilfellet slutter seg til påtalemyndighetens straffereaksjon. Dersom strafferammene skal heves må dette gjøres på lovgivernivå. Dette er ei heller påtalt som et drap, men legemsbeskadigelse med døden til følge, der maksimumstraffen er 8 år. Etter som dette er uprovosert, blind vold, så burde kanskje påtalemyndigheten bedt om maksstraff.

Anonym sa...

Anonym sa...
"Gjeninnføre døds straffen sier jeg. If you kill someone in Noreway, we will kill you back."

HAHAHA! lær deg norsk a

24. februar 2009 23:25


Er ikke norsk han ikke kan, men engelsk!

Ædda bædda på begge to!! :)

4 år er forøvrig et hån, og at eldstemann ikke får noe straff er bare helt utrolig.

Anonym sa...

Ikke nødvendig med fengsel da...gi meg 50 minutter i forhørsrommet med polakken, så fikser jeg dette!

Anonym sa...

Det er ikke kun Norge som har for snille lover, det er et problem i mange andre land i Europa. Jeg kan ikke forstå at sofistikerte og dannede rettsfolk ikke ser at dette ikke fører til noe godt for sammfunnet - flere voldtektsfobrytere, flere mordere og kriminelle, mer sorg for ofrene og mer hevn.

Anonym sa...

Poster som Anonym av lettere latskap..

4 år eller 2 maximum som det heter på norsk fengslingsspråk. Blir for dumt. Blir som å sitte igjen etter skolen, bare det varer lenger og du har flere friheter og får mat og være i fred.

enda en bra blogg om det, som sier mye. :


http://gaaalskap.blogspot.com/2009/02/altfor-strengt.html

Anonym sa...

glemte også å si at man får jo også ferie fra fengsel her. Henviser til saken der en fra b-gjengen ble skutt og drept, og bilen satt på fyr på av en som var ute på permisjon.
Sorry ass... det blir som å gå på folkehøgskole bare litt lettere.

Anonym sa...

Ja, flau over å være norsk ass... Men hjelper jo ikke noe å stemme på partiene likevel. Alle sier mye men gjør lite!

Anonym sa...

Helt enig med dere andre her. Jeg SKAMMER meg rett og slett av å være norsk. Dette landet er blitt en fristat for kriminelle og drapsmenn. Ikke rart de sitter der på sin høy hest og ler av oss. Gang på gang forstår de at de kan gjøre hva som helst (les: drepe) og slippe unna med det. For et patetisk møkkaland.

Anonym sa...

Ali Farah saken har gjort nordmenn livredde for rasiststemplet. Dette her går over stokk og stein. FOLK SOM DREPER FORTJENER STRAFF. Nå må det bli slutt på Ole Brum politikk og skylde på manglende integrering. Nå må vi innse at vi tar inn kulturer i dette landet som ikke VIL integereres. De vil bare ha godene vi tilbyr , og ikke noe mer med oss å gjøre. Og vi sier gladelig ja. RÆVKJØRT er vi blitt.

Anonym sa...

Ikke rart svartinger og annet pakk kommer hit og lever det glade liv med gjengkriminalitet,voldtekter,drap og narkotika. Her kan man jo gjøre akkurat hva man vil uten noen store konsekvenser. Blir de tatt så er jo fengselet som et luksushotell i hjemlandet. LATTERLIG! Send pakket hjem uten muligheter for å komme tilbake. HVORFOR I SVARTE FAEN SKAL MINE SKATTEPENGER BRUKES PÅ DETTE SVINERIET!?

Anonym sa...

Det stilles FOR LITE KRAV i samfunnet vårt!!! Dette gjelder over hele "fjøla"! En kan begynne i skolen... "stakkars elever", de må for all del ikke få lekser... Da må de jo sette seg ned for å gjøre en innsats, for med lekser så forventes det en innleveringsfrist... (Eller gjør det det i dagens samfunn?) Hva er konsekvensene hvis en ikke "gjør jobben sin"? KONSEKVENSER er det neste stikkordet! DET MÅ VÆRE KONSEKVENSER for de handlingene en gjør! Positive for ønsket atferd og negative for uønsket atferd!

Desverre virker det som om alt som har med det menneskelige å gjøre er nedprioritert i vårt samfunn... (skole, helse, politi- og sikkerhet er lavlønnet i forhold til olje, finnans og andre ikke menneskelige ting... i tillegg så er strafferammene for dokumentforfalsking og svindel i mange tilfeller høyere enn f.eks blind vold, voldtekt og drap...)

Det virker som om de kriminelle har bedre personvern i vårt samfunn enn de menneskene som følger lovene og reglene... En kan f.eks ikke legge ut bilde av en mistenkt kriminell (da er det sladdet).

Får de en dom og havner i fengsel, så har de i mange tilfeller krav på permisjon... Flott at de skal prøves å intigreres i samfunnet igjen og vernes i forhold til det, MEN hvorfor skal uskyldige mennesker bli utsatt for disse menneskenes ugjerninger (på ny og på ny.....) Godt skrevet av en annen her.... hva med offeret eller offerne, det eller de får desverre ingen ny mulighet!!!

Synes det er på tide at en VERNER de "snille" i samfunnet slik at de kan gå trygt rundt og nyte livet. La heller "de slemme" ta konsekvensene av det de gjør! Det MÅ være tydlige retningslinjer for hva som KREVES av en samfunnsborger (uavhengig av etninsk bakgrunn!)

I dette tilfellet; 4 år er ikke en konsekvens av DEN handlingen som er blitt gjort!!!!

Anonym sa...

He, he! :) Her var det mange dumme meldinger gitt...

Anonym sa...

En ting er helt sikkert, norsk rettsvesen er en skam, 4 år? hva med den drittsekken som kjørte bil i fylla rett inn i en campingvogn, han fikk 1,5 år.
Det er jo en positiv ting med de latterlige lave straffene i Norge, Da vil jo ikke jeg straffes når jeg tar hevn om dette skjer med noen av mine.
Jeg hadde skutt rasshøla i retten.

Anonym sa...

Lave straffer er pga. den norske stat skal spare penger. Lang straff = stor kostnad for staten.
Det er ikke billig å ha en polakk sittende 10 år på cella.Trenden fremover er at det vil bli mildere straffer....Heia Norge !

Anonym sa...

Ja dette er slikt jeg kjenner det blir rasisme av. Å ikke straffe de som gjør noe straffbart hard nok. Særlig gjelder det mennesker som kommer i fra andre land. Da blir det rasisme. Ja selv opp i hodet mitt som vanligvis liker alle folkslag. Kjære Norge dere gjør en stor tappe med å drive på slik. Skam deg! -norge.
La de kloke menn som tar slike avgjørelser ikke la oss rundt få næring til å murre oppunder rasisne. Frp må ikke få så mange argumenter, det blir for lett for dem å lure norske til å bli i mot den fremede.

Anonym sa...

Ved å dra inn alle disse menneskene med annen kulturell bakgrunn og verdier, lager Norge et stort problem for seg selv. Hvertfall med det rettsystemet vi har i dag, helt katastrofe!

Vi er den store pengesekken oppe i nord, kom og utnytt oss alle mann, og gjør som du vil!

Anonym sa...

Hadde dette vært min bror som ble drept så grusomt, så hadde jeg tatt loven i egene hender! Ikke faen om en jævla jordbærplukker skulle sluppet med 4 år for å ta livet av min bror. Dette nisserettsvesenet skaper hat og frustrasjon. Hva med hans familie? Hva med respekt for den døde og de etterlatte. Nei, vi i Norge synes ALLTID synd på drapsmannen. Enten hører de stemmer (det mest idiotiske jeg hører) eller så var det ikke meningen. Tulleprat. Send alle som ikke hører til her hjem så kan de ta livet av sine naboer, venner og andre der nede. DA vil de få skikkelig straff fordi der har de et rettssystem som ikke tar hensyn til drapsmannen.

Jeg gjentar: om noen tar livet av min bror eller søster og slipper unna på den måten: du bør se deg over ryggen for resten av livet.

Anonym sa...

Hvorfor er alle her så utrolig hevngjerrige?

Det har vel ikke noe å gjøre med at et liv er verdt kun 4 år, et liv som er tatt kan uansett aldri gjenoppstå.

"Vanlige folk" har en tendens til å forvandle seg til monstre i slike straffesaker, og er kun opptatt av hevn.

Anonym sa...

kommer ikke som noe sjokk ..

Nylige dommer her i landet:

En 62 år gammel mann ble tatt skyldig i voldtekt av ei 5 år gammel funksjonshemma jente,
Straff 5 mnd'r

Disse som gjorde opprør i Oslo kan risikere straff på 6 år

Anonym sa...

Jonas var firmenning av meg, så jeg har vel kanskje ett hakk mer nærhet i saken.

Men det må bare sies til en del av dere at dere har misforstått poenget med straff ved forbrytelser.

Pårørende/fornærmede får oppreisning i form av penger (som kanskje litt for sjelden faktisk blir til noe, men det er en annen diskusjon).
Så får den dømte en straff som skal hindre ham i å gjøre det samme igjen, samt virke allmennpreventivt.

Det er ikke opp til fengselsvesenet å passe på at pårørende får et verdig farvel med noen som har blitt drept.

Anonym sa...

Nei det er ikke opp til fengselsvesenet, det er opp til rettsvesenet. Har vel egentlig ikke så mye med et verdig farvel å gjøre, men rettferdighet...

Anonym sa...

Ett år tilsvarer 8 mnd i fengsel, det vil si at han er ute igjen om 2 år og 8 mnd..! Varetektsfengsling regnes som 2 dager pr dag.
Polakken er ute i Desember 2010 dersom han har god oppførsel inne!

Anonym sa...

ha ha, her var det mange sofa helter :)

Anonym sa...

faan e det me norge? å gi bare 4år får mord e brutalt. gi dæm mer enn dobbelt så lang straff.

Anonym sa...

""ha ha, her var det mange sofa helter :)""

Og du er en som er for kull til å bry deg, enda bedre...

Anonym sa...

Består ikke et fengselsår bare av 9 måneder eller no slikt? Blikke 4 år da...

Anonym sa...

Skulle bare kopiert USAs måte å håndtere de på feil side av loven.

Får man livstid så har man god tid på å tenke over hvor dum man var, får man 4 år i et norsk fengsel er det jo nesten en ferie fra hverdagens kjas og mas.

Bare for å eliminere en hver tvil så tenker jeg altså å kopiere fengselsstraffene fra USA, ikke dødsstraff.

Anonym sa...

R.I.P Jonas!Kommer t å savne dæ!
Hater rettsvesnet i Norge.sjerpings!Livet t jonas e verd mer enn d!

Resat altun sa...

Hei blogg eieren kan du snill slette kommentaren min takk

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide