tirsdag 17. februar 2009

Nei til blokking av TPB!

Ja det tok si tid før jeg fikk rota meg inn i debatten rundt ThePirateBay(TPB) men nå kom jeg iallefall :p Bedre sent enn aldri :D

Det hele handler vel egentlig om en del rike folk som syter over at andre deler filmer, spill, programmer, musikk osv. via .torrent filer.
Og for å være ærlig så har jeg selv lastet ned ting fra TBP, noe jeg tror de fleste som leser her har gjort. Men jeg ser ikke det store problemet med det.

Når det gjelder filmene så drar de fleste filmer inn mer penger på kino enn det kostet å lage filmen uansett så da går de jo i pluss. Og hvis jeg ikke laster ned en film for å se den så kjøper jeg den iallefall ikke, jeg venter til den kommer på TV. Veldig få filmer som er verd de 80 kronene det koster å sitte i en sal sammen med masse andre folk som bråker og 100-200kr for en DVD som koster 1 kr å produsere gidder jeg iallefall ikke å betale(ja kall meg gjerne gjerrig).
Og av musikk så tviler jeg på at snoop dogg, eminem, 50-cent, madonna(som tjener 1.7mrd i året) osv. merker så forbanna mye til om noen tusen laster ned sangene de sine. Kanskje bare kjøpe seg en diamant mindre?
Programbransjen har prisa seg så sykt høyt at de syntes jeg heller ikke synd på og det samme gjelder spillbransjen.

Hvorfor skal jeg gidde å gå og kjøpe et spill for 499.- + når det ikke er sikkert at jeg liker spillet ei gang? Jeg laster gjerne ned et spill, tester det og blir jeg ikke lei av det iløpet av 2 timer så går jeg faktisk heller å kjøper det.(bedre enn å bruke angreretten:p)

Men det værste av alt er jo at onde krefter her i Norge prøver å true(primitivt) Telenor til å blokkere TPB, hva slags tull er det da? Skal Rema1000 nekte klesbutikkene å selge tøy med lommer i fordi at det stjeles for mange millioner i Norske Rema1000 butikker årlig? For min del blir det like forbanna dumt.

Jeg vil oppfordre alle til å signere oppropet på http://www.reddbukta.com/

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

3 Kommentarer:

Anonym sa...

The king and his men
stole a queen from her bed
and bound her in her bones
the seas be ours
and by the powers
where we will, we’ll roam.

Some men have died
and some are alive
and others sail on the sea
the keys to the grave
and the devil to pay
we sail to fiddlers green

The bell has been raised
from it’s watery grave
can you hear it’s sepulchral tone
the call to all
lay heed the squall
and turn your sails t’ward home

Chorus’:
Yo-ho
haul together
hoist the colours high
heave-ho
thieves and beggars
never shall* we die

Come one, come all and lets fight alongside oure Pirate friends from Thepiratebay.org

Anonym sa...

Du jobber vel gratis for smuler og du?
Penger betyr vel ikke noe for deg? :-)

Admin sa...

Jo selvfølgelig betyr penger noe for meg. Men de største selskapene(de som klager mest på TPB) vasser i penger uansett for sine overprisa filmer og cd'er og det samme ser man jo at artistene og skuespillerene gjør.

Og de fleste spill og filmer er tungt reklame finansiert.

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide