lørdag 21. februar 2009

Hva med å samarbeide?

Hva om musikk og film bransjen samarbeider med ThePirateBay heller?

Erik og Kriss sier "Karrieren vår ble skapt takket være fildeling"
Jeg lastet selv ned Erik og Kriss musikk lenge før jeg hørte om de på radio eller noen andre plasser :D

Men tilbake til samarbeidet.
Hvorfor ikke finansiere det med reklame?
ThePirateBay lager en egen adresse til feks. 20th century fox, thepiratebay.org/20thfox der kun 20th century fox kan legge ut filmer(i litt dårlig kvalitet ettersom de første lekasjer alltid pleier å være i dårlig kvalitet) før de blir lekket av andre og det blir plassert en hel haug med reklame på hver nedlastings side der alle inntekter går til filmselskapet. Da vil det også bli mindre lekasje fra andre hold ettersom filmen uansett blir lekket fra filmselskapet før alle andre.
Og det samme kan gjelde musikken som nesten uansett blir lekket før musikken kommer i salg. Så da hade film og musikkbransjen tjent en del penger på reklame som de ellers hadde gått glipp av og de som fra før kjøper filmer og musikk hadde forsatt kjøpt filmer og musikk..

Bare en liten tanke jeg satt med :p

8 Kommentarer:

Anonym sa...

Jeg laster ofte ned filmer før jeg går og ser de på kino. Syntes jeg at de er gode når jeg har lastet de og sett de på pc'n så går jeg og ser de på kino, liker jeg de ikke så sparte jeg noen kroner på å ikke se den på kino. Hadde jeg ikke sett de på pc'n først så hadde jeg heller bare venta til de kom på tv. Så på meg tjener de penger på at jeg laster de ned først og forslaget om reklame på tpb som går til filmbransjen syntes jeg var et bra forslag

Unknown sa...

Smart tenkt;)

Anonym sa...

Så bra det finnes srtister som Erik og Kriss, mange artister er for grådige.Vurderer faktisk å kjøpe musikken til Erik og Kriss kun for å vise min støtte!!!!!!;)

Anonym sa...

Så du mener artister er grådige når de tjener minimalt på plate salget? At folk skal kunne laste ned ting gratis som en annen har slitt vettet av seg for å lage er jo like sykt som at jeg skulle gå rett inn i bilen din og si den er min... Hva i helvette er feil med hjernen din?!

Anonym sa...

ro ned...

Anonym sa...

Ja huff å huff,artister som løper rundt med diamatsmykker, kjører rundt i rolls og tjener 1.7 milliarder i året(madonna) tjener jo absolutt minimalt.

Folk laster jo allerede ned gratis og det kommer aldri til å stopp, så hvorfor ikke finansiere det med reklame?

Kanskje artistene heller skal stille opp litt mer og reise rundt og spille en del mer konserter? Det er der de pengene er..

Anonym sa...

Hjernen min er på rette plassen den;)Så morsomt å provosere deg alså;D

Anonym sa...

Veldig bra innlegg. Virker som om veldig mange mener det samme som deg. En ok distribusjonsplattform, hvor man til en billing penge kan få tak i det man vil.
Når jeg laster ned noe får jeg muligheten til å finne ut om jeg faktisk liker det før jeg bruker penger på det. Noe jeg synes er helt ok. Hvorfor skal jeg måtte gamble på at en gitt film er ok, for så å bruke opp mot 100 kroner på kinoen bare for å gå ut skuffa?

Men så lenge platebransjen stritter i mot og nekter å innse at de ikke kan sloss mot fildeling kommer det bare til å bli mer av den, og mindre til bransjen.
Synes de fortjener det!

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide