lørdag 21. februar 2009

50/50

Halvparten av trafikkdrepte brukte ikke bilbelte melder dagbladet i natt, så det vil jo si at halvparten av de trafikkdrepte BRUKTE bilbelte?
50/50 sjanse for å dø om man bruker bilbelte eller ikke med andre ord.

Av personlig erfaring så har jeg selv mistet en venn pga. han kjørte utfor, havnet i vannet, fikk panikk og druknet fordi han ikke fikk av seg bilbelte mens en annen venn av meg forsatt er vennen min i dag fordi at han ble kastet ut av bilen(som ble totalt knust da den traff fjellveggen) han var passasjer i fordi han ikke brukte bilbelte.

Mine kondolanser går uansett til alle som har mistet noen i trafikken.

(patetiske forsøk på personangrep og hersketeknikk slettes)

3 Kommentarer:

RHJ sa...

Mulig statistikken din var humoristisk ment. Men for sikkerhets skyld: Så lenge mer enn halvparten av alle bilister bruker belte, vil det ikke lenge være snakk om 50/50 sjanse for å dø.

Srist med vennen din som havnet i vannet. Men sannsynligheten for å bli reddet av et belte, er mye større enn sannsynligheten for å dø av et belte. Altså bør man bruke belte.

Men hvordan vet man at han fikk panikk?

Han som ble kastet ut, hadde meget stor flaks. Men hvordan klarte han å bli kastet ut av en bil i det den treffer fjellveggen? ... og overleve?

Anonym sa...

Håper det var humoristisk ment, hvis ikke kan du like lite om statistikk som du kan om trafikksikkerhet ;)

Det er alltid noen som kjenner en kompis som hadde en fetter som kjente en som overlevde fordi han ble kastet ut av bilen. Merkelig nok kjente de samme personene også en som døde fordi han kjøre i vannet med belte på.

All statistikk tilsier at det er langt farligere å kjøre uten bilbelte enn med, hvis du tviler så les grundigere gjennom statistikkmaterialet enn overskriftene i Dagbladet.

Er du redd for å havne i vannet med beltet på, så kjøp ruteknuser med beltekniv, så slipper du å bekymre deg over det.

Når det gjelder fjellveggen så er den en vandrehistorie som har blitt viderefortalt av rånere i alle år...

Admin sa...

RHJ: Det var iallefall det de regnet med at han fikk panikk, det var ingen andre skader på han som tilsa at han skulle blitt slått bevistløs og han var edru. Og sa aldri at han ble kasta ut av bilen i det han traff veggen, han ble kasta ut av bilen når den surra et par ganger før den traff veggen.

Anonym: Vel nå var/er dette gode venner av meg og ikke noen som kjente noen som kjente noen som kjente noen osv. så det er lite vandre historie, men selvfølgelig, ikke alltid like lett å tro på ting andre forteller fra virkeligheten.

Jeg sitter ikke på tall om hvor mange som kjører med bilbelte kontra uten så jeg har ikke noen sammenligninger på de 2 delene. Jeg tok tallene jeg hadde forran meg og det var at halvparten av de døde brukte ikke bilbelte og da brukte jo altså den andre halvdelen av de døde IKKE bilbelte..

Jeg er heldigvis fritatt for å bruke bilbelte.

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide