mandag 16. februar 2009

Innvandringen øker og det samme gjør volden

Det er jo ikke til å stikke under en stol at volden i Norges hovedstad øker og øker i takt med innvandringen og sammtidig blir det mer og mer brutalt.
Flere gjengvoldtekter, flere brutale ran, mer narkosalg osv.

Hvem kan stilles til ansvar for dette? Regjeringen som har mer eller mindre åpne sluser for alle som ønsker å komme inn her eller innvandrerene selv?

Greit nok, innvandrerene burde følge Norske regler men sålenge regjeringen svikter på alle områder så er det ikke alltid like lett å være innvandrer i et land som har mange ganger strengere regler og kultur enn landet man kommer ifra.

Så jeg er ikke i tvil, SVik MÅ bort fra stortinget ved neste valg og det beste hadde vært ei borgerlig regjering hvis man tenker på kriminaliteten her til lands.

Ranet og truet med pistol i eget hjem
Familie brutalt ranet i sitt eget hjem i Oslo
Politiet etterlyser vitner etter brutalt ran
Hybelhus ranet tre ganger på én uke
To menn tatt for åtte oslo-voldtekter
Narkotikasalg har spredd seg til videregående skoler
Blir tilbudt dop når jeg følger sønnen min til skole
Åpner nye markeder for narkosalg
Kraftig økning i antall asylsøkere
Dårlig asyltilbud gir mer kriminalitet
Barnefamilie ranet og bundet av maskerte pistolmenn
Barnefamilie brutalt ranet
Nekter skyld for dødsspark
Ti rumenere kastes ut av Norge
De rettet pistolen mot barna mine
- Det var den verste timen i mitt liv

Og ofte blir desverre gjerningsmennene erklært for syke til å dømme, særlig gjelder dette når det er mord inne i bildet:
For syk til å fengsles for nabodrap

La meg sitere TeraQ Yasser kl 01:01..

"Og til dere andre som kommer med diverse anklager mot de som er skeptiske til all volden og kriminaliteten blant oss innvandrere, innvandrere er ikke bare personer med annen hudfarge enn nordmenn så jeg forstår ikke hvorfor dere blander rasisme og annet tull inn i anklagene deres?"

Kanskje dere som kommer med rasisme anklager skal slutte å være så trangsynte og forhåndsdømmende at alt som har med innvandring å gjøre er rasisme hvis det omtales i en negativ sammenheng?

85 Kommentarer:

Anonym sa...

Fin blogg:) Må si meg enig med deg dær ja.

Anonym sa...

Det sier seg selv at du har rett. Må bare riste på hodet av hvor lite framtidsrettet norsk politikk, og dermed det norske folk er. At man ikke klarer å se konsekvensene av innvandringen på sikt er skremmende. Konsekvensen er borgerkrig innen 100 år. Blodig, hard, brutal og ødeleggende krig. Er det virkelig vanskelig å forstå?

OK, da skal jeg forklare hva som vil skje. I dagens Norge går folk med på nær sagt alt. Dersom politikerne sløser vekk 100 milliarder på tull, så blir det møtt med en skuldertrekning. Ingen bryr seg. Vi bader i penger, selv om mesteparten blir stuet vekk i utenlandske aksjer og verdipapir. Alle får trygden sin, alle får sykehus når det trengst. Men hvorfor? På grunn av oljen. Hva skjer når den tar slutt, og vi sitter igjen med en dum, splittet befolkning uten ressurser? Nøyaktig det samme som skjer overalt ellers i verden, krig! Afrika, Pakistan, Afganistan er gode eksempel på hvordan Norge blir innen 100 år. Tar godt i når jeg sier 100 år selvsagt. Det sier seg selv at det blir ganske uakseptabelt å bo i landet allerede mange ti-år før det.

Anonym sa...

Å finne 2 negere i Oslo blir vel omtrent som å finne den berømte nåla i høystakken. Nær sagt umulig. Og hvis de mot formodning skulle finne de så er nok dommere, advokater og annet pakk klar til å sette de på gaten igjen innen kort tid...må jo opprettholde etterspørselen etter tjeneste sine, må vite.

Anonym sa...

jeg blir så glad når det finnes folk med denne tankegangen. Skulle bare ønske at regjeringa kunne tenke litt mer i samme retning....

Anonym sa...

Det var en del grupperinger i norge på 80 og 90 tallet som advarte mot fremmedkulturell innvandring. Disse ble ansett som rasistiske bevegelser for samfunnets utskudd. Mønstringer ble med de rødes velsignelse sabotert og tilhengere forfulgt og uthengt i media som overløpere! Blitzere og andre radikale bøller fra den naive venstre flanke hadde gode dager da - Nå er det imidlertid bemerkelsesverdig stille fra den siden.

Hvem har ansvaret? Oss som ikke våget å stille oss sammen med de som ville skåne landet vårt! Vi som i dag har barn som skal vokse opp i et lovløst land, styrt av banditter. Nå er tiden inne for å samle troppene igjen! Jeg blir med denne gangen og jeg er villig til å gå langt for å redde fremtiden til våre barn!

Arve

Anonym sa...

Gerilja revolusjon! Vi trenger vigilanter som setter respekt for samfunnet i folk! The boondock saints er ett godt eksempel på noe som bør realiseres!

Anonym sa...

Kriminaliteten skyldes innvandrede arabere og negre som har en lavere utviklet bevissthet og dermed en naturlig disposisjon for voldelig, kriminell adferd. Jfr deres evne til å styre i egne samfunn.

Anonym sa...

Først så det er sagt så er jeg ikkje noen Rasist!

Men nå er Det faen meg nok!

"Somalianere" kommer hit til Norge og får trygd og stønad gjennom folkets skatte penger.

Og hva er takken for det? Jo man blir ranet med kniv på t banen eller ranet i eget hjem med pistol.

Jeg tar ikkje allesammen under en kam, men det er mange av dem jeg sikter til.

Nå er det på tide det blir kjørt hardt mot hardt.

Jeg har med meg kniv i lomma når jeg er ute og har handen på den heletiden når jeg går. Trekker en fyr kniv mot meg stikker jeg vedkommende rett i halsen uten spm, deretter slår jeg alt jeg makter mot strupen med knyttneven.

Hjemme har jeg 9 mm Pistol som ligger strategisk til hvis det banker på døra eller noen står i stua mi som ikkje skal være der.

Jeg skyter og spør etterpå.

Skal faen ikkje la meg bli tynt og nedtrykt av nye landsmenn.

Det er på tide vi beskytter våre hjem en gang for alle.

Hvis ikkje kommer dette virkelig til å øke drastisk og bli ett sammfunns problem de luxe.

Kanskje hvis en raner blir skutt selv under ett ran så kanskje de andre tenker seg godt om at det er en risk for å bli skutt selv.

Men vi nordmenn er jo helt kokko som tålerere dette og alt annet.

La oss stå sammen og la dem møte samme mynt tilbake.

Jeg er for at det blir skudd premie på dem som bare driver helvette her i Norge som ran og voldtekt. Dem er ikkje noe å samle på.

Håper det er flere som er enige med meg.

Og nei bare så det er sagt igjen jeg er ikkje Rasist!

Jeg har mange nye landsmenn venner som er skikkelige.

Takk for meg!

Anonym sa...

Du rett over meg her: Du er hardbarka rasist, hvorfor er du redd for å innrømme det? Fordi du er ubrukelig og litt ekkel, kanskje, og fordi holdninga di er det også?

Til Hr.Arbeidsledighetsbloggen-blogger:
Jeg skulle nettopp til å gi deg en mental ørefik for å være så trangsynt og fæl, men jaggu meg har du ikke et meget godt poeng. Jovisst, man kan ikke skylde alt på regjeringa heller (selv om relativt mye av det er velfortjent), invandrerene må ta sin del av skylda de også, det er lov å komme til et nytt land og oppføre seg som folk skal der til lands, men det må jo gå an å integrere også?

Fotnote:
"Kriminaliteten skyldes innvandrede arabere og negre som har en lavere utviklet bevissthet og dermed en naturlig disposisjon for voldelig, kriminell adferd. Jfr deres evne til å styre i egne samfunn."
Mhm. Du burde hilse på en gammel venn. Han heter Adolf og han liker å si at arabere og negre og jøder og homofile og i grunn de fleste andre har en lavere utviklet bevissthet enn oss hvite vakringer. Men vent.. Han ville ikke ha de funksjonshemmede og mentalt tilbakestående heller.. Så kanskje ikke din stil..?

Anonym sa...

Hei. Maa si at anonym virkelig har en splittet personlighet. Er du for eller mot fremmedkulturell invandring/flerkultur herr anonym?

Anonym sa...

jeg er ikkje noen hardbarka rasist.

Jeg har venner både fra Afrika og Kosovo, og andre land jeg ikkje gidder og skrive.

Mener du at man skal finne seg i å bli rana i eget hjem?

Kanskje du endrer syn den dagen en trøkker en gunner i trynet på deg og skal pengene dine og mobilen din.

Jeg sikter seff bare til dem som er noen krimineller jævler og ikkje de andre som kan oppføre seg som folk.

Ekkel og ubrukelig? Hmmm skikkelig saklig du.

Håper du blir rana i fremtiden, kanskje du skjønner meg bedre da.

Takk for meg atter en gang.

Anonym sa...

Sånn går det når et lite land som Norge skal ta vare på alt og alle fra hele verden. Er det ikke noe som heter at man kan utvis kriminelle fra landet ? Leser aldri noe om dette, men det er vel synd på dem, så de må jo få være her.

Anonym sa...

Han som går med kniv i jakka, forstår jeg godt, går aldri helt ubevæpnet selv. Og balltreet ligger hendig til, i tilfelle det skulle bli nødvendig. Jeg løfter også vekter for å være istand til å forsvare meg godt uten våpen, men knyttnever hjelper ikke mye mot kaldt stål.

Foreløpig er min del av landet forholdsvis skjermet mot denne type kriminalitet, men det begynner å spre seg, sakte men sikkert. Narkotika, vold, voldtekt. Pesten sprer seg sakte, og det er kanskje på tide å finne botemiddelet før det er for sent? Det er jo tydelig at regjeringen ikke makter å gjøre, integreringen har slått fullstendig feil.

Nå er det opp til oss...

Anonym sa...

Strengere lover må til får å få folk til å skjønne det. du sitter ikke lenge i buret for voldtekt eller ran i Norge, burde heve straffen med et par år

Anonym sa...

Vi står samlet

Anonym sa...

Ubrukelige utlendinger!!
Truer folk på livet for å få seg en mobiltelefon eller noen tusenlapper... Hva slags tapere er det som gjør noe sånt da?!

Og mens utlendingene forsyner seg av godene lurer politi og politikere på om det skal være lov med hijab eller ikke.

Det går en vei - nedover........

Anonym sa...

Hvordan kan du si det her? Hvordan kan du mene at all den kriminaliteten som skjer i hovedstaden utføres mest av innvandrere? Mener du at etnisk norske er uskyldige mennesker?
Nå mener jeg at du generaliserer veldig mye, som mange gjør med at alle muslimer er terrorister.

Anonym sa...

Lær dere norsk før dere påberoper dere arisk suverenitet. Hvis dere er like lemfeldige med opplysningene dere bygger deres holdninger på som med språket er det ikke rart rasismen tyter ut gjennom alle kroppsåpninger. Æsj.

Anonym sa...

Det er klart det utføres av invandrere mesteparten. Jeg jobber i politiet og 75% av de skyldige i saker som denne er fra øst-europa og afrika. Skylden for dette er mest foreldre som ikke lar ungene leke med "hvite" og derfor isolerer dem fra det "ordentlige" samfunnet.

Anonym sa...

I min del av landet står fortsatt den hvite mann for 90 prosent av kriminaliteten.

Og hvordan vet du at de som sto bak dette ranet er innvandrere?

Anonym sa...

Så lenge man behandler innvandrerne som en gruppe og ikke individer, så vil det forverre muligheten til å ta de som ikke følger de norske lover. For det første så gir mange innvandrere faen, da de allerede i utgangspunktet blir stemplet som ubrukelige og føler seg som en outsider i forhold til etninske nordmenn. Og for det andre så er det lettere å begå et lovbrudd, når man føler seg som et medlem av en gruppe, enn som et enkelt individ. Dette da man ikke i like stor grad føler seg personlig ansvarlig for de handlinger man begår.
Det viktigste er å ta de drittsekken som finner på faenskap. Svarte, hvite eller hvilken farge de måtte ha. Oppfører man seg som en dust, så er man en like stor dust om man så er hvit eller svart.

Anonym sa...

Det største problemet oss nordmenn har er at vi er liveredd for å bli stemplet som rasist! med en gang vi sier noe som kan vris\tolket som rasistisk så får man huden full... jeg gir faen i hva folk mener om mine synspunkter på innvandrere og politikken på det. enig med Arne.. jeg vil heller ikke la et barn vokse opp i byen slik som det er nå.

Anonym sa...

Mange "kloke" innlegg!!! Vi har sikkert mange gode "nye" nordmenn som gjør sitt beste etter at de har fått lov til å være her. Men de som fortsetter med deres egne lands "lover og regler" etter at de har fått opphold bør returneres, umiddelbart!!! Norges lover og strafferammer er til å le seg i hjel av. Det virker som at jo større lovbrudd du begår, jo mildere dom får du. Snillismen råder, la de få en sjanse til, stakkars. Om noen eldre enslige eller barnefamiler blir ranet med balltre eller våpen spiller da ingen rolle, våre nye borgere må jo få lov til å utfolde seg!

Anonym sa...

Det er sant at mange innvandrere er kriminelle. Men det er mange innvandringsgrupper som kom hit i 70-80 åra. som har slitet seg i hjel og jobbet ræva av seg. Jeg var på Pakistansk nasjonaldag på oslo plaza. Der sa kristin halvorsen at Innvandrerne har gjort Norge til et av verdens rikeste land, men det er sant på en måte, men oljen har også bidratt. Jeg er enig at mange innvandrere føler seg utestengt av det norske samfunnet. Mange av dem får ikke jobber, pga dem ikke etniske navn uansett de har kvalifikasjoner til jobben.

Anonym sa...

Ja,-det er så sant som bloggeren skriver.Hver gang jeg hører om voldelige ran med kniv..da tenker jeg: Helt sikkert innvandrere.Det er sjelden at norske folk er så voldelige.Dessuten så er det nesten alltid en kniv med i bildet når det gjelder disse mørkhudede innvandrerne.

Anonym sa...

Pussig hvor mange som skriver under "anonym", men det er jo slik her i Norge, at hvis du kritiserer innvandrere, voldelige eller ikke, så blir du stemplet som rassist. Men det kan vel ikke karakteriseres som rasisme å mene at vold ikke akksepteres? Selv norske nordmenn fra Norge burde føle på kroppen at vold er straffbart? Men de vet vel at blir de tatt så slippes de fri etter kort stund. 2. og 3. gangs dommer blir også sett på med milde øyne, og blir du bura inn så er det som å bo på luksushotell iforhold til soning i andre land. Vi må jo ta vare på våre voldsmenn!!!

Anonym sa...

Jeg skjønner godt hvorfor bloggeren er arbeidsledig. Vedkommende er jo HELT RETARD.

Anonym sa...

At innvandrere har gjort Norge til en av verdens rikeste land er da jaggu bare bullshit.
De tapper da flere titalls milliarder fra statskassa hvert eneste.Sannheten er at Norge har et enormt økonomisk underskudd hvert eneste år på innvandrere.To av 3 nordmenn er arbeidstakere.
I enkelte innvandringsgrupper er imidlertid forholdet så lavt som 1 til 4.Hvordan i huleste kan disse på noen som helst måte bidra til Norge's rikdom? Og hvorfor klarer tamiler å få seg jobber,de har da som regel et langt mer unorsk navn enn de aller fleste? Og når tamiler har en yrkesdeltakelse som er høyere enn blant etniske norske,hvorfor klarer ikke muslimene det samme? Det er neppe navnet som hindrer arbeidsdeltakelse..det beror nok mer på hvordan vi oppfatter enkelte folkeslag.F-eks,tamiler gir oss et godt inntrykk,mens muslimer hele tiden gir oss et dårlig inntrykk av dem.

Anonym sa...

For å være helt ærlig, så hadde jeg trolig blitt en kriminell selv om det ikke var for at jeg har en jobb å gå til (hvor "ÈN" jobb ikke betyr jobben jeg har nå men generelt muligheten til å tjene penger). Med å "gå til" betinger jeg også at jeg også trives.

Så, de fleste skjønner vel hvor jeg vil; Økningen i arbeidsledigheten kan og vil føre til høyere grad av vinningskriminalitet, spesielt ransrelaterte forhold.

Hva er løsningen? Jo: Se til helvette å BUR INNE folk som bryter loven. Det må oppfordres mer til å politianmelde forhold, høyere etterforskningsgrad (og om mulig høyere oppklaringsgrad) og effektiv rettssystem. Dernest bør (og må, imo) de aller fleste ubetingede (vel, betingede også) dommene utvides med MINST 40-60% i varighet eller andre BEVIST FUNGERENDE tiltak må legges til så pappskallen som brøt loven faktisk klarer å fungere som et vanlig menneske ute i samfunnet igjen, og ikke fortsette i sine gamle baner.

Mye av dette forutsetter økte bevilgninger i hytt og pine, og hva er vel så galt med det? Staten kan da bruke oljepengene til å SKAPE NYE arbeidsplasser (i fengler, rettsvesnet, politiet(!) og andre relaterte felter).

"om jeg bare var sjefen i Norge"-tankene går nok litt rundt i huet nå...

Anonym sa...

Slapp av folkens, om ca. 7 år er det flere muslimer i Frankrike, enn etniske franskmenn. I oslo er det bare snakk om ca. 10 år, hva gjør Dere da ? Jeg for min del er ikke bosatt lengre i Oslo.
Knut

Anonym sa...

MUSLIMER skal ut
Forræderpolitikerne skal uskadeliggjøres
Bander skal drepes
Landet skal igjen få GRENSER, POLITI og FORSVAR

Anonym sa...

"Lediggang er roten til alt vondt"
Det gjenspeiles tydelig i denne bloggeren og hans lavpannede disipler.

Slike ansamlinger av amøber som denne Ku Klux Klan-aktige gjengen her får meg til å se stadig mer lengtende i retning opplyst enevelde/diktatur.

Dere er jo så historieløse og korttenkte at dere ikke burde hatt stemmerett en gang.
Stakkars Norge

Anonym sa...

Skal selv flytte ut av landet når jeg runder 30. Regner med dere klarer å håndtere dritten? Hvis ikke, too bad. Lever vel ikke mer enn til 90 eller 100, så :)

Anonym sa...

Dette er innvandreravskum av verste sort. Alle ordentlige hardtarbeidende innvandrere hater dem like mye som oss etnisk norske. Fengsel er et altfor godt sted for dem å ende opp (spesielt norske fengsler).

Til alle dere som innvandrere som skriver innlegg og påroper rasisme i denne bloggen: Før dere trekker frem det hendige rasekortet, tenk godt over hvorfor dere er provosert i utgangspunktet. Dere sliter som trygdeslaver eller jobber i en eller annen møkkajobb, fordi dere alltid har tabker i bakhodet om at dere blir "diskriminert eller utsatt for rasimse". Gi slipp på disse fjollete tankene og kyss jorda dere går på, så kanskje dere og deres barn kan komme noe sted i livet.

Og til alle dere selvhatende rødstrømper: Dere er faen meg den mest mistenkelige gjengen av alle. Folk som har et stort behov for markere seg som anti-rasist, er som oftest de folkene som dypt nede sitter med en stor fremmedfrykt. Sannheten svir, stakkarslige drittsekker!

Anonym sa...

Ganske bra å se anklagene om rasisme, transynthet, kkk og andre evneveike anklager. Bloggeren legger bare fakta på bordet, lev med det!

Anonym sa...

00:51 tror at norske politikere klarer å håndtere de sammenrasende byene Oslo og Drammen? Han er svært naiv...eller bare enda en voldstilbedende muslim. Det er særlig slike som deg, 00:51, vi nå begynner å bli lei av. Du forårsaker mord, voldtekter og utrygghet fordi du legitimerer import av mindreverdige kulturer som islam og kriminelle av alle avskygninger.

Anonym sa...

Og til den blinde personen som spurte "Og hvordan vet du at de som sto bak dette ranet er innvandrere?"

"Ranerne var mørkkledde og skal ha snakket gebrokkent norsk, men utover det har politiet lite å gå etter."

Og til dere andre som kommer med diverse anklager mot de som er skeptiske til all volden og kriminaliteten blant oss innvandrere, innvandrere er ikke bare personer med annen hudfarge enn nordmenn så jeg forstår ikke hvorfor dere blander rasisme og annet tull inn i anklagene deres?

Hilsen en fra India som har bodd i Norge i snart 20 år og trives her fordi at jeg ville integrere meg.

Anonym sa...

Yasser 01:01 er en god innvandrer. Det er nordmenn OG gode innvandrere på den ene siden og stort sett muslimer på den andre siden. Indere, kinesere, brasilianere, tyskere etc er topp innvandrere. Muslimer har vi sett nok av.

Anonym sa...

Ikke mange folkeslag som frivillig gir fra seg landet sitt til andre folkeslag. Nordmenn gjør det. Noen kaller det snillisme. Andre kaller det landssvik.

Anonym sa...

Sist gang noen på stortinget ville gi ifra seg landet til noen andre så ble det etter noen år opprettet et nytt ord for landsforæder, nemlig Quisling.. Kanskje Halvorsen blir det nye ordet for landsforæder om noen år til?

Anonym sa...

Rasist....
Hva er det som er så farlig med å innrømme at man er rasist hvis man er det? Hvis man faktisk ærlig og oppriktig elsker sitt land og ikke ser Somaliere, pakkistanere og andre utlendinger som noen berikelse i det hele tatt, men bare som en forbannelse for Norge. Andre hvite utlendinger og folk med samme religion (kristendom) og kultur som oss er det jo ikke de samme problemene med. Er det rasisme å tenke slik, antagelig, men hva så....
Det beste er å kalle en spade for en spade, og tørre og stå for det. Disse annonyme innleggene der man forsøker å ta avstand fra rasisme blir bare dumt og ikke minst feigt!
Hilsen Olaf Gustavson

Anonym sa...

fy faaeeen allt som er skreevet her er tull og tøøys , hva faeeen skylder dere på innvandrere foor det er mange innvandrere som leveer i norgee og gjøør mer nytte for seeg en noen annen nordmann , dere nordmenn er ikke akuratt uskyldiigee , og hva har dere i mot andre kulturer jeg liker virkelig ikke det jeg hører , følles som en gjeng rasister som sitter bak en skjerm og skriver shitt , se dere om kring a tror dere norge hadde vært som den er i daag uten innvandrere , ikke bare tenk på de fucka tingene men de gode tingene som skjeer i landet , det har mye og gjøre med at det finnes innvandrere og det finnes innvandrer i alle land i verdeen og sånn er det og sånn blir det det er ikke noee dere kan gjøre med det , og mange av de så kallte ''innvandrerne '' har faktisk rødt pass og har rett til allt som en vannlig statsborger , skjeeer med at det skal være forskjelssbehandling for at du ikke rer '' POTET'' vill baree si skjeeerp deree !

Anonym sa...

Det eneste jeg vil si om denne saken.Kom og ran meg på døra din kødd, så skal du få så du aldri glemmer det. Det er det siste du kommer til å gjøre på denne jord.

Anonym sa...

Til Anonym 01:34. Hva skjer med at du kaller nordmenn for "potet"? Det er jo du som er rasist når du kaller oss slike ting. Og det er jo heller ingen her som har sakt at alle nordmenn er uskyldige? Jeg har iallefall ikke sett noen skrive det, så slutt å lyv!

Anonym sa...

Norge er et forbannet lite tulleland.

Anonym sa...

Innvandere kommer fra alle land og alle folkeslag. Hudfarge er ikke noen mal for hvem som begår ulovligheter. Men, uansett hvem, så må de tåle å få forbryterstemplet på seg.
Blir man tatt så skal det være straff for det.
Er man asylsøker så bør det være automatisk utvisning. Problemet er at dersom politiet omsider for tak på noen, så greier rettsystemet å sende dem ut på gata igjen.
Forbryterne ler jo av systemet og politiet.
Østeuropeiske bander går jo i skytteltrafikk over Øresund og Bottenviken med billass fulle av tjuvgods fra Norge. Her hjemme krangler politiet om økonomi og må legge ned lensmannskontorer og sentralisere tjenestene.
Det er det samme som å gi disse elementene fritt leide. Til syvende og siste er det våre folkevalgte, som vi jo har satt vår lit til som sitter på pengesekken og ditto er ansvarlig for at vi ikke greier å demme opp for elendigheten. Det er ille når man som familie ikke lengre er trygg innenfor sine egne vegger. Nå er det på tide at velmenende politikere får av seg skylappene og hørselvernet! Og slutt med dette rasisme plapreriene. Rasisme foregår i alle folkeslag overfor alle andre folkeslag. Det er ikke noe som er prisgitt kun enkelte. Rasmismekortet er utslitt og frynsete. Hva med litt ryggrad og respekt til en forandring!
bj

Anonym sa...

Volden øker og det samme gjør salget av flatskjermer, gitt! Trur vi har forklaringa der, gutter!

Anonym sa...

Dette har ingenting med rase å gjøre,-
Masse bra folk i Norge av alle hudfarger...
Det er disse helsikkens Muslimene... som står for
omtrent alle de værste forbrytelsene...som vi leser om hver eneste bidige dag.

Få Islamistene ut av landet vårt,-og rett tilbake der de hører hjemme.
Den Muslimske innvandringen er Hovedproblemet
i Norge....likesom i alle andre land som de
har greidd å få innpass i ..

Muslimer med to Pass,-skal frataes det Norske,-
og så på hodet ut av "Huset"
Sone sine synder kan de få gjøre i hjemlandet sitt,-Norge betaler regningen med Glede..

Jeg vet kun om ETT parti som er istand til å
ordne opp i dette helvetes mangfolddrittet
der muslimene er innkludert

Uten Muslimer kan mangfold være ok

Anonym sa...

Bare så det er sagt.

De værste rasistene er faktisk muslimer, da ikkje alle men mange.

Mange av dem vil ikkje lære norsk, snakke norsk, eller la barna leke med nordmenn.

Og en god del av dem hater også nordmenn som pesten.

Hvis det ikkje skjer noe snart med innvandrings kriminaliteten kommer norske grupper til å samle seg for å ta saken i egne hender og utrydde de værste av dem.

Gruppene kan være HA, gamle kommando soldater, gamle norske gjenger, Sprøe nordmenn som er glad i våpen, og ja til og med noen småbarns fedre som er blitt ranet i sitt eget hjem og har fått nok.

Vi er dyr og er vi trengt opp i ett hjørne våkner vill dyret i oss som gjør hva som helst i nødverge.

Det kommer til å skje hvis det ikkje endrer seg snart.

Tro mine ord. One day they will pay!

MVH Boff.

Anonym sa...

Fy Faen, Jævla kriminelle utlendinger. Nå begynner jeg å få nok av denne dritten. Det flyter av narko, prostitusjon, vold og annen kriminalitet. Eldre blir ranet i sine hjem, jenter skamvoldtatt i parker og bakgater, blind vold ser ut til å ha blitt enehersker i utelivets korridorer.
Dette er de falske landsmennenes skyld.

Styrk politiet og forsvaret, utvid fullmakter og sett opp piggtrådgjerder langs grensa

På tide at vi tar landet tilbake! Først ut er SV(ik)

Anonym sa...

Det er ingen vits å ta in fler og fler invandrere. BLIR BARE TULL. bedre og prøve hjelpe de der de er hvis det går. Norge tror dem kan redde hele verden med å få alle de syns synd på hit. landet er vel ødelagt. får ikke rensa det nå igjen, er altfor mange her. synd for nordmenn! og de får mye av skatte pengene mine for å være her å. ikke rettferdig

Anonym sa...

Stem FRP Hvis dere vil ha innvandrer stopp og mulige regler for varig utvisning og hjemsendelse

Resten vil jo ha fri flyt av innvandrere i norge.

Bare på dette grunnlaget stemmer jeg FRP.

Alle andre partier er noen redde feige tapere og kommer til å la det komme så mange nye inn til norge at vi vil være i mindre tall i mot muslimene om få år.

FRP FRP FRP FRP..... Ut med det kriminelle pakket og inn med dem som er lovlydige og snille innvandrere.

Har jeg sagt dette før? Stem FRP :)

MVH Boff

Anonym sa...

Vi skal ta over landet deres, det er jeg jammmen meg sikker på, se dere gir opp a hahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha vil ikke si noe engang, dere brenner dere selv sakte men effektivt innenifra. hilsen tor hassan

Anonym sa...

Først så det er sagt så er jeg ikke noe rasist for kjenner en hvit mann som heter Robin.

Men dere hvite må slutte å ta alle under samme kam.

Anonym sa...

Er glad jeg ikke bor i Oslo..Der er alt ute av kontroll.

Anonym sa...

Gjor som meg og flytt fra Norge. Sier opp statsborgerskapet mitt sa snart jeg far et Amerikansk.

Anonym sa...

Skift regjering - og opplys folk om faren, et gammelt ordtak sier alt med måte!

Anonym sa...

Tror egentlig ikke det finnes så mange rasister i Norge.
Folk begynner bare å bli lei av at samfunnet forsøples av innvandrerere.

Hva slags hudfarge disse har er nok knekkende likegyldig for de fleste.

liff

Anonym sa...

Mange flere politifolk og tvungen norskkurs (norsk-kurs, norskurs, norsk kurs, ble i tvil nå...)Enkle grep som løser mye.

Anonym sa...

"Mange flere politifolk og tvungen norskkurs (norsk-kurs, norskurs, norsk kurs, ble i tvil nå...)Enkle grep som løser mye."

- I hvertfall enkle målsetninger. Må selvølgelig stramme inn på hvem som slipper inn i landet også.

Anonym sa...

dere kan alle klage å syte,men gjør dere noe med det? hvem går stemmene deres til? de rødgrønne som vil ha mange flere innvandrere til Norge? Venstre vil oversvømme Norge med innvandrere, Høyre litt bedre men de vil og ha flere inn, det er kun et parti som er villig til å gjøre noe og dere vet alle hvem det er, Fremskrittspartiet,men tør dere legge en stemme til dem i urnene? tviler, når det kommer til saken så går stemmene deres til et parti som åpner grensene for flere kriminelle, hva med å integrere de som er her først å kaste ut alle som gjør noe kriminelt? og det er kun et parti som vil det!! FRP, men se om dere er modige nok til å stemme på dem!

Anonym sa...

EG ER REDD!
Eg er redd alle desse gruppene som heile tida unnskylder og feilinformerer om innvandringa. Me vanlege lovlydige borgere er snart redd for og gå ut. Aldri meir skal eg til Oslo. Der eg som 22 år gammel jente blir sjikanert på det groveste av mørkhuda menn, dei ser jo på oss norske jenter som horer, men sine egne beskytter dei. SEnder dei til heimlandet for å giftes med ein av sine egne, norske gutar er ikkje gode nok. ER ikkje det rassisme eller gjelder det ordet kun når me nordmenn meiner noke. Sist nytt var at desse asylsøkerne som er forfulgt i sitt heimland sender sine unger tilbake for og gå på skule i dette landet. Er det noken som har bløffa norske myndigheter her?

Anonym sa...

Gadd ikke en gang lese erdig alt her..
Nevner flere ting.. Integrering MÅ bli bedre, det MÅ settes større krav til innvandrere, politi/innvandrer etat MÅ bli flinkere til intervjuene som gjøres når innvandrere kommer til Norge så de er sikre på intensjoner/grunner for asyl etc. Generelle straffer i Norge må bli strengere, og straffereaksjoner må komme FORTERE.. er da hull i hode at man skal begå et ran, så sitte i varetekt x-antall dager før man så slipper ut i påvente av rettsak.. ofte mang måneder!.. Dette gjelder ikke bare innvandrer, men Nordmenn også! (og jada, er klar over at en somalier som har de rette kritteriene også er nordmann :)

Norge lever fremdeles på at vi er et trygt land, her kan vi føle oss trygge.. vel.. tydeligvis ikke.. og jeg gir personlig FAEN i om overfallsmennen i den episoden det er referert til er somaliere, nordmenn, irakere eller marsboere, NOE MÅ GJØRES, er revnende likegyldig til HVEM som stikker et våpen i ansiktet mitt,Det er helst det at jeg ikke vil ha det våpnet i tryne når jeg er hjemme i min egen stue sammen med min datter.. Sammtidig vil jeg nevne at jeg er revnende likegyldig til hvem naboen min er..

Fiks innvandringpolitikken så vi klarer å sile ut allerede krimminelle, fiks integrering og forutsettninger for dem vi tar imot så vi ikke dytter dem ut i kriminalitet, og for guds skyld la oss få mere effektive/strenger lover og rettergang!!..

-TorEspen

Anonym sa...

En "Anonym" skrev:

"Du rett over meg her: Du er hardbarka rasist, hvorfor er du redd for å innrømme det? Fordi du er ubrukelig og litt ekkel, kanskje, og fordi holdninga di er det også?"

Er man ubrukelig, ekkel og/eller (hardbarka) rasist om man ønsker å forsvare seg selv, sitt land og sine verdier? Hvordan kan det være galt å gjøre det eneste rette? Det kan du prøve å si til noen av de som kjempa mot okkupasjonen på 1940-tallet. Eller et eller annet voldsoffer.

Anonym sa...

TorEspen:

"Sammtidig vil jeg nevne at jeg er revnende likegyldig til hvem naboen min er.."

Det er bare én m i "Samtidig". Men hvorfor er det likegyldig? Jeg for min del håper det aldri går så galt/langt at jeg får en fremmedkulturell i nabolaget. Eller på min arbeidsplass. Det antar jeg ville vært helt forferdelig. Vi må passa på vår kultur, vårt levesett, vår livskvalitet og vårt land mens vi fremdeles har den/det. Jeg akspepterer motvillig at det finnes personer som ikke er "hvite" (misvisende betegnelse - hvorfor ikke "rosa"?) eller som ikke er kristne. Bare jeg slipper å se, høre eller ta skade av dem. Med mindre jeg (av eller annen merkelig grunn) frivillig skulle oppsøke dem. Vi trenger ikke russisk ulv på den skandinaviske halvøya. Ikke russiske horer heller. Russere hører hjemme i Russland. De får spre sykdom i hjemlandet sitt istedet, hvis det nå er så om å gjøre. Skyt dem og bruk dem til framstilling av biodiesel. Før de får gjort skade.

Slik er det med alle andre "fremmedlegemer" også. Norge er bare for nordmenn. Se på flagget vårt og les grunnloven vår. Er man ikke nordmann og kristen, har man like lite å gjøre i Norge som en russisk ulv eller hore. Like lite som en pingvin, isbjørn eller same - eller kanskje en gressklipperselger - har noe å gjøre i Sahara.

Det har så vidt jeg vet aldri skjedd at innvandring har vært bra for et samfunn. Det har heller aldri skjedd at et land har hatt så lav kriminalitet og/eller arbeidsledighet at det har gitt større ulemper enn fordeler.

Norge er og skal forli vårt - vi skal ikke la oss lure til å selge det for moderne glassperler. Må Gud straffe meg om det ikke er slik!

Anonym sa...

Godt sagt - eller egentlig skrevet:

"18. februar 2009 01:05
Anonym sa...

Ikke mange folkeslag som frivillig gir fra seg landet sitt til andre folkeslag. Nordmenn gjør det. Noen kaller det snillisme. Andre kaller det landssvik.

18. februar 2009 01:07
Anonym sa...

Sist gang noen på stortinget ville gi ifra seg landet til noen andre så ble det etter noen år opprettet et nytt ord for landsforæder, nemlig Quisling.. Kanskje Halvorsen blir det nye ordet for landsforæder om noen år til?"

Jeg synes at disse to kommentarene passer særdeles godt sammen. Man kan lure på hva som har skjedd når så mye har gått galt på så kort tid: Før var landssvik avskyelig. Med "før" menes for et par tiår siden. Nå kan partier med landssvik på programmet bli valgt inn på Stortinget (og i kommunestyrene). Ja, SV(ik) er selvfølgelig verst; men alle partiene på Stortinger i dag ser ut til å være landssvikerpartier. Med unntak for Frp og muligens Høyre. De andre baserer seg på sosialisme, snillisme og landsforræderi.

Om man aksepterer innvandring beror det på lettsinn (at man ikke vet hvor negativt det er) eller ondsinn (at man vet hvor skadelig det er, men godtar eller fremelsker det pga. at man selv har økonomisk eller annen nytte av det). Jeg vil påstå at ondsinn er verre enn lettsinn, men vi bør kanskje fokusere på å informere de naive om hva innvandring er og hvor ødeleggende det er.

Det er bare 64 år siden okkupasjonen av Norge opphørte. Nå har vi sakte men sikkert blitt okkupert på nytt, av innvandrere. Så sakte og umerkelig at bare de mer oppegående av oss har oppfatta (og advart mot) hva som har vært i ferd med å skje. Nå kommer skadevirkningene for fullt. Det mest popluære (2,3 %!) navnet på gutter som ble født i Oslo i fjor var Mohammed. Merkelig nok presterer de usiviliserte å kalle opp barna sine etter en pedofil profet. 90 % av kvinner som kommer til krisesentra har invasjons, eh, innvandrerbakgrunn. Over 90 % av asylsøkerne kommer behendig nok uten legitimasjon. Relativt flere innvandrere enn nordmenn er kriminelle. Her er det i tillegg snakk om spesielt grov kriminalitet - vold - ikke bare økonomisk kriminalitet. Norge skal tilpasses innvandrerne. Fullstendig ulogisk. Krav om kirkebygninger, bønnerom, spesiell mat til muslimer og jøder, hijab i politiet (eller det offentlige rom generelt)... Ikke bare vil de ha aksept for umoralen sin, men i tillegg krever de respekt for den - og penger fra fellesskapet! Kan det bli verre?

Noe jeg lurer på: Oppfordring til vold og andre lovbrudd er forbudt. Islam består bl. a. i at de som ikke er muslimer skal drepes. Følgelig er islam forbudt. Men hvorfor blir ingen straffa for å agitere for, undervise i eller praktisere islam? Eller for å trykke opp Koranen? Er det hensiktsmessig å ha lover som ikke håndheves?

Det er synd at fellesskapstankene, nasjonalismen og patriotismen som sto så sterkt under og etter 2. verdenskrig har visnet bort. Denne invasjonen ser ut til å bli vanskeligere å håndtere enn den forrige. Ikke minst fordi pengesluket FN (Fjern Nasjonene) arbeider for å ødelegge alle verdens mer eller mindre siviliserte stater. Vi får håpe at byråkratenes høyborg FN vil bli lagt ned, eller i det minste at de menneskerettighetene jeg avskyr så inderlig blir avskaffa. Det kan ikke skje for tidlig.

Anonym sa...

Til du som skrev "Jeg skjønner godt hvorfor bloggeren er arbeidsledig. Vedkommende er jo helt retard" Leser du kommentarene han har fått, så må der være mange tilbakestående arbeidsledige folk der ute.

Anonym sa...

Anonym (15:35):

"Leser du kommentarene han har fått, så må der være mange tilbakestående arbeidsledige folk der ute."

Du mente vel "Når man leser kommentarene han har fått, får man inntrykk av at det er mange oppegående, våkne, klarsynte, kunnskapsrike, bevisste og rettskafne mennesker der ute".

Eller hva?

Anonym sa...

Anonym (00:51):

"Det gjenspeiles tydelig i denne bloggeren og hans lavpannede disipler."
"Slike ansamlinger av amøber som denne Ku Klux Klan-aktige gjengen her"
"Dere er jo så historieløse og korttenkte at dere ikke burde hatt stemmerett en gang."

Ja, om man ikke har fornuftige kommentarer er det sikkert naturlig å ty til skjellsord og sjikane. Men jeg synes ikke det er noen god debattkultur.

"Dere er jo så historieløse og korttenkte at dere ikke burde hatt stemmerett en gang."

Det skulle vel være "engang", ikke "en gang". Men hva baserer du den uttalelsen på? (Man får håpe at den var ment som ironi eller spøk.) Er du den rette til å avgjøre hvem som skal ha stemmerett? Hvilke kriterier ønsker du i tilfelle å benytte? Skal man nektes stemmerett om man har høyere karaktersnitt enn 1,0 etter fullført videregående utdanning?

Anonym sa...

Kun et parti kan sette en stopper for dette, og det er FRP. Ap og SV(ik) kan dra seg ut av regjeringskontorene. Forbanna landsforrædere-

Hilsen sint østlending-

Anonym sa...

Her er enda en som passer der de romernerne var...
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4041412.ece

Anonym sa...

Anonym 18. februar 2009 00:09:

"I min del av landet står fortsatt den hvite mann for 90 prosent av kriminaliteten."

Den hvite mann? Hva med kvinner da?

Strengt tatt bør hvite utgjøre 100 % av befolkninga, så da må målet rimeligvis være at 100 % av kriminaliteten begås av hvite. (Så lite kriminalitet som mulig er et annet mål.)

Anonym sa...

Jobber på en arbeidsplass der største delen av min gruppe av innvandrere som jo nå er intergrerte og Norske. Samtlige der er enige om at innvandrerpolitikken ikke fungerer i det hele tatt. Største feilen er at vi tar in krigrsrammet innvandrerer uten å ha en videre plan for skikkelig intergrering og støtte, klarte det går til helvete. De er selv enige med FRP i innvandrer politikken. Grunnen er ganske klar, å plassere krigs herjet innvandrere rett inn i det norske samfunn ofte uten skikkelig hjelp å støtte fungerer selvagt ikke. De mister ikke kvinnesynet de har lært, volden, moralen bare ved å tråkke på Norsk jord.

Anonym sa...

Leser i Aftenposten i dag at en gruppe innvandrere har samlet nok underskrifter til å danne et nytt parti: Independent Labour Party skal ha som hovedmål å gjøre familiegjenforening enklere, mykere linje i UDI, mer morsmålsundervisning i skolen OG BILLIGERE BOMRING.
Sitat fra Aftenpostens artikkel:
–De etablerte partiene gjør ikke nok for minoritetene. Vi er ikke fornøyde med dem, sier Butt og får flere nikk fra de middelaldrende herrene rundt seg.
Har lest igjennom hele bloggen, og vil bli meget forundret om ikke FRP tar styringa alene til høsten, men det er vel for mange som bare har det i kjeften. Jensemann og damene hans får nok noen perioder til,intil The Independent Labour Party m.fl. overtar hele bygget. Da håper jeg at jeg er død.

Anonym sa...

Jeg hører på politi radioen hverdag og 90 % av det som sies der er at gjærningsmann eller menn er av afrikansk eller somalsk utseende i følge meldere som er blitt ranet på t banen eller hjemme.

Så der er vel svaret at de fleste ran blir gjort av nye landsmenn uansett statestikk og tall.

Det som man hører live er realiteten.

Hilsen bevæpnet nordmann.

Anonym sa...

Stem FRP.

Anonym sa...

Det er ikke synd på de som kommer til Norge, de som virkelig trenger Norges hjelp er så fattigslige at de kommer seg ikke ut av sitt eget land.

Nei ta de innvandrerene som kommer til Norge, prøv å send de litt nord for trondheim og de NEKTER.....
Ikke bare det, men gi de ei hytte med felles toalett, noe ala det som vi betaler 4000.- for i påsken.

Nei de er begynt å bli storforlangende til hjelpen de skal ha.

Jeg er for å hjelpe folk som ikke har det godt, men når de som ikke har det så godt som oss begynner å rane uskyldige og voldtar for at norske kvinner er altfor utfordrende JA DA ER GRENSA NÅDD !!!


Trude lutt

Anonym sa...

du er en Quisling hvis du ikke stemmer FRP!
spiser heller bark enn å bli et offer i mitt eget land.

Anonym sa...

Jævla rassist faenskap. Dere sier både det ene og det andre om innvandrere, men hva vet egentlig dere om saken? Jeg er en 16 år gammel gutt som bor i oslo og dere som tror innvandrere er de eneste som lager bråk tar så utrolig feil! Det er like mye bråk og nasking blant de etnisk norske som blant de med mørk hud. Desverre å skuffe dere men mange av dere vet ingenting om forholdene i oslo sentrum. Noen av dere som har vært på plata i det siste? Fleste her er norske narkomane, men også noen somalske harsjselgere.
Blir også kraftig provosert av dere som sier dere ikke kan gå i oslos gater uten våpen på grunn av frykten for at spesielt muslimer skal komme å rane deg. Dette er skuffende folkens! Snakk om fremmedfrykt! Jeg har bodd i oslo hele mitt liv og går daglig gjennom oslo city og gunerius til elvebakken vgs. Går også ofte gjennom grønland og tøyen, men har aldri engang blitt forsøkt ranet.

Hvit i oslos gater

Anonym sa...

Til dere halvrasistiske "ekte nordmenn".
Jeg er født i Norge , tjenestegjort i forsvaret, og betalt hundretusenvis i skatt.
Til forskjell fra dere Gode nordmenn, har jeg mørkt hår. Skal jeg som også misliker kriminalitet finne meg i drittslenging i hverdagen fra dere liksomhelter?
Ellers takk.
Jeg skyter både tjuvradd nordmenn som somaiere , dersom de kommer hjem til meg og truer.

Til sist vil jeg si at det er ikke den sittende regjering som har skyld i dette, men UDI som i flere tiår har sluppet inn kun kriminelle. Mens faglige eksperter fra alle andre land utvises fordi vi ønsker minst mulig innvandring, og slipper som følge av det inn de som sliter mest og er forfulgt andre steder.

Dette er UDI`s klare politikk. Vi slipper ikke inn utdannede familier som kan støtte hverandre og integreres som enheter. Det er lettere å holde styr på "kvoter med innvandrer" når de er enslige somailere uten skolegang.

Snhakk om å skyte seg selv i foten gitt!!

Anonym sa...

folk er inne på mye viktig her.. skjonner at folk hisser seg opp.det er det oxo grunn til.må oxo si at det å skrike rasist hver gang man tar opp dritten som skjer i samfunnet er tragisk..er det i MANGEL PÅ ORD.alle som bor i oslo ser jo hva som skjer og det har skjedd mye de siste 10 årene. MYE av problemet er at det er ikke reaksjoner der det bør når det utvikler seg kriminalitet på forskjellige områder.som x.nigeria horer i hele karl johan i nesten 2 år før det skjer noe..dopsalg i hele oslo åpenlyst..men prøv å kjør 10 kmt for fort..det er lettere for politiet og det kan dra opp statestikken litt.taxi kjøring i oslo med stor svindel..ja hvorfor ikke.. man kan vist bare kjøre videre.synes det er rart at våre politikere ikke forstår at dette påvirker holdninger. og når det gjelder rasist pratet det er mange nasjonaliteter ioslo og mange av de hater værandre pga konflikter fra hjemland det blir ikke borte selv om de flytter til norge.så slutt å klag på nordmenn .eller hvem nordmenn klager de på..synes det er forskjell på å vøre nordmann og være norsk statsborger.

Anonym sa...

"Jævla rassist faenskap. Dere sier både det ene og det andre om innvandrere, men hva vet egentlig dere om saken? Jeg er en 16 år gammel gutt som bor i oslo"

16 år ? Ja du har alle forutsetninger for å uttale deg. Grunnen til at du går fri er vel at du ser for dum og fattig ut og da får du medlidenhet. Dessuten var det vel ikke deg det var snakk om her Vidkun, eller var det det !?

Anonym sa...

Her var det mye stoff som ikke lover godt for våre kjære nye landsmenn, og spesielt ikke for muslimene. Får bare håpe at det ikke kommer til åpen kamp før vi er noenlunde jevntallige.

Ellers noterte jeg meg hva 00:09 skrev, SITAT: I min del av landet står fortsatt den hvite mann for 90% av kriminaliteten. Sitat slutt. HEHEEE.
Dette var nå også en intetsigende opplysning. Her kan vi si at det er en ensom mørkhudet immigrant som har forvillet seg ut i periferien og han står alene for 10% av kriminaliteten mens de andre 90% blir utført av noen tusen fastboende hvite, ikke imigranter. Enten er du dum eller så er du immigrant.

Til 00:51 vil jeg bare stille et spørsmål. Har du husket å ta Valiumstablettene dine i kveld?

Så har vi 0203 da. Hvorfor har du slått deg til i dette tullelandet. Reis ut i verden, du har potensiale til å bli en stor, rik og vellykket mann. Du har den rette innsikt og oversikt men slutt med den jævla narkotikaen for du blir bare så rørete av den. Hilsen Janne.

Anonym sa...

Hei 16:34. Ser du er en 16 år gammel gutt som skriver at du har bodd i Oslo hele ditt liv. Ja da er du nok godt kjent med både kriminaliteten og narkosalget som foregår der, forstår jeg. Men er det ikke leitt å bo så uendelig lenge på samme sted. Man gror jo helt fast. Hvorfor tar du deg ikke en tur til Lillestrøm eller Drøbak kanske så får du sett litt av verden. Ja, kanske også skrive en bok, slik Ari Behn gjorde. Du kan bli rik og kanske, hvem vet, finner du en prinsesse som kan fø deg resten av ditt liv. Men gjør det før du blir for gammel. Hilsen Janne.

Anonym sa...

Ikke det att dette innlegg har direkte noe med den kriminelle delen av innvandrere å gjøre, men jeg synes det belyser litt av Ola Dunk sin forståelse av innvandrerproblemet og hva vi skjønner. Det er ikke vanskelig å bløffe seg til adgang til Norge, med våre toll- og polititjenestemenn. Var for en stund siden en tur til Gøteborg med tog, på veien tilbake ble det like etter overgang til Norge en kontroll. En gjeng som minnet om sigøynere ble "forhørt" på toget. De kunne ikke norsk, men gjorde seg meget godt forstått på engelsk. Det gjorde ikke våre norske tolltjenestemenn/kvinner. Denne hendelsen utspant seg på toget, i alles påsyn, og jeg er flau på tjenestemennenes vegne den dag i dag. Mitt barnebar på 7 år ville gjort det bedre. Jeg gremmes, og håper engelskundervisninga i politiet har øket etter denne hendelsen.

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide