Faktisk litt morro å se på den rumenske idioten som fikk "danse-feber" bak rattet på en lastebil nedover motorveien i et eller anna land.
Men selv om det ser ganske vilt ut noe det også er så er det forsatt ikke mer "livsfarlig" enn å slippe rattet i en personbil, det er faktisk mindre farlig for lastebiler er utrolig retningsstyrte og går kun rett frem hvis man slipper rattet, så sant det ikke er noe alvorlig feil å lastebilen da.
Så å kalle det for "dødslek" syntes jeg er en kraftig overdrivelse, men det er jo selvfølgelig ikke særlig bra eller fornuftig.
vg
----------------------------------------------------------------
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
26 Kommentarer:
Se videoen en gang til... Hadde han hatt føttene på pedalene og fulgt med på veiene hele tida så kunne jeg vært enig i at det ikke er så farlig å slippe rattet i seg selv. Hvis bilen foran må stoppe er det godt å vite at lastebilen går rett frem?
Spiller egentlig ikke så stor rolle hvor farlig det er når de fleste er enige om at et eller flere liv lett kan gå tapt på den måten. Fyren burde fratas lappen etter min mening...
Fyren burde frataes livet etter min mening.
Du er faen ikke god mann, du ville ikke være trygg om det var lastebilen bak deg!
"Du er faen ikke god mann, du ville ikke være trygg om det var lastebilen bak deg!" jo, for lastebiler går ikke mer enn 90 og på en motorvei så kjører de fleste biler fortere enn 90. Pluss at en lastebil kommer ikke bare plutselig opp i mye høyere fart så man ser jo lett når den kommer i speilet.
"Hvis bilen foran må stoppe er det godt å vite at lastebilen går rett frem?" Det blir jo selvfølgelig en hel annen sak igjen, da får han større problemer, men når man ser de filmer fremover så er det ikke så mye trafikk på veien og han ser jo faktisk ganske ofte fremover og hvis han hadde sett at de forran plutselig stoppet så er det ganske fort å dra håndbrekket på en lastebil ;)
Og er jo selvfølgelig enig i at han burde frataes lappen.
Skjønner det slik at du ikke har opplevd noen nære venner eller slektninger død i trafikken (enda).. For da hadde ikke du synest at det var litt morsomt engang... Idiot..
teknologi på sitt beste, sett lastebilen på cruisecontrol å ta deg en dans ;)Men hvis jeg ikke visste bedre ville jeg tro at sjåføren var vel en smule noe mere gira' enn han ville vært på "vanlig" kaffe kansje..?
"ganske fort å sette på håndbrekket"???
forsåvidt er det jo det...men...
...du kan umulig ha kjørt en semi-trailer eller vogntog på opptil 50tonn i 90km/t...og tatt på brekket :-/
har sendt deg en videosnutt...
...den vil sette en støkk i deg ...garantert!!!!
og du...
..ikke drit deg ut med å fortelle din mening om dette til folk....
...maken til idioti skal en lete lenge etter...desverre...
Intet problem.
Bare gi tullingen en Volvo så løser det seg selv. Det er nemlig helt umulig å holde en Volvo lastebil på veien dersom man slipper rattet i kortere perioder. Det er faktisk så gale at nyere Volvoer burde hatt kjøreforbud, men for denne mannen ville det kanskje vert forebyggende.
Jeg kjører selv Volvo FH ganske mye. Har ikke erfaring fra MAN slik denne tullingen har, men det å komme inn i en Scania eller Mercedes er som en ferie. Du slapper av og kan finne på å danse litt kanskje. Det er vel slik med MAN også tenker jeg.
Håper representanter fra Volvo Norge leser dette. Kanskje de kan legge litt press på svenskene og få konstruert et hjuloppheng som takler dimmensjonen 385/65-22,5 og det innpresset som er på de felgene. Problemet er nemlig betydelig mindre med 315/80-22,5 Da er felgene smalere og innpresset større. Resultat: Bedre styring.
Det er det samme problemet med personbiler der man setter på brede felger med mindre innpress en det som står i vognkortet. Det går fint på ny asfalt. På sporete veier på vestlandet går det derimot til H.....e.
Er enig med Admin at det faktisk var ganske morsomt. Det er selvfølgelig totalt uansvarlig og hvis det skulle skje noe foran han i det han har beina vekke fra pedalene og rattet sliter han vilt. Men hvis du ser på det på en annen måte så er det utrolig liten sjangse for at han skal komme til å trenge å nødbremse i høyrefeltet på en så lite traffikert motorvei. Og som en her oppe sa så er det minst like farlig og ta hendene vekk fra rattet på en personbil og for eksempel begynne å styre med anlegget på bilen.
Du må være like dum som idioten selv
Jaja, uansvarlig, farlig og teit.. Men fy faen som jeg fikk opp humøret av å se på den bajasen der. Har ikke ledd så godt på flere dager!
"Du er faen ikke god mann"
Anonym sa...
"Skjønner det slik at du ikke har opplevd noen nære venner eller slektninger død i trafikken"
Himmel og hav! Nå er det altfor mange "du" her. Hvem sikter til hvem? Er dere for late og/eller dumme til å skrive inn kallenavn?
"hahahaha"
Årets hittil dummeste overskrift!
"Og som en her oppe sa så er det minst like farlig og ta hendene vekk fra rattet på en personbil og for eksempel begynne å styre med anlegget på bilen."
Tett i pappen, eller bare uviten?
Hørt om bevegelsemengde?
Skulle likt å se hva som hadde skjedd om han forran bråbremsa av en eller annen grunn....
Det hadde jeg overhodet IKKE likt å se... Kan bare komme tragedie ut av noe sånt, og jeg liker ikke tragedier.
Folk formulerer seg ofte veldig rart, synes jeg...
Prøv å forstå ironi....
Kanskje jeg burde skrevet det sånn:
Skulle likt å se hva som hadde skjedd om han forran bråbremsa av en eller annen grunn
(NB NB: IRONI)....
"og hvis han hadde sett at de forran plutselig stoppet så er det ganske fort å dra håndbrekket på en lastebil ;)"
handbrekket til og med. :D
Dessuten så stopper ikke ett vogntog på 50 tonn like fort som en personbil på knapt 1.5 tonn.
Drar du i "handbrekket" så låser du drivhjula og faren for at det går til helvette er jævlig stor ihvertfall når sjåføren sitter med beina på rattet.
Fyren skulle hatt 50 skremmeskud i hodet for oppførselen der. Faen ikke rart at vogntog er innblandet i mest trafikkuhell når folk holder på sånn.
Den lavpanna idioten av en sjåfør må nødvendigvis være påvirka... umulig å oppføre seg slik uten at en er det....selv om en ikke sitter bak et ratt spør du meg.
Åssen er e sånn derre crus kontroll fungerer a? Hakke det jeg. Men har så lyst på sånn campingbil da skal jeg ha med crus kontroll.Gåkke det an å slippe rattet da og ta seg en trall, koke kaffe, litt mat? Så ta seg en liten lur eller no? Nei, det er kanskje ikke så lurt da. Men jeg tenkte at hvis at man har det på campingbilen så rekker man vel å løpe bak for en kjapp tur på dritern hveffal, eller?
Det er noe av det verste jeg har sett av idiotkjøring på en motorvei. Dene sjåføren bør bli fotgjenger for resten av livet.
kun hobbysjåføra og store forestillera kan si så mye dumt som dåkker. alle som faktiskm e seriøse sjåføra skjønne at det e galskap, tenk å diskutere om bilen går rett fram eller ikke, herregud. Nei kom nordåver å kjør, det e her de skikkelig gode lastebilsjåførene e. med føttern på pedalan og hendern på ratte. ja vi e simpelten best.
Ja, her var det mye kakling.
Jeg hører til dem som kan uttale meg med autoritet, så bare hør etter.
PÅ veier på vestlandet og andre steder nytter det ikke å slippe rattet eller å se vekk lenge. Men, kjøring på autobahn er ikke kjøring i den forstand som vi vanligvis tenker.Det har mest til felles med å sitte og vente - lenge.
I jevn fart på autobahn bak et annet vogntog er det nesten som i sitte på i et tog. Det skjer lite, og du har god tid til å reagere på det vesle som skjer. Det eneste farlige er hvis det ligger en personbil foran deg, for derom han bare slipper gassen så har du et problem på svært kort tid.
Dersom denne unge gutten har såpass erfaring at han har sørget for å ligge et annet vogntog og ikke bak en peronbil så er det han gjør helt ufarlig. Dere klovner som uttaler dere: se på øynene hans. Hvor lenge er oppmerksomheten borte fra veien ? Det er samme korte og betryggende intervall nesten hver gang. Gutten føger med og har full kontroll. Det vogntoget som jeg forutsetter ligger foran ham, har en fører som ser like mye eller mer i speilet enn framover. Det gjør man bare etterhvert når man har noe som henger og slenger bak seg. Sjansen er svært liten for at sjåføren foran reduserer farten uten å følge med bak, blinke med bremselys oppfulgt av sakte nedbremsing og /eller blinklys.
Situasjonene er helt farefri. En sjåfør som er overtrøtt og holder på å sovne, selv om han aldri så mye sitter i ro i setet, er farligere.
Jeg håper politiet i hans hjmland skjønner at dette er ufarlige ablegøyer. Jeg tør ikke å fortelle hva jeg drev med under lange ensformige og kjedelige timer på autobahn i løpet av en 6-års periode.
Risikoen øker jo lengre oppmerksomheten er vekke fra trafikken foran, -og på siden selvfølgelig.
Denne gutten er våken og opplagt og følger med like oppmerksomt som en røyskatt. La ham være i fred. Vi trenger mennesker med godt humør.
det her vise bare at det kun e hobbysjåføra som e her å skriv. uviten som dåkker e. herregud de ekte sjåføran e ute kjøre. bare dåkker amatøra som e å svirre rundt å drømme og som har hørt på andre sjåførafortelle er her å skriv. nei dåkker e rett å slett innkompetent. sauskolta.
Vel, her avslører bloggeren sitt intelligens og fornuftsnivå en gang for alle. Dette viser også at man ikke blir klokere av la sitt eget litt liv passere ved å kommentere samfunnet rundt seg med VG og Dagbladet som hjelpemiddel. Kom deg opp av sofaen å ta tak i ditt eget liv mann! Dette er noe av det mest patetiske bloggergreie jeg har sett. Om du bruker denne "dautida" til jobbsøking så hadde du mest sannsynlig vært i arbeid nå. Et knips på øret til deg, men det er godt ment.
nok en gang herregud. for det første så e æ ikke en mann, men faktisk ei dame som kjøre semi fast nordover. har garntert hundrevis av flere mil bak ratte en deg og sikkert mange flere arbeidstima en du har. nei ikke et knips men du skulle h blitt skikkelig rista siden du kan forsvare slik idiotkjøring som videoen viser. skrekk og gru.
Legg inn en kommentar
Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.