tirsdag 10. mars 2009

Det som blir ganske feil

I morgen reiser FRP til Malmö for å besøke bydelen Rosengård.
Det jeg syntes blir feil er det at det har tatt så lang tid før de reiste og at ordføreren og politiet i Malmö vet om at de kommer.

Får guidet tur i moské og Malmöbydelen Rosengård.


Aftenposten har allerede vært en tur og kikket på forholdene og her kan du lese åssen det gikk: Rosengård: «Mange gidder ikke jobbe»

* I deler av bydelen er ni av ti uten arbeid.

* Elevene har landets desidert dårligste karakterer.

* I mange leiligheter bor det opp til ti mennesker på tre rom.

* I perioder har brannfolk og ambulanser nektet å gå inn i enkelte områder uten politieskorte.

* Stadig fylles det på med nye flyktninger direkte fra krigssoner.


Så spørs det da om FrP folkene tør å gå plasser der guiden ikke vil ta de med, for guiden viser nok ikke de værste plassene. Her er noe av det guiden til Aftenposten sa:
- Kan dere ikke skrive om rosene, ikke tornene, ber Emine, og skryter av planer om ny stadion, park og kjøpesenter.

- Det er så mye som er bra. Vi sliter bare med trangboddhet, arbeidsløshet og segregeringen.


Vel, jeg vil jo si at trangboddhet, arbeidsløshet og segregeringen er ikke ting man burde slite med og som heller er ganske viktige ting i hverdagen til en by.





dagbladet vg vg dagbladet dagbladet

2 Kommentarer:

Anonym sa...

Noen sier at frp svartmaler det hele, jeg vil heller si at venstresiden rosemaler det hele og det er mye værre enn å svartmale noe for når man rosemaler noe så lurer man befolkningen til å tro at det er bedre enn det faktisk er og dermed utsetter man befolkningen for fare.

Anonym sa...

Utrolig hvordan multikulturistene med en gang begynner å Hitle fremfor å forholde seg til fakta.

Hvis noen er i ferd med å trekke frem politisk ukorrekte fakta om kostnadene ved innvandringen, som fks. at 72,8% av alle voldtektene i Oslo blir begått av ikke Nordmenn, ja så trekker vi frem rasismekortet slik at vi slipper faktabasert diskusjon.

Mye bedre med diskusjon basert på føleri og utskjelling. Hitling er det ultimate argument, da må motstanderen gi seg.

Nå har jeg, som har stemt sosialistisk i 20 år, dvs. hele mitt voksne liv, meldt meg inn i FrP på grunn av innvandringsproblemene. Og jeg tror ikke jeg er alene om å ta dette spranget, for innvandringen er det største problemet Norge står overfor.

Kanskje det er på tide å diskutere basert på fakta? Overbevis meg om at jeg nå tar feil, for alle de fakta og statistikker jeg har sett om innvandring forteller meg klart og tydelig at det er direkte uansvarlig av meg å stemme på noe annet enn FrP innen de andre partiene tar til fornuft i innvandringsproblemet.

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide