fredag 13. mars 2009

Er det egentlig troverdig?

Ja da har FrP vært en tur i Sverige, nærmere bestemt Malmö og bydelen Rosengård.
FrP mener forsatt at det prakriseres sharli lovgivning i deler av Malmö men muslimer, politi og politikere i Malmö mener at det ikke gjør det. Da lurer jeg på hvem som egentlig er mest troverdig? Jeg kan ikke tenke meg en eneste politikker som ville innrømmet at de har mistet kontrollen over en hel bydel og det samme gjelder for politi. Og "moderate" muslimer tviler jeg også sterkt på at ville innrømmet det at de praktiseres sharia i et land som foreløpig ikke er muslimsk.
FrP sier det de sier ut ifra en rapport som noen forskere har gjort. Hvorfor skulle de forskerene lyve? Det er jo også bare å se en del reportasjer om Malmö som er blitt laget og man ser fort at det er langt ifra skandinaviske forhold i byen.

Selvfølgelig, noen sharia domstol er det nok foreløpig ikke i bydelen Rosengård. Men i det private så pratiseres det nok ganske mye sharia. Slik som at jenter blir oppdratt til å vite at de skal bruke hijab og slike ting. Det er aldri godt å si uansett hvis ikke noen går inn "undercover" og lever sammen med noen muslimske familier og dokumenterer det hele.
Kan sitere en ung gutt på 15 år som aftenposten snakket med når de var innom Rosengår en liten tur.
- Når lillesøsteren min blir stor kommer hun til å gå med hijab, sier Adnan (15).

- Hun kan velge selv. Men jentene er oppdratt sånn at de skjønner de skal gjøre det. Vi trenger ikke tvinge dem.

Guttene er enige om at jenter som ikke bruker hijab, også kan være gode muslimer.

- Men noen som er tvunget til å bruke det, kan likevel være horer, supplerer Hussam (15).


"De kan velge selv. Men vi trenger ikke tvinge de til å bruke hijab fordi at de er oppdratt til å selv skjønne at de skal bruke hijab"? Hmmmmm...

Jeg anbefaler dere alle å se disse 2 filmene så kan dere gjøre opp deres egen mening.





En Svensk-Tyrker som har bodd i Sverige i mange år mener selv at det starter å bli for galt og ønsker nå å flytte tilbake til Tyrkia.
- Dette er ikke det Sverige jeg opplevde da jeg kom hit. Jeg savner det, men jeg tror ikke det kommer tilbake og derfor vil jeg flytte. Det kan jo ikke skje noen integrering når det bare er flyktninger som bor her. Da blir det en ghetto, sier han.


Hva hvis en nordmann går en tur på Grønland og sier "Dette er ikke det Grønland jeg opplevde da jeg var liten. Jeg savner det slik det var gamle tider. Det kan jo ikke skje noen integrering når det bare er flyktninger som bor her, da blir det en ghetto"

Hadde ikke kanskje sos-rasisme og sv vært der ganske så fort med rasisme stempelet sitt? Det er bra at slike som han Svensk-Tyrkeren kommer frem i avisene, for det er slike som forteller sannheten. Det er slike man bør høre på.

Til slutt vil jeg si at jeg har mest troa på FrP og jeg hørte på radioen tidligere i dag at nå skulle visst AP også ta opp kampen mot "radikal islam" her i Norge og det tror jeg KUN er bullshit fordi at de ser de taper velgere til FrP rett og slett fordi at nordmenn starter å bli lei av å bli diskriminert i eget land.

Vel, da har jeg sakt det jeg hadde på hjertet mitt denne gang, mulig jeg oppdaterer med noe nytt senere :)

Andre blogger som er verd å lese gjennom:
Imam fra Malmø: Sverige verdens beste muslimske land

vg vg dagbladet dagbladet tv2 vg vg

5 Kommentarer:

Roy Robin sa...

Bra sagt.

Anonym sa...

Dette er noe av det mest blåøyde og spekulative jeg noensinne har lest (utenom Siv Jensens og resten av FrP-vennenes kommentarer).

For det første: Vær alltid kritisk til forskning. Forskning viser nemlig at vi ikke skal spise eller drikke for eksempel brød, fisk, kjøtt, egg, frukt, grønnsaker, vann, melk eller juice fordi det er farlige stoffer i dem. Siden du og FrP er så villige til å lytte på forskningsteorier (og adlyde dem), prøv å overlev uten å innta noen av de nevnte energikilder.

For det andre: Å kalle Grønland i Oslo nærmest for en ghetto med total mangel på integrering er ikke rasisme, det er bare å innse fakta. Selv SV og SOS-rasisme vet det, og ved å påstå at disse gruppene ville kalt deg rasist med et slikt utsagn vitner kanskje noe om din kunnskap innenfor feltet.

For det tredje: Hvorfor tenker folk kun på innvandringspolitikken når det gjelder FrP? Er ikke folk klar over at FrP også vil innføre sykeforsikringer, nedsabling av trygdesatsene, økt rasisme og enorme kutt i offentlig sektor?
Dette fører videre til fattigdom, som igjen fører til høyere kriminalitet og andre samfunnskostnader. Ergo en total nedleggelse av velferdsstaten vi kjenner idag. For hvilken pris? "Jo, ble i det minste kvitt han derre med turbaen i oppgangen her"...

For det fjerde: Man ser som oftest svært fort personer som er FrP-sympatisører på nettet ved å oppdage at det til enhver tid er minst én skrivefeil per setning.

Anonym sa...

Til anonym. Jeg har skrive og lese vansker og har slit med det hele mitt voksne liv. Ikke stemmer jeg frp av den grun. Så jeg vil ha meg frabedt slike tåpelige komentarer du presterte som det fjerde

Anonym sa...

Anonym (tredje innlegg): Men du vil ikke kommentere det Anonym (andre innlegg) sa ellers?

Anonym sa...

Det kan jeg, men lar det være. Jeg er lit enig med begge to egentli. Reagerer bare på at folk må rakke ned på folk om en har noen skrivefeil, og at de mener at folk som stemmer frp er dumme.

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide