mandag 9. mars 2009

Vil ikke forstå

Det rødgrønn media og andre venstreorienterte såkalte antirasister ikke vil forstå er det at det skal godt gjøres å slette alt som blir skrevet på veggen inne på facebook når det skrives såpass mye som det gjør på veggen til Siv Jensen.

I et innlegg heter det «Dette landet hadde det utmerket før utlendingene kom!» mens en annen debattant skriver «Er masse eksempler på kravstore innvandrere som ikke eier magemål og tar seg til rette på norske sykehus».


Ser ikke noe rasistisk i de to innleggene der, man skal være passe desperat for å stemple noen for rasisme om de to innleggene er rasistiske. Bytt ut "utlendinger" med "svartinger" så er det rasistisk.
Er selv ikke så veldig fornøy med alle disse Svenske utlendingene som kommer til Norge for å ta våre jobber.

Henrik Lunde i Antirasistisk Senter mener at Jensen og Fremskrittspartiet dermed bidrar til å legitimere rasistiske synspunkter og hets mot innvandrere på nettsamfunnet.


Så hvis antirasistisk senter har et forum der hvem som helst kan skrive noe og en person skriver noe rasistisk der og det ikke blir fjernet med ei gang så bidrar altså antirasistisk senter også til å legitimere rasistiske synspunkter? Gjett hvilket forum jeg skal besøke i natt kl 2 ;p (Bare tuller, har ikke noen rasistiske ytringer å komme med)

Men la oss se, hvis en person går inn på Jens Stoltenberg sin facebook side og skriver "send alle svartinger ut av Norge NÅ!" og det blir stående i noen timer, hadde media eller antirasistisk senter brydd seg da? Nei da hadde de nok heller forsvart Jensemann.

Slutt å diskriminer de hvite, si nei til rasisme mot alle raser og farger!

vg vg tv2 dagbladet
----------------------------------------------------------------

10 Kommentarer:

Anonym sa...

Støttet!

Anonym sa...

Arbeidsledighetsbloggen skal være i ett ord. Ellers er alle her i landet i bunn og grunn innvandrere, og innvandring vil det alltid være. Hvor mange generasjoner trengs det før innvandrere ikke lenger er utlendinger men faktisk innfødte? Er det noe å diskutere i bloggen din?

Anonym sa...

Nå kan jeg ikke finne innleggene det skrives om, så det er vanskelig å si om de er rasistiske av natur. Om man sier det er rasistisk, så vil jeg påstå det er fordi man legger innhold i tittelens ordlyd, som ikke nødvendigvis er berettiget.

Således er jeg enig med deg=)

Er også enig i at svartinger er et meget mer rasistisk fylt ord enn utlendinger (og innvandrere), på grunn av den kontekst jeg gjerne ser ordet brukt i. Men jeg opplever ofte at ordene brukes i rasistiske sammenhenger (oftere og oftere egentlig), så jeg er vàr til å bruke dem uten å utdype dem/sette dem i riktig kontekst.

Virker som du hentyder til en konspirasjon mot FrP, hvor media feilaktig fremstiller FrP som mer rasistiske enn de er (om de er det, er selvfølgelig til diskusjon, om noe ganske utdebattert). Jeg sier ikke at hentydningen er feil, jeg føler òg at FrP kanskje får mer dårlig behandling enn de fortjener til tider.

Men jeg tror ikke det er til å legge under en stol at FrP noen ganger legitimerer rasisme, om enn ufrivillig. Bruk av ordet snikislamisering er for meg et eksempel på det... (igjen til diskusjon;))

Ellers legger jeg meg rikelig bak din siste setning=) Syns innlegget ditt er godt!

Anonym sa...

Enig. Men er jo ingen ukjent sak at media i hovedsak styres av hoffmeglerne til Jens fra venstrekanten gjennom Edda-media etc, mens aftenposten kan betegnes å være den siste gjenlevende nøytrale meningskilde.

Forøvrig enig med hva mange mener om Innvandrere(at vi må ta en debatt snart om hvilke verdier vi ønsker i det norske samfunnet), men å angripe de på sånne håpløse måter er ingen person verdig.( Enda det finnes haugevis av kriminelle innvandrere)

Men som Siv sa. Folk flest sier det som det er, mens journalistene i Oslo-gryta strever mer etter det "politisk korrekte".

Flott blogg du har her, jeg skal nok komme innom senere og.

Admin sa...

Til anonym #2, Jeg vet det skrives i et ord, men har det slik for å se hva folk henger seg opp i. Du kan trøste deg med at du er ikke den første :p

Til megoth, "Virker som du hentyder til en konspirasjon mot FrP, hvor media feilaktig fremstiller FrP som mer rasistiske enn de er (om de er det, er selvfølgelig til diskusjon, om noe ganske utdebattert). Jeg sier ikke at hentydningen er feil, jeg føler òg at FrP kanskje får mer dårlig behandling enn de fortjener til tider."

Du kan jo ta en titt på denne : http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/politikk/article1769680.ece Kan sitere en viktig del derfra:
"Norske journalister er røde, men sjefene er enda rødere. Jens Stoltenberg ville nemlig fått rent flertall på Stortinget dersom norske redaktører fikk bestemme."
Så kan man jo tenke på hva som er fakta av det som blir blåst opp i media, for som jeg spurte om tidligere, hvis nøyaktig det samme som ble skrevet på veggen til Siv Jensen hadde blitt skrevet på veggen til Jens Stoltenberg, hadde det da blitt samme sak ut av det? Jeg tviler sterkt.

Og "snikislamisering" ser jeg ikke på noen form som rasisme, for selv om store deler av venstresiden mener at å være imot islam er rasisme så er forsatt islam kun en religion som består av mennesker av alle verdens raser og en religion er jo som kjent ikke en egen rase ;)

Anonym sa...

Det er ikke rasistisk å si at landet hadde det bedre før innvandringen startet for fullt. Det er bare å lese statistisk sentralbyrås bøker, der man ser kriminalitetens utvikling de siste 30 år.

Det er ikke rasistisk å si at man ikke ønsker en slik utvikling og at våre skattepenger bør brukes på helt andre ting. Vi har slitt gjennom flere generasjoner for å få et godt land, og det er for jævlig at innvandrere skal ødelegge vår kultur og vår frihet og gode land.

Det gjør så vondt å se landet mitt. Mine foreldre og besteforeldre er fortvilt.

Det virker som det er kommet en gjeng galninger på storting/regjerning som ikke selv har måttet jobbe og slite for friheten, de har fått ytringsfriheten gratis, de har ikke pratet med mennesker som var i 2 verdenskrig. De forstår ingenting. De er kun opptatt av å være i media, være i fine selskap med Remihagen og Røkke...de er bare opptatt av å reise, bo på fine hotel og ha en god pensjon og jobb. De bryr seg ikke om folkets meninger.

De har ødelagt vårt gode frie land her oppe i Nord. Jeg gremmes. jeg håper Siv JEnsen kan forandre situasjonen vår i dette landet vårt.

Jeg er så lei av denne blåøyde ungdommen i Oslo, Drammen og områdene rundt der som ikke forstår en dritt av vårt samfunn og hva som hara gjort at de har hatt friheten og at de har så pass gode levevilkår som de har hatt. Disse innvandrerne bare krever og krever...Ser dere ikke det?

Rita

Anonym sa...

Rita: Mener du at innvandring ene og alene er grunnen til at negativ utvikling av kriminaliteten de siste 30 årene?

Mener du at innvandring bare ødelegger Norge? Eller kommer det noe godt ut av det og kanskje? Eller kanskje du mener at om du er innvandrer, så er du automatisk i konflikt med mange av våre (eller var det dine) verdier?

Beklager, jeg ser det du skriver, og føler at det blir for enkelt. Jeg sier ikke at du er på ville veier, men konklusjonene dine bygger på feilaktig premisser...

Og er det ikke billiggjøring du gjør av "denne blåøyde ungdommen i Oslo, Drammen og områdene rundt der som ikke forstår en dritt av vårt samfunn og hva som hara gjort at de har hatt friheten og at de har så pass gode levevilkår som de har hatt"? Må alle blåøyde ungdom i Oslo dermed forsvare seg for deg, før de kan legge til grunn det de mener om saken?

Om ikke noe av det du sier i starten av kommentaren din har undertoner av diskriminering av innvandrergrupper, så føler jeg det siste avsnittet ditt er meget diskriminerende mot denne gruppen ungdom.

Anonym sa...

Admin: Det kommer ikke som noe sjokk at mesteparten av norske redaktører støtter opp under sosialistiske partier=) Men har vi så liten tillit til disse at vi ikke tror på deres journalistiske integritet?

Snikislamisering er for meg et dårlig uttrykk, på den måten at den generaliserer noe som for meg føles feil. Kan godt hende jeg er på jordet, men sniking er ikke for meg et ord med positive konnotasjoner, og islamisering er et ord som brukes for lett til å beskrive negative konsekvenser i samfunnet som man vil tillegge en syndebukk; i dette tilfeller muslimer. Sistnevnte ord gjør det altfor enkelt å glemme at islam er en religion med over en milliard tilhengere, og å dra alle dem over en kam er diskrimering av verste sort.

Du sier jo selv at Islam er sammensatt, og for dette hyller jeg deg=) Stå på videre med å skrive gode tekster=)

meningeromalt sa...

Meget bra, det du skriver får nok mange til å reflektere litt og forhåpenligvis tenge mer nyansert og forstå at FRP er veien å gå ;)

Anonym sa...

Stå på Siv. Du tør. Er me rassister når me seier at me er redd for snik islamisering. Trur det er mange som kjem til å sjå at Siv og FRP om 5 til 10 år var rett. Men då er det forseint. Eg er redd for fremtiden hvis venstresida held fram med dum snillismen sin
Eg har stemt AP, men nå blir det FRP ved neste valg.

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide