fredag 6. mars 2009

Tja..

Mannen som er blitt filmet mens han måket et tak for snø setter seg selv og fotgjengerne i livsfare ifølge Arbeidstilsynet.

Fotgjengere sine liv setter iallefall i fare, det er det ikke noe tvil om.
Men sitt eget liv har jeg vanskelig for å se at han setter i fare.
For det første så holder han selg langt unna kanten, for det andre så er ikke taket så veldig bratt og for det tredje så er det snøhinder på taket slik at hvis han skulle starta å skli så hadde han stoppet i dette hinderet.

dagbladet
----------------------------------------------------------------

4 Kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det er bare noe bullshit.

"Han mener mannens bevegelser viser at han er redd, og at han må forstå at det han gjør er farlig."

Fordi han går rundt på huk? Om han skulle miste fotfestet, vil det være mye bedre å ha et lavt tyngdepunkt. Hadde mannen stått opp og ned, ville han bli kalt for en enda større idiot. Damned if you do, damned if you don't.

Høydeskrekk trenger ikke være synonymt med fare. Jeg selv vet det er helt ufarlig å hoppe fra 10-meteren og ned i et basseng, men likevel er jeg redd.

Når det gjelder isen som heller ser ut som snø, kan jo den falle ned når som helst uten denne mannens hjelp. Folk står da i fare for å dø hver dag hele tiden om de går langs denne gaten, eller hva?

Greit nok, det er litt småteit gjort, men ikke noe jeg synes er å reagere på en gang. Jeg ser livsfarlige forbikjøringer hver dag som er langt farligere enn dette her.

Men vil man lage en sak ut av det, så får man det til.

Geir

Anonym sa...

Jeg må nå si at jeg syns det er for jævlig at standard i dag tydeligvis er blitt å sitte å filme og håpe på at noen skal få is i hodet istedenfor å rope: "Hei! Pass deg!",som for få år siden ville vært det eneste naturlige.
Det så vi også på den skytingen utenfor utestedet i Oslo for en ukes tid siden, alle sto og tok bilder og filma, den eneste som gadd å hjelpe måtte i tillegg jage vekk masse mobiltelefonfotografer. Hva er det for et samfunn vi skaper?

Anonym sa...

Takk skal du ha agata. Kunne ikke vært mer enig.

Anonym sa...

Tja, når alternativet er å ringe Brannvesenet og la de ta 5000 kr/timen forstår jeg at han gjør det selv (han er jo pliktig til å gjøre det).
Men han burde skaffet noen som kunne passet på for fotgjengerene.

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide