søndag 29. mars 2009

Ikke for likestilling?

Og jeg som trodde SP faktisk var for likestilling men nå viser det seg jo det at likestilling av kjønnene ikke er noe for SP.

Jeg syntes at kvinner og menn skal være likestilt, men da skal det gjelde ALT og ikke bare enkelte ting som kun er fordeler for kvinner og innkvortering i lederstillinger.
Beste person får jobben og lønna som følger med.

Det at kvinner liksom tjener mindre enn menn gjør er jo sånn sett feil, for en kvinnelig leder tjener jo det samme som en mannlig leder i samme stilling.
Har iallefall ikke opplevd i noen av de jobbene jeg har vært innom i mitt liv at kvinner med samme ansinitet og stilling som mennene har tjent mindre enn mennene.

En annen ting er jo det at kvinner gjerne jobber i yrker som er dårligere betalt, men det er jo de sitt eget valg om hva de vil jobbe med. De fleste som ansetter noen i en bedrift vil jo gjerne ansette den beste personen de kan i den stillingen som er ledig så hvis kvinnen er bedre enn mannen til den stillingen så får hun jobben og motsatt.

Avviste forslag om kvinnelig verneplikt

3 Kommentarer:

Cecilie sa...

Mann eller kvinne. Prøv mininntekt.no

Jeg selv dro nytte av den, og gikk opp 2600 kr i mnd utenom vanlig lønnsforhandling :)

Anonym sa...

Norske jenter fortjener ikke respekt, og ikke får de det av meg heller.
Slenger gjerne døra i trynet på dem på vei inn til jobben

Cecilie sa...

Sweet....

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide