torsdag 2. april 2009

Feige lærere?

Det er en ting det at lærere liksom har så dårlig betalt og det der, men de trenger da for faen med ikke å rømme ifra elevene sine?
Hadde jeg vært elev med den skolen så hadde jeg nekta å hatt noen av de lærerene som lærer for meg i fremtiden. Hva om det starter å brenne? Etterlater de bare elevene da også?

De klarte til å med å glemme å evakuere en hel klasse!!!
Her bør det virkelig bli en skikkelig oppvask og stor gjennomgang av rutinene!

- Lærerne rømte skolen før elevene
- Kom dere ut fra skolen, og ikke kom tilbake

24 Kommentarer:

Anonym sa...

Det var vel kanskje litt å ta i, men det var skummelt da lærerne bare løp ut og ikke informerte oss. For ikke å snakke om å sjekke at alle var ok og at alle faktisk var der. Tenk om det hadde vært ekte, og noen hadde blitt igjen inne? Hm

Anonym sa...

Nå tror jeg ikke alle de 200 lærerne løp foran elevene sine ut av skolen. Kanskje det var noen få som gjorde det, og det er absolutt ikke bra. Samtidig må vi huske på at dette var en veldig spesiell situasjon, og selv om man har øvd på evakuering ved f.eks brann, kan man aldri vite hvordan noen reagerer i ekstreme situsjoner. Trusler om massakre er ikke pensum på lærerskolen....

Anonym sa...

Jeg er enig, det går ikke ann å gre alle 200 lærene over en kam, jeg har snakket med noen venner på glemmen og flere har sagt at mange lærere var veldig flinke. Egentlig veldig uprofesjonelt av media å gi utrykk for at ALLE lærerene løp ut først og lot elevene være i stikken.

Anonym sa...

Det skal vinkles over på at det er læreres feil nå? At dette var en kriminell handling med strafferamme på 3 til 6 års fengsel ser ut til å gå folk hus forbi

Anonym sa...

Enig med de over meg. Dette blir bare dumt. Et slikt blogginnlegg i kjølvannet, blir bare å oppfattet som et innelgg fra en "sensasjonslysten verpehøne"....

fridtjof sa...

mennesker reagerer veldig forskjellig i ekstreme situasjoner og noen gjør absurde handlinger uten å tenke over det..det kalles "fear-flight" og gjør at folk ikke tenker rasjonelt..
men det denne hendelsen har vist er at det er store mangler ved rutiner ved evakuering osv.hadde dette verdt en reel situasjon så kunne utfalle blitt meget tragisk!som tidligere elev ved skolen så håper jg de lærerne som stakk går dypt inn i seg selv og skjønner konsekvensene hendlingene deres kunne fått!
hadde jg verdt der så hadde jg faktisk gått fra rom til rom å skjekket om alle var ute.og som tidligere spes soldat så vet jg hvor fort og tragisk en sånn situasjon blir!.men det å glemme en klasse igjenn er det heller politiet som må ta ansvaret for!det er deres ansvar at alle er ute og at hele skolen er sikret!og hadde rektoren tenkt litt lenger så burde de ha startetbrann alarmen og evakuert som om det var brann og så informert elvene og ført de bort fra situasjonsområdet..håper det blir en ordtlig oppvask etter dette!

Anonym sa...

Det var bare 7-8 klasser som ble fraløpt av lærere, så egentlig tror jeg det gikk bra. Men det er sykt at skolen ikke har rutiner, vi har jo brannøvelser og sånt, klassen til kompisen min trodde det var en spøk da lærern rope "kom dere for helvete bort" før han bare løp ut døra. De reagerte ikke før noen ringte på mobil 2-3 min seinere.

Anonym sa...

Eh, du vet ingenting, kjære blogger. De som snakke på videoen er liksom 4 av 1200. De gir et helt feil bilde, mener jeg. Men TINA! Hah, du har kommentert :P Men læreren vår stakk jo ikke fra oss da? :P Alle kom seg ut før ham :P

Anonym sa...

Lærerne som bare tenkte på seg selv burde få sparken. De kan sammenlignes med en skipskaptein som forlater et synkende skip før alle passasjerene.

Anonym sa...

Veldig dårlig blogg. man må huske på hva slags trusselbilde og informasjon som har kommet ut i forkant, hvor mye lærerne visste. I tillegg kommer informasjon og beskjeder fra politi.. man kunne like gjerne vinklet det slik at lærerne gikk i forveien for å sjekke at det var trygt for elevene å evakuere..

Anonym sa...

INGEN skal løpes fra i en slik situasjon. Spesielt ikke av de foresatte (les ledelse og lærere). Dette er nok desverre noe skole Norge må øve på.

Anonym sa...

Nettopp! (den var til "anonym" to over meg)

Anonym sa...

mills, jeg sa ikke at lærern løp fra _oss_. Det var vel mer alle andre som ble løpt fra. Som er feil.. :)

Anonym sa...

ja media suger, hadde nok sprunget frå elevene de og

Anastasia sa...

At det blir vinklet så negativt i skolen og lærerns favør syns jeg er utrolig dårlig. Jeg er selv elev og syns skolen taklet dette bra! Dette er ikke akkurat noe mann i den norske gata er vant til. Alle ble tatt helt på senga, elevene på videoen er som alt sagt 4 av 1200 elever.
Hele skolen ble evakuert på 5 - 10 min, det er ikke noe å klage på!
Sett bortifra den ene klassen som kunne vær ganske katastrofalt, ja.

Anonym sa...

Dette gjaldt vel elever på videregående skole, altså i alderen 16-19 år? Da kan man vel forvente at de skal klare å finne veien ut selv, og følge de rutinene for evakuering som er innøvd. Om det hadde skjedd på en barneskole, ville det vært en helt annen sak.

Anonym sa...

laerere?? sosialister hele gjengen saa hva kan du forvente??? meg meg meg hele hurven

Anonym sa...

Spark de lærerene som stakk, sånt søppel trenger ikke skolene. Det er jo som kjent for mye søppel allerede.

Adrian sa...

Muligens er ikke du en idiot, men la meg derfor rette sinnet mitt mot blogginnlegget ditt, og ikke deg personlig(sikkert en fin dyr du):

MØKKAINNLEGG! Usakelig er det, og en kroneksempel på et innlegg basert utelukkende på meningen på 4-5 elever, evt klin til med konsensus fra 30 elever, blandt 1000stk.
Faktum er at skolen ble tømt på under 10min, hvilket er i nærheten av en rekord. Om så et par lærere fikk panikk, ja så fikk de de da, de er jo mennesker. Fordi man har en jobb som innebærer ansvar for andre, så betyr ikke det at 200 av 200 lærere er immunne mot panikk i en slik situasjon.. Vi snakker ikke brann her en gang, men en tilsynelatende reel trussel om massakre...

Koker når jeg leser sånne usakelige tullete innlegg som det der.
Og, som sagt, du er nok en fin fyr, men innlegget ditt er elendig, og forsøpler etter min mening informasjonsflyten, særlig med tanke på at ca 30% av befolkningen er dumme nok til å la seg ytterligere påvirke av sånt.



Slett i vei, denne er til deg, ikke til publikum:)

Adrian sa...

Artig, etter at jeg skrev at 30% av befolkningen er dumme nok til å la seg ytterligere påvirke, så ser jeg såvidt under 30% som har kommentert her faktisk har hisset seg opp imot disse "dustelærerne" som ikke tar ansvar etc etc etc:P

Anonym sa...

Skremmende.... Lærere er ikke supermennesker.
Dårlig at de ikke er villige til å ofre livet sitt for elevene sine. Elevener har jo gitt dem ubetinget tillitt og ser jo på dem som de største heltene på jorden. Den enorme lønna de har tilsier også et det må kunne forventes å sette livet i fare. Dessuten er jo aldri lærere prioriterte mål mor skolemassakre........

Joda sarkasme

Anonym sa...

Den siste personen ut var visstnok en lærer, ifølge hans datter. Men for all del, tro på Dagbladet. De har jo sladder fra elevene å bygge på.

Rene sa...

SV lærere er seg selv nermest.
men spør de samme hva de hadde gjort hvis de hadde blitt spurt før episoden, Liv og lære.
I andre land har lærerne stått opp og beskyttet elevene sine så godt de kunne
Flaut å være norsk

Anonym sa...

jeg lo av hele situasjonen jeg.. vi skal alle dø en gang, samme om det blir på en skolemasaker eller som 80 åring av hjertestans xD

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide