torsdag 2. april 2009

Det er veldig bra

Det er veldig bra at slike drittunger som sender massakretrussler mot skoler blir tatt før det faktisk blir alvor av trusslen, selv om jeg tviler på at han i det hele tatt hadde gjort trusselen til virkelighet.
Håper han får en skikkelig straff for dette slik at det blir statuert et eksempel!


Man kan jo starte å lure på hvorfor folk gjør slike ting?
Har de bare et sykt behov for oppmerksomhet eller er de rett og slett mobbeoffer som det har klikket for? Det er jo heldigvis ikke så ofte slikt skjer på verdensbasis, men 1 tilfelle er 1 tilfelle for mye spør du meg.
17-åringen fikk skoleoppgave om skolemassakrer i dag
Sendte trussel til VG - meldte seg for politiet
Dette er terrortrusselen mot Glemmen videregående
Her blir han tatt
Elev: - Trusselen virket helt reell
Evakuerer skole etter trussel om massakre
En person pågrepet for skoletrusel
Skolen har vært utsatt for trusler tidligere
En gripen efter skolhot i Norge
Følg pressekonferansen om bombetrusselen
Trusselsituasjon ved skole avklart
En person pågrepet etter skoletrusler
Pågrepet etter skoletrussel

40 Kommentarer:

Anonym sa...

helt enig, sånne drittunger fortjener egentlig juling spør du meg.

Richard C. Mongler sa...

Ja, la oss lynsje ham i nærmeste tre før noen står opp og forsvarer guttungen! Her er det intet mindre enn dødsstraff som kan bli godtatt!

Anonym sa...

En mistenkelig ung mann som sto på andre siden av gaten og snakket i en mobiltelefon ble pågrepet.

haha, politiet pågriper stadig vekk folk som er "mistenkelig" og i en slik stor sak som denne vil politiet gjerne pågripe hvem som helst bare for å vise handlekraft.

Tror ikke denne personen har noe som helt med saken å gjøre, men det vil tiden vise. Håper uansett at den/de som har gjort dette blir tatt og får knallhard straff (men når de ikke klarte å dømme en kriminell som skjøt med maskinpistol mot en synagoge i Oslo for terror, er det vel heller lite trolig at de får dømt noen her heller.

Norge er på god vei til å bli de kriminelles paradis og de lovlydiges helvete

Anonym sa...

Bare si ordet "bombe" på et fly (f.eks. "Det var en bombe at Rosenborg tapte sist søndag"), så blir du satt i håndjern, flyet nødlander på nærmeste plyplass og det bryter ut hysteri blant passasjerene.

Nå er man i ferd med å få de samme tilstandene i skolen.

Politiet har iallfall noe å bruke ressurser på, slik at man kan hyle om høyere lønn og risikotillegg når tre bevæpnede politifolk må til for å overmanne en guttunge med mobil...

Anonym sa...

Sett inn forsvaret, og da helst kavaleriet.

CAPSLOCK E TINGEN sa...

"FÅ ALLE UT AV SKOLEN SLIK AT HAN SLIPPER Å KOMME INN FOR Å SKYTE!!"

Phonak sa...

Folk må jo være totalt idioter som fremsetter sånne trusler kun på fleip, spesielt med tanke på alle de skolemassakrene som har vært den siste tiden. Man spøker da for faen ikke med sånt! La idioten som står bak dette virkelig få gjennomgå hva gjelder økonomisk straff og fengselstraff. Slike skulle hatt en skikkelig omgang gammeldags juling!

Anonym sa...

Politiet har ikke sett trusselen selv.. lol.

Anonym sa...

Jeg var selv en av de som evakuerte fra skolen. Sto å spiste lønsj i kantina da en inspektør kom rask gående mot oss og sa at vi bare måtte forlate bygningen raskt! Jeg spurte hvorfor og han bare svarte med at skolen evakueres. Så det på han dette ikke bare var en øvelse... Nå på etterskudd er det litt ekkelt å tenke på hva som egentlig kunne ha hendt :S

Anonym sa...

Dødsstraff?????? Herregud ikke ta av nå! Han mente det jo helt åpenbart ikke seriøst. Det var en VELDIG dårlig spøk, og jeg forventer at dette får en konsekvens for hans del... men å snakke om dødsstraff for en 17 år gammel gutt for å ha sendt en aprilsspøk til VG????? De som mener han fortjener dødsstraff burde hentes av politiet og låses inne for de er jo ikke riktig vel bevart!!

Takk og lov for at det var en aprilsspøk sier jeg bare!! Hilsen Julie 17 år.

Anonym sa...

Svar til Phonak:

Nei, man burde ikke spøke. Det burde ha vært 10 år i fengsel for å le, og livstid for å spøke utenom 1. april.

Ikke rart at halve Norge sliter med psykiske problemer når vi har fått et samfunn der folk blir hysteriske bare noen nevner ordet "bombe" eller skal til å si pedo...meter.

Skal man tro media, er verden så farlig at man kan dø av en sigarett, havet kommer til å stige flere hundre meter snart, og en stor andel av befolkningen er overgripere.

Hjelp!!!

Gullbrød sa...

Sett opp gapestokk på Youngstorvet i Oslo!

Nei, sett opp tre gapestokker. Foreldrene til eleven bør også straffes for svikt i oppdragelsen.

Deg ringte selv inn en bombetrussel da jeg gikk på skolen.

Jeg gikk riktignok i 5 klasse, og jeg måtte hjem i "storefri", for dette var på tiden da kun såkalte "japper" hadde mobil, og disse kostet 20.000 kr og veide 5 kg. Målet var at vi skulle få fri resten av dagen, et mål som ble oppnådd :-)

Jeg hadde heldigvis vokst på meg noe mer modenhet da jeg var 17-18 år...

Enkelte modnes langsommere enn andre. Spesielt blant gutter.....

det er jævlig alvorlige saker å fremsette en sånn trussel, spes med tanke på alle skoletragedier som har funnet sted de siste årene.

Det er mest av alt synd på fyren, og ingen grunn til å lynsje stakkaren, før alle fakta ligger på bordet.

Anonym sa...

Ja, veldig smart å slenge gutten i fengsel, slik at hele hans fremtidige liv blir trøkka ned i helvete. Da skal jeg nå banne på at den april spøken blir virkelig, da har nettopp samfunnet gitt han grunn til å utføre en slik handling.

minner om at harsj fortsatt selges åpent i oslos gater, at vi sender foreldreløse ali på 4år hjem til sitt krigsrammede land. Isteden for å prioritere sikkerheten I oslos gater, er de ytterst flinke, politiet altså, til å kontrolere at alt går trygt for seg på våre kjære veier.

Jeg har ikke hørt om noen andre som bør sendes i fengsel, få straff, bøter, eller faktisk bli dømt til "dødstraff" som en over her nevner. noe vi alle vet aldri blir å forekomme innenfor Norges landegrenser ever. Så hvorfor skal person (X) i dette tillfellet bli straffet ?

ta dere sammen.

Anonym sa...

Richard. C, du burde faan meg skamme deg over den ungen! isåfall skal jeg forsvare ham, GRATIS!!!!!!!!!

Anonym sa...

Bombe at han skal si at det var april spøk dagen etter 1 april. hallo. ikke nok med at personen alt er dum. men så spøker han med noe av det værste som skjer i verden og det ikke 1 gang på dagen det kanskje kunne bli sett på som en veldig veldig syk spøk. sånn jeg har oppfattet det under falsk ip. dette lukter jo veldig rart spør du meg. noen av dere skriver ja sett han inn og ødelegg livet hans sånn at han har grunn til og gjøre det han hadde skrevet. nei hva skal vi gjøre da tro? 1 klapp på skulderen og ikke gjør sånn gutten min. hallo våkn opp da. det de faktisk gjorde i finland rett før det skjedde. se hvordan det gikk. han har slengt terror trussel for h. han må bli sperret inne. dette er ikke noen lekestue heller. ingen kan da mene han skal gå uten fengsel for dette? de burde sperres inne sammen med han

Anonym sa...

Er det ingen som har påpekt alle skrivefeilene han hadde i sin e-post. Hvis det er noen som trenger skole så er det han/hun...

Anonym sa...

Flere som la ut aprilspøk, før 1april. så hvorfor ikke dagen etter ?

Iruleusuck sa...

Gidder du i det hele tatt lese hele artikkelen før du linker til den ubrukelige bloggen din? Gutten tok selv kontakt med politiet når han innså at det hele hadde tatt litt av. Har vel aldri vært 17 før heller tenker jeg? For når du var 17 gjorde du vel aldri noe uten å tenke over konsekvensene?

Anonym sa...

Jeg må bare si at jeg syntes veldig synd på han her. Framtiden ødelagt på grunn av at han ikke tenkte konsekvenser. Jeg føler med ham

joakim sa...

Når man er 17 er konsekvenser noe man tenker lite eller ingenting på. Det var som alle vet den store aprilspøk dagen i går og denne gutten mente sikkert dette som en spøk, han syns sikkert det var veldig morsomt å tenkte aldri på konsekvensene. Jeg håper ikke han blir straffet med fengsel, det vil ødelegge et ungt menneskes fremtid. Annen form for straff er mer passende her.

Caroline sa...

Ah, blir så oppgitt når man skal mene noe bare for å mene noe.

Tål en spøk, gi han en bot og slapp av i trappa. Det er jo politiet som tok helt av her, med bombeteam og alle ressurser i ti mils omkrets.

Alle visste jo hvem det var, kunne de ikke bare spurt, liksom.

Anonym sa...

Jeg vet hvem tullingen er. Helt random metal head.

Anonym sa...

Jeg går på skolen til han som sendte truselen.
Han hadde hatt om skole masakere i timen som et subject og fikk idè om å ta en sen april spøk så han at de ble blåst opp i media, senere meldte han seg for politiet.

Også hvorfor står det ikke noe om at masse politi kom på skolen som han kom på? de rystet ikke bare glemmen vi kunne ikke gå ut eller noe. senere fikk vi beksjed om å gå hjem.

Og dere som snakker om juling bør faen i meg se seg i speilet om hvor jævlig dårligt menneske dere er hvis dere sier noe sånt!

Rett og slett en dårlig april spøk som gikk feil.

Anonym sa...

Skremmende å lese at ikke alle ser alvoret i dette - selv om det var ment som en spøk.

Anonym sa...

Dette er en kjedelig sak.

Men nå fikk vi se at politiet faktisk duger til noe.

Anonym sa...

Synes nå bare det er fantastisk at guttungen greide å skrive "blod bad" i to ord jeg. Viser kanskje litt om hvor dårlig jobb denne skolen har gjort. ;D

LMT sa...

Ja, fordi alle som friker ut fullstendig er hellige folk som burde få statuer av dem selv i gull utplassert rundt om i landet.

Få gutten til en psykolog, vurder tilstander, finn ut hva som egentlig skjedde (Var det en spøk, eller var det komplett bullshit?), gi'n en type straff. Men herregud, dødsstraff? Mange år fengsel? Nei, kan ikke si meg enig der.

Anonym sa...

Herregud, selvfølgelig må gutten få en ordntlig straff! Er selv elev på Glemmen, og i dag var helt jævlig. Panikk, koas og usikkerhet blandt samtlige elever og lærere, vi fikk beskjed om å løpe lengst mulig vekk fra skolen. Vi blir jo redde! Tidenes DÅRLIGEST aprilspøk, sånt funker ikke. Når du er 17 år må du kunne stå for det du har gjort.

Anonym sa...

idioter som mener dette skal bli noe stor straff for å "statuere et eksempel" osv

Gi gutten en advarsel, han kommer ikke til å gjøre det igjen og det var en spøk. Seriøst så typisk drittmediene å ikke nevne detaljer, vinkler det som at det var kjempetrussel. Jævla paranoide drittsamfunn.

Vedder på at alle elevne lo og gledet seg over at de fikk slippe skolen et par dager. Å tro at ungdom i dag blir "traumatiserte" over en slik hendelse er latterlig. 99% av elevene var nok overbevist om at denne saken var akkurat det den er, en spøk som media og politiet har blåst over alle proporsjoner.

Anonym sa...

Er ett par innlegg her fra medelever som tilsier at denne skolen har ett skremmende dårlig elevgrunnlag/lærergrunnlag :-) For makan til dårlige norskegenskaper skriftlig. Og generelt vil jeg informere om at orddeling finnes ikke i det norske språk ;-) God påske :-)

Anonym sa...

Men uansett godt for politiet å få litt trening i å håndtere en slik situasjon! Og; en hel klasse ble "glemt" å evakueres? Kanskje skolene rundt om må innføre "gal psykopat"-øvelse, i tillegg til brannøvelsene?

Birk sa...

Gi folk juling er vel en primitiv måte å straffe folk på, er vel mer sånne ting man gjorde i steinalderen. Jaja... Alle er ikke like siviliserte. Jeg tror en advarsel og kanskje en bot holder i massevis. Bare tull å slenge han i fengsel eller lignende fordi dette vil uansett gjenta seg.

Birk sa...

ikke*

Anonym sa...

Det blir vel neppe snakk om fengslelstraff. Klart mediene blåser det opp, og det er en alvorlig trussel som vanskelig kan avfeies som en dårlig spøk.
Personen får nok noen kraftige alvorsord. Men det å skulle statuere et eksempel er vel ikke noe poeng her?

Anonym sa...

for og kommentere den forrige kommentaren her er det faktisk en strafferamme på 6 år på slik trussel, dette bør absolutt bli tatt alvorlig og han bør få straff slik som enhver som sender trusler mot andre mennesker. I dette tilfelle kansje så mange som 1000. Jeg var tilstede da dette skjedde og var en ganske tøff påkjenning på de elevene dette rammer.

Anonym sa...

HAHAH! Idiot. Det er ikke snakk om oppmerksomhet, eller mobbeoffer.
Blir flau når jeg leser det her. Er du 17 år, og er litt KUL. Eller som dere sier "gal", så tuller man. Dette var en dårlig spøk, og han innså ikke alvoret før han sendte meldingen, men herregud, å gi han 3 års fengsel er helt sykt. Men det som HVERT FALL er sykt, er at dere IDIOTHUER, kaller han "mobbeoffer som det klikker for" .. 17 åringer er ikke voksne, de er barnslige drittunger ( jeg er selv en av dem), og dere er så TRAGISKE at jeg kjenner jeg må spy.. HAHAHAHA fattigladder.......

Anonym sa...

"Fattigladder"... Hmm..
Jeg er 30, har 850' i årsinntekt, så jeg er ikke fattig. Men jeg leser denne bloggen, og er helt enig med alle de som synes vi må ta denne "spøken" på alvor. Og jeg syns kanskje ikke det er "HVERT FALL" sykere å kalle noen "mobbeoffer" enn å ta en slik trussel på alvor.

Hva hvis noen hadde sendt inn en slik trussel til din skole, og media, politi og lærere bare antok at det var enda en spøk, og så var det ikke det.. Tipper du kanskje hadde vært sånn passe glad hvis politiet likevel hadde dukket opp bevæpnet og i skuddsikre vester og avverget en massakre? Og jeg tipper du hadde ønsket at vedkommende hadde fått en straff som hadde veid opp for din og dine medelevers redsel?

Men noe annet som er skremmende her, er norskkunnskapene og evnen til konsekvenstenkning til elever ved videregående skoler! Livet er ikke en lek - det er bare å venne seg på tanken..

Anonym sa...

Slapp av folk. Nå må dere telle til 10, og tenke litt mer nyansert på denne saken. Det gjelder også de som opplevede å bli kastet ut av skolen sin. Greit at det ble opplevd som litt dramatisk, men er virkelig mange års fengsel en passende straff for å oppleve dette. Gi gutten en passende straff, men ikke ødelegg livet hans. Samfunnstjeneste kunne vært nyttig både for han og andre. Noen på 17 år tenker ikke alltid på konsekvensene, og det er utrolig lett å skrible ned noen ord på en PC. Ikke alle forstår at dette er en kommunikasjon på samme måte som snakking, brev osv. Alle ungdommer (og voksne som tjener 800000 kr i året) som råkjører på offentlige veier, har et enormt forbruk, osv. er minst like farlige for denne verden som denne stakkars gutten. Vi er alle litt tankeløse iblandt, så bare slapp av og la rettssystemet ta seg av dette. Hysteri ass!

Anonym sa...

Jeg går åsså på Glemmen!!! Syns det såm sjedde var skjempeskumelt å ubehaglig

Anonym sa...

GUD! Jeg blir deprimert av dere! Voksene mennesker som sitter å skriver dritt? Har folk ille lite å gjøre? (Jeg snakker om kommentarene)

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide