lørdag 28. mars 2009

Jeg ser virkelig ikke problemet

Jeg ser virkelig ikke problemet med å teipe igjen munnen på en skole unge som sitter og forstyrrer alle andre i klassen med høylytt plystring selv etter gjentatte tilsnakk.

Hvorfor skal den ene personen få lov til å ødelegge undervisningen for alle andre?



Hadde lærerene på skolen jeg gikk på gjort det samme så hadde skoledagen vært jævlig mye mer rolig for oss alle og unger tar jo ikke skade av litt teip.

- Rektor teipet munnen på elev (12)
- Rektor teipet igjen munnen på elev (12)

24 Kommentarer:

Rasofiel sa...

Jeg kunne ikke vert mere enig med deg! Ja til mer disiplin inn i skolen!

Anonym sa...

Lærere har ingen makt lengre.
De har ikke lov å hive bråkemakerne ut av klasserommet uten tilsyn. Det er jo mangel på lærere , så det betyr at de ikke kan kaste noen ut , for de har ingen så kan passe på de.
Dette gjør jo at bråkmakerne kan gjøre hva de vil.
Syns at teip var en smart løsning på problemet

Anonym sa...

Er lærer selv og syns det var bra gjort, nå plystrer i hvert fall ikke han mer... Det er det eneste som hjelper, snakke hjelper ikke og det er det elevene vet at vi gjør, snakker...

X-dream sa...

Helt ufarlig detta, og var sikkert veldig effektivt i tillegg. Skjønner ikke hvorfor det ble en "sak" av dette!

Kåre sa...

ser virkelig ikke problemet jeg heller.. Og skjønner ikke hvorfor folk skal ta det så seriøst! Hadde jeg vært i den klassen hadde jeg heller oppfattet det som en spøk fra rektoren sin side.

Anonym sa...

Synes respekten for voksne mennesker er borte blandt mange av dagens barn og ungdom.
Jeg synes - dersom fakta er fremkommet - at rektoren gjorde det rette og statuerte et eksempel.

Anonym sa...

Vi bukker og neier. Dette var et meget godt tiltak fra læreren.
Lønnsforhøyelse burde gies.
Er selv far og har sittet i Fau ( også som formann) og ellers jobbet mye med skolen.

Godt å se at noen gjør noe som virker. PS! trenger noen lærere teip, så skal jeg gledelig sponse dette.
Vh Jarle

Anonym sa...

Endelig en rektor som tar ansvar. Nå må noen våkne i forhold til det som skjer i skolen. Til foreldre: Ta ansvar og støtt skolen. Bare gjennom samarbeid kan man bli bedre.

Anonym sa...

Helt utrolig at det blir sak av dette.
Jeg synes dette var bra gjort

Anonym sa...

Ikke legg inn komentarer når dere ikke kjenner saken. Hadde dere visst hvilken setting det var i ville dere reagert alle sammen.

Tidligere elev til denne rektoren sa...

Det som ikke blir sagt er at dette ikke skjedde i en tradisjonell undervisningstime, men i en kunst- og håndtverkstime hvor de laget morskort til morsdagen. Flere laget lyd i timen, noe som er vanlig under slik aktivitet, men det gikk kun utover denne gutten.

Anonym sa...

Kunst og håndtverk er vel også en skoletime er det ikke? det står jo på timeplanen...
når gjenntatt tilsnakk ikke hjelper så er det alt for lite respekt fra elevens side, og da synes jeg det bare er rett å gjøre noe for å få en slutt på det, hva så om eleven kanskje ble litt flau, hvem, har ikke blitt det en gang eller to gjennom alle årene på skolen, det går over, men det som ikke går over er hvis eleven bare hadde fått holde på...

Anonym sa...

Hvor dum kan man egentlig bli? En rektor ska vite bedre og dette er på grensa til mobbing. Alle som synes dette er bra, bør stikke finger'n i jorda og forestille dere om det var gutten/jenta deres dette ble gjort på. Slike handlinger hørte til på 50'tallet med spanskrøret, ikke i dagens moderne skole. En lærer har null rett til å bryke fysisk makt ved et slikt tilfelle, hadde dette vært gutten min, hadde jeg selv gjort det samme på rektor'n og sørget for at han hadde blitt utvist. Et sted går grensa, og rektor'n gikk langt over den spør du meg..

Anonym sa...

Barn trenger en god omgang med spanskerøret!
Hilsen far

Anonym sa...

Barn som ikke klarer å slutte å plystre etter gjentatt tilsnakk, er gjerne ikke noen persilleblad som vil trenge tung psykisk støtte i lang tid framover etter å ha fått teipet munnen heller. Og hvilken 12 åring sitter der fortvila med teip på munnen i lange tider uten å kunne klare å ta den av!? Slik jeg ser det fikk rektoren jekket denne kjekkasen ned et par hakk og vist hvem som egentlig bestemmer. Jeg synes egentlig at munnteiping skal inn i skolen som obligatorisk disiplinering, og da ikke vanlig teip som man har rundt om i klasserommene, men gaffateip!!!

Anonym sa...

Helt enig, men dessverre har vi en haug med omsorgskåte folk som tror at barn knuser dersom man kommer borti dem.

Anonym sa...

Husker en gang jeg ikke ville holde kjeft i en time på barneskolen (ca 1995). Min gamle lærerinne satte to teipbiter i kryss over munnen min, og jeg bråkte ikke noe mer den timen:-) Selv om hun var irritert var det åpenbart for alle i klassen at det var et humoristisk tiltak for å få meg stille, men det er ikke sikkert det var slik det skjedde i denne saken.

Anonym sa...

På tide at noen tar ansvar og lærer ungdom folkeskikk. Heia rektor!

Anonym sa...

Helt enig, mange ungdommer i dag har jo ingen respekt for lærere, foreldre eller andre. Syns dette var bare en uskyldig "bestraffelse".
Lærerne bør ta makta tilbake!!

Anonym sa...

Veldig bra av rektor, flaut at aviser og flere andre fremstiller dette som dårlig oppførsel av rektor. Snart er det umulig for lærere gjøre jobben sin. Respektløse elever og ingen tilgjengelige verktøy mot det.

Anonym sa...

Jeg er mor til et barn som går på skolen. Hadde ikke mitt barn hørt på tilsnakk fra læreren så hadde jeg støttet det tiltaket 100%.

Eleven er sikkert et innvanderbarn! Stem FRP! sa...

Stem FRP

Anonym sa...

Jeg måtte trekke på smilebåndet da jeg leste denne saken. Endelig en lærer som står opp mot elever som nekter å høre.
Når man er tolv år,og har så liten respekt for lærere og rektor, så er det på tide at noen tar tak i problemet. Fordi det er det dette er, et problem som vokser og som vi lukker øynene for i ren idioti.
Barn i den alderen burde ha respekt for autoriteter, og når læreren sier hold kjeft..så holder man kjeft. Vi oppdrar en horde med respektløse, bortskjemte og late barn som kommer til å få sjokk når de møter den virkelige verden.
Lurer på hvordan denne saken kom ut..håper det ikke er foreldrene som gikk til media.
Jeg hadde blitt så ille berørt hvis det var min sønn det var snakk om, så jeg ville sendt rektor et takkebrev. Samtidig som poden ville måtte leve noen uker uten tekniske duppeditter som straff.

Anonym sa...

Foreldre bør slutte å beskytte barna sine hele tiden. La dei stå til ansvar for det de gjør , så kansje dei kan få gjøre sine egne erfaringer.

Plystre i timen er forstyrrende for de andre. Kan ein ikkje ta imot ein beskjed får ein ta følgene av det

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide