Rasistisk mobb banket opp gutt i Telemark
Det er overskriften..
Og så må du legge merke til:
- Tre personer, blant annet et brødrepar på 21 og 23 år, alle av utenlandsk opprinnelse, trengte i natt beskyttelse av politiet etter å ha hisset på seg mellom 50-100 ungdom fra Bø, sier operasjonsleder Per Bjartheim i Telemark politidistrikt til VG Nett.
Hvem startet det hele?
Hadde det vært 3 hvite personer som hadde hisset på seg 50-100 utlendinger, hadde da utlendingene vært en rasistisk mobb eller hadde forsatt de hvite vært rasistene?
Like etter kommer meldingen om at en ambulanse er på vei til Skien sykehus med en en av brødrene til guttene som har søkt tilflukt på lensmannskontoret i Nome.
- Han har trolig ikke vært med i bilen, men kommet til Sagavoll i ettertid. Der skal han ifølge vitneopplysninger ha blitt holdt nede og banket opp av flere personer, opplyser operasjonslederen.
Så hvis en person blir holdt nede og banket av personer av en annen rase så er det altså rasisme? Hvorfor kalles det ikke rasisme når flere utlendinger angriper en nordmann da? Jeg har forresten selv sett 3 personer banke en neger, ikke pga rasisme men rett og slett fordi personen hadde gjort seg fortjent til det. Og jeg har også sett 4 personer løpe etter en hvit person for så å banke han, han hadde også fortjent det.
ALT ER IKKE RASISME I DENNE VERDEN! FOLK ER UENIGE OG NOEN FORTJENER BARE JULING!
Det ble ropt rasistiske utsagn
Med dagens terskel for hva enkelte folk mener er rasisme og med tanke på hvor fort enkelte roper ut om rasisme så tar jeg ikke den delen der særlig mye seriøst.
I bunn og grunn, all rasisme er dårlig og rasismen mot hvite er like jævlig som den mot ikke hvite men ingen bryr seg om rasismen mot hvite.
Politiet megler i gjengoppgjør
- Ingenting med rasisme å gjøre
Politiet: - Ikke rasisme
Rasistisk mobb banket opp gutt i Telemark
Rasende mobb på 50 personer fulgte etter innvandrere
Måtte få politieskorte for å slippe unna 20 biler
Lurer på hvor mange av de 50-100 folkene i de 20-50 bildene som bare fulgte etter for å se hva som skjedde?
Det er jo ofte slik på byen også, starter 2 stk å sloss så flommer det folk til, hvis den ene av de 2 som sloss er utlending, blir da alle de som vil kikke på automatisk rasister?
Det blir jo som med an brann, hvis det brenner i nabolaget så strømmer jo mange naboer til for å se og da spesielt ungdommer. Tenk litt på det før dere forhåndsdømmer ALLE som møter opp for å se en slosskamp.
Og kanskje på tide å slutte å ha slike fordommer mot ungdom på bygda?
306 Kommentarer:
‹ Eldst ‹Eldre 201 – 306 av 306 Nyere› Nyest»"Bøværinger har alltid vært glad i å "sløss", men helst ikke alene, er best å ha backup, minst 5:1 eller mer."
Virker som de e ei beite sea du har vert i Bø ja, for det er veldig sjeldent Bøhæringer sloss sammen med andre, er det noe, så blir det tatt opp 1 mot 1 som oftest. Men utlendingene derimot, dei har ingenting dei skulle ha sagt når dei e aleine, da sier dei unnskyld, å har lite lyst til å bråke. Hvorfor? Jo, for dei e sjangsløse, + at dei ikkje har andre å tøffe seg for. Eg kjenner den utlendingen som fikk bank, å han er kjeme koselig når han e aleine, men så fort han e me broren sin så blir han heilt ubrukelig, da skal han tøffe seg å masse piss. Og eg har sagt det før, og sier det igjen. Når folk blir truet, å og banket opp, å nokon annmedler det, hva skjer da? Jo, ingenting. Så fort ein råner har gjort noko, så blir dei straffa med ein gang. En kamerat fikk bot for å kjøre til Gvarv igår, å han bor der, men han råner i Bø, å da er det samme faen, politiet i Bø og omegn må skjerpe seg dei også, det er ikkje bare ungdommene sin feil dette
disse utenlendingene fikk smake sin egen medisin. er de som har gått en hel gjeng mot en før, nå fikk de igjen. å hva gir dere som ikke er fra bø rett til å uttale dere om bøhærdinger?? viss dere ikke vet hvordan dette var,HOLD KJEFT
purken i bø e heilt forbanna tafatte. å dom har tatt et parti som vanlig. dom burde skamme seg
KRIMINALSTATISTIKKEN og %-vis FORDELING AV DOMFELTE og INNSATTE i norske FENGSLER.
Ca 90% i Norge er etnisk norsk og ca 10% er innvandrere. Hva viser kriminalstatistikken?
Er det noen her inne, som er FOR fri innvandring, som kan svare på dette?
Når jeg leser alle innleggene foran her, ser jeg hvor mye naive folk det bor i dette landet!
jaja men det måtte jau bare ende slik..
er jau slik de overnevnte utlendingene har drivi på i fleire år i bø/gvarv å omeng,men neida det er det ingen som tar i betraktning!er ikkje så veldig lenge sia det va 4 av dei nevnte utlendingane som banka opp ein som var aleine,uten at han hadde gjort noko for å fortjene det!!så veit ikkje heilt kven som er verst eg!!menmen pay back time kan ein vell kalle det..å nå har sikkert krigen brutt ut å kommer ikkje te å stoppe på leenge uansett så mykji politi å andre blander seg!
Innvandrere som kommer til norge MÅ bare oppføre seg og leve etter norske lover og normer. det har ingenting med globalisering, forandringer eller rassisme å gjøre. det eneste er at innvandrere kommer til norge og deffekterer de norske som lever GODT etter norske lover og norske normer. kan ikkje komme til norge og forvente at norske lover skal tilpasses de samme som det landet de kommer ifra. Norge er et Kristent land. Den norske kirke, regjeringen og det norske folk må stå fremm å gjøre noe. Som læreren min sa til meg på barneskolen når vi sku velge kor vi sku reise på klassetur, noen sa kansje og vet ikkje. men etterpå ville de ikkje det som bli valgt! da sa læreren min, de som ikkje velger, sier ja! så det vi må gjøre no er å VELGE! vi må velge den innvandrerske kriminaliteten vekk, ilag med den norske selfølgelig. likestillingsdepartementet burde få lover om ka som er rasistisk og ka som ikkje er, og få det på nyhetene, sånn at innvandrere ikkje kan kalle oss rassister bare fordi vi spørr fint om di kan vere så snill å slippe oss forbi når di står i veien. så utlendinger som kommer til norge og får domm på seg, kan ikkje få fengsel, di må bli hevet ut! i noen stater i USA blir man henrettet etter 3 domm. og i pakistan er det henging og steining. snart er dette innført i norge. ikkje la folk fra utlandsk opprindelse komme til makten. det står og i koranen at muslimer skal herske over verden!!! Våkn opp norge, dette har di nesten klart! Det er bare rett rundt hjørnet at oslo, bergen og trondheim blir offer for bilbomber og selvmordsbomber!!! Og di som kommer til å si at eg ikkje har rett eller kommer til å argumentere dette.. Se kem som styrer dopet i norsk underverden : utlendinger.. gjenger : utlendinger. annen kriminalitet : Under RAMADAN var 80 % av all kriminalitet BORTE! Ka sier dette dere norge??? vi må få vekk innvandrere som ikkje jobber og oppfører seg som normale folk! SV og di andre rødgrønne partiene og deres tilhengere må bare se seg rundt om ka i faen di holder på med, dere holder på å ødelegge NORGE! skal dere ha mer bevis på at innvanderere ødelegger norge?? her kommer det. A-gjengen , B-gjengen, young guns, russiske mafiaen og jogoslavia mafiaen , alle disse er av utlandsk opprindelse. og disse MÅ UT! NÅ!!! Se om noen av dere har noe å si imot det eg nett har skrevet utenom at eg ikkje har noe jobb, for det har eg. ( eg er ikkje han arbeidsløse, vell og merke ) eller at eg ikkje kan skrive ( eg er bare fyllasjuk og holder på å daue av hodeverk )
Borgervern blir vel det eneste alternativet vi kan diskutere seriøst, uten at noen tar seg nær av det. "Natteravner" i Oslo er borgervern, der sivile borgere - observerer andre sivile borgere.
For å utvide begrepet så kan vi danne for eksempel "Sivilgarden" som også består av sivile borgere. Bortsett fra en ting ”Sivilgarden” blir bevæpnet med håndvåpen, og disse blir brukt mot kriminelle elementer på gater og torv. Dette kommer til å skje som en konsekvens av unnfallende politikere og et fraværende rettsapparat!
Karl Oscar
Hva viser kriminalstatistikken for domfelte, og innsatte i norske fengsler?....
Ca 90% her i landet er etnisk
skandinavisk /nordisk.
Vise krim.statistikken samme %-vis andel?
HVORFOR KOMMER 95% AV ASYLSØKERNE TIL NORGE UTEN NOEN PAPIRER /ID ?
Det var da svært,pass på blodtrykket folkens.
Her oppe i Finnmark får en ikke arbeide i det offentlige hvis en ikke kan samisk, helst må du
legge fram bevis at du har samiske aner.Og kan love dere at slenger en forkjært med kjæften eller mener at det er uretferdig, så blir en stemplet som rasist og det som verre er.
Og de verste er de kjærringene som kommer sørfra
og gifter seg med samer det eneste de har i hodet er "kofta og reinpeis", de er mere samisk en en same.
Her blir det å være norsk regelrett sett på som mindreverdig.
Så klag ikke, det er vel enda en stund til dere må lære dere et eller annet kråke mål for å få arbeid.
Jepp, kvinnelig rasist her, og det er jeg stolt av. Bonde også, og like idiot som andre rasister. I Koranen står det at islamister skal overta verden. Det gjør de, bit for bit, dag for dag, fordi ingen tør å stoppe de. Terror, voldtekt, æresdrap, tvangsgifte, håper en del av dere ikke-rasister får kjenne dette på kroppen fort, og ikke graver hodet under sanden og ikke tror at det skjer. Duster. Bank faenskapen, la de kjenne norsk irritasjon og styrke, så de blir litt redd for oss. Stå på i Bø!
Svar; SSB skjuler statistikk ved ikke å kategorisere "de nye landsmenn"- det vil si de oppgir - det norske stasborgerskapet - som om de kriminelle innvandrere av 1. 2. 3. 4. gen. er ETNISKE norske. Hvilket skjuler de reelle tall, narko, voldsmenn etc. har fått norsk statsborgerskap. Det er en relativ enkel prosess det "å bli norsk" hvis du for eksempel skjuler deg lenge nok så unngår du å bli kastet ut, og kan deretter etter gitte regler søke på statsborgerskap! I realiteten er 80 % av de innsatte av annet etnisk opphav enn etnisk norsk!
Karl Oscar
Karl Oscar: I realiteten er 80 % av de innsatte av annet etnisk opphav enn etnisk norsk!
- Kilder?
Selvsagt er det mulig, men er det realistisk å tro at det ligger mange utlendinger på lur rundt omkring i Norge og venter på at statsborgerskapet er boks, slik de kan begynne å rane og voldta, bare så statistikken skal se "bedre" ut for deres del?
Tviler på om kriminelle (uavhengig av statsborgerskap) bryr seg noe særlig og SSB men er det du du trenger å tro for å komme deg gjennom dagen så vær så god. Bare gi oss andre kilder så vi også kan se sammenhengene.
Hvis det er så jævlig med idioter som bare vil sloss bråke og det som er i bø. Vil jeg nå si det er mindre intelligent å ta seg til rette med en annen kultur og holdning enn ola nordmann. Noe som ikke alltid blir like varmt mottat her omkring. er sjøl fra midt- telemark. kjenner mange utlendinger som jeg forøvrig er utrolig kamerat med, men veit også om disse 3 som jeg mildt sagt ikke orker tryne på. ikke pga farge osv. Her i bygdane er det ikke sett¨på som no grovt å ille at 2 personer kommer dårlig overens, og får ut frustrasjonen med nevene. men når de kommer med kniver og andre ekstreme måter og væremåter blir det litt vilt. skal ikke støtte statistikken 50-100 mot tre. men ikke se så snevert på det. til og med her i område er det ikke ofte at halve bygda samlas for "dugnad" på den måten, fins noen som gang på gang på gang, skal drive allerede slåssklare folk på grensa lenge nok. da blir det poff..
Se på israel-- palestina. Kommer ein og anna kødd inn i israel og smeller av en par bomber i ny og ned, akkurat på grensa til å krig om og om igjen, helt til israel blir LITT lei. og tar også en "dugnad" og meier ned med full maskin. litt vel feil å sammenligne bokstavelig talt, men kanskje dere skjønner litt grunnen til at alt sånn skjer.
bare se i oslo da, der får noen demonstrere på midt-øst vis.. Bare se der, om og gjøre å rive hele byen totalt uten hennsikt.. som sagt deres kultur er litt fjern for noen av oss som sitter på gården og spiser kjøttkaker til middag hver dag. men å smart må du være for og skjønne at den ekstreme holdningen er faktisk derfor det er litt vel mye uvennskap nede i midtøsten. Alt i alt trur begge parter har gått litt over skaft ikke ulik en generell hverdag nede i midt-østen. Hilsen en som blir kalt rasist fordi han er uenig med noen som rett og slett bare er rasshøl, men kompis med de andre som ikke har gjort anna enn å gi oss mangfold og på en positiv måte dele de beste sidene ved forskjellige kulturer.
Sorry for at jeg ikke tolerer utaknemlig folk som kommer til norge med intensjon om å skape et velutviklet ransmiljø.
Vel Vel...
Mon tro om dette hadde vært en like stor nyhet om det var omvendt.. For i Oslo og generelt på østlandet er dette et gjentagende problem, bare at da er det ikke etnisk norske som angriper i gjenger..
Det er jo bare tragisk da, uansett hvem som gjenger seg mot et betraktelig mindretall...
Når mann må være så jævlig mange for å være tøffe, viser man igrunn bare hvor feige man egentlig er..
Tror igrunn denne nyheten har lite med rasisme å gjøre.. Det er bare en illustrasjon på at lang tids gjengmentalitet av etniske innvandrere har begynt å smitte over på norsk ungdom..
Og igjen: DET ER LIKE PATRETISK UANSETT HVEM SOM GJØR DET!!
Rasist?? JA, HVA SÅ?? Naturlig å beskytte noe som er sitt eget...
Kjære vene! …apple sier: "Selvsagt er det mulig, men er det realistisk å tro at det ligger mange utlendinger på lur rundt omkring i Norge og venter på at statsborgerskapet er boks, slik de kan begynne å rane og voldta, bare så statistikken skal se "bedre" ut for deres del?Tviler på om kriminelle (uavhengig av statsborgerskap) bryr seg noe særlig og SSB men er det du du trenger å tro for å komme deg gjennom dagen så vær så god. Bare gi oss andre kilder så vi også kan se sammenhengene."
SVAR:
Du sier det jo selv de sitter ikke på gjerdet "og venter " på at de får statsborgerskap fordi at kriminalstatistikken fra SSB skal se bedre ut! Det er en konsekvens av god SV politikk og SSB ansattes policy, ved og UNNLATE info om de kriminelle sin etniske bakgrunn i kriminalstatistikken!
SSB manipulerer med info ved ikke å oppgi de kriminelles bakgrunn. Hvis du ikke tror meg kontakt SSB selv eller din lokale stortingspolitiker(jeg går ut i fra at det er Kristin Halvorsen?)
Karl Oscar
"HVORFOR KOMMER 95% AV ASYLSØKERNE TIL NORGE UTEN NOEN PAPIRER /ID"?
Dette spørsmålet er blitt stilt litt tidligere i dag...er det noen SV-velgere eller AP-velgere som vil...eller tør...svare på dette spørsmålet??
Dugnadsånden er god i Bø i Telemark og i nærmeste omegn! Skal vedde på at det er ikke mange som sympatiserer med SV i bygdene deromkring :-)
..........................
Flere Frp + Demokrat-velgere hilses velkommen til våre bygder. Les Partiprogrammet til disse 2 gode partiene, særlig programmet til Demokratene. Så tenker jeg mange velgere til høstens Stortingsvalg får ett ekstra lett valg hvilket parti de vil gi sin stemme til!
Borgervern! Organiser det nå, for dere må ikke tro at noe retter seg til det bedre, i "sommer-Oslo"
Hvor mange tror dere blir ranet, voldtatte eller knivhugget i løpet av mai,juni,juli eller august?
Grøss og gru!Alternativet er enten å sitte hjemme? Eller å ta tilbake OSLO med egne midler!
Nå er det nå engang slik at jeg kjenner til disse guttene av utenlandsk opprinnelse som bor på GVarv. Og disse gjør ikke annet enn og utøve heverk og ut på byn for å krangle. Dette har ingenting med rasisme og gjøre i det heletatt. De fortjener mer, masse mer juling. De skulle rett og slett blitt sendt hjem. De gjør kun ugang her i Bø.
Jo her i dette tilfelle kan jeg ikke gjøre annet enn og forsvare Bø-ungdommen
"Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet."
Konklusjonen er som følger: det er f. så mange mennesker her i landet som fortjener juling.
En vis man sa engang "grunnen til at det er så mange idioter her i verden er at det ikke er lov å skyte dem"
Hvorfor ønsker nesten 90% av Norges befolkning at hijab i politiet IKKE skal være tillatt?
for ente gang,dettan har ikkje noko med rasisme å gjera.det er eit resultat av noen brødre som overhodet ikke har respekt for andres sine verdier.
Telemarkingene er velkomne hit til Oslo for å hjelpe oss med å rydde opp blant de kriminelle innvandrerne!
Karl Oscar
Jeg etterlyser sivilkurasje, Stå sammen, vær sterke, vis mot!
Den siste tidens kriminelle hendelser utført av innvandrere må stoppes.
Jeg etterlyser sivilkurasje, Stå sammen, ung som gammel, vær sterke, vis mot,hjelp når dere må!
Sivilkurasje er egenskapen å stå fast for sine verdier og gå i bresjen for sine overbevisninger for eksempel om misforhold, til tross for kunnskap om åpen eller latent motstand fra omgivelser eller overordnede.
http://no.wikipedia.org/wiki/Sivilkurasje
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Den siste tidens hendelser er en pekepinn for fremtiden, hvis folket ikke setter foten ned nå så kommer situasjonen å forverre seg
Karl Oscar: Du sier det jo selv de sitter ikke på gjerdet "og venter " på at de får statsborgerskap fordi at kriminalstatistikken fra SSB skal se bedre ut! Det er en konsekvens av god SV politikk og SSB ansattes policy, ved og UNNLATE info om de kriminelle sin etniske bakgrunn i kriminalstatistikken!
SSB manipulerer med info ved ikke å oppgi de kriminelles bakgrunn. Hvis du ikke tror meg kontakt SSB selv eller din lokale stortingspolitiker(jeg går ut i fra at det er Kristin Halvorsen?)
Var det ikke dette jeg sa da? Ifølge din teori er det svært få som begår lovbrudd før de blir statsborgere (5% - det har SSB tall på), mens mange mange flere gjør det etter.
Da må de fleste nødvendigvis vente med å begå lovbrudd til etter de er blitt statsborgere, ellers hadde statistikken for lovbrudd begått av utenlandske statsborgere sett helt annerledes ut.
Jeg stiller bare spørsmål ved om det er realistisk å tro at innvandrere venter til etter at de har fått statsborgerskap med å begå lovbrudd. Jeg ville jo tro at de som bryter loven (som jo er de færreste) gjør dette i like stor grad før de blir norske, som etter.
Anonym sa: "Bøværinger har alltid vært glad i å "sløss", men helst ikke alene, er best å ha backup, minst 5:1 eller mer."
Heelt enig as! Bor i Bø og vet akk hva du snakker om. De er feige, rett og slett.
tror jeg skal flytte til Bø etter dette =D
Heia Bøfolk, kom til Oslo og hjelp oss med å holde byen trygg!;-)
Karl Oscar
Kjenner Bø ungdommen, og vil jo få opplyse om at disse har varslet HELE bygda for å statuere ett eksempel overfor disse 3...DERFOR kjørte disse ungdommene etter denne bilen...Rett og Slett Borgervern av egne i egen bygd...når OSLOFOLK ikke skjnner dette, så er det jo fordi at dugnadsånden deres er i ferd med å dø ut..Mohammed har tatt den...
godt og lese at andre også har fornuft i landet her!!
hilsen Bø gutt!!:)
"Dette som skjedde igår, det kunne ikkje vært unngått, eg fekk ein telefon av noen andre i Bø som sa at en gutt på 17 år(som eg kjenner veldig godt) ble banket opp av en utlending 22 år, å dei sprang rundt å slo med beltespenna si på Bø hæringer, da ber du bare om å få de. Men eg personelig gjorde ingenting, bortsett fra at eg annmeldte det hele 5, ja, 5 ganger, uten at de skjedde ein jævla dritt, men så fort nokon tar igjen, da kommer dei, å syns så jævla synd på dei utlendingene. Politiet i midt-telemark gjør MEGET lite, dei gidder skjeldent å bry seg. Når eg kom til "åstedet" der 17 åringen fikk bank, så kommer utlendignen med den mest standard kommentaren han kunne komme med, "Jeg skal knulle morra di" osv. Hva faen, har dei virkelig så jævla lite å finne på, at dei reiser te Bø for å drive med faenskap? Dei sier sjøl at dei hater alt som har noko med Bø å gjøre, men fortsatt så er dei mye her.
Og for dere som ikkje skjønner hvorfor det er mye råning i Bø, å rundt om, så sier vel det kanskje seg sjøl? Det er INGENTING å gjøre rundt her, syns dere det virkelig er bedre at alle sitter inne på pc'n og spiller wow, cs eller noe hele dagen? Og de fleste som råner har bra jobb, og veldig få av dei er ute etter bråk, men igår så sa de seg sjøl at det kom til å smelle." etter min mening, dagens beste innlegg.
har respekt for invandrere som gjør et ærlig dagsarbeid eller av noen grunner ikke kan jobbe. men mener også at samfunnet burde se til gårdbrukerne, de har ofte utenlandsk arbeidskraft av personer som vil arbeide og de er det sjelden trøbbel med. og det pga at de vet at hvis de ikke følger reglene sjefen har satt, får de ikke mer arbeid hos den gårdbrukeren og vanskelig for å få det på nabobrukene. ofte kommer de tilbake år etter år og blir nesten som en del av familien om sommeren da de er her. til dere som kritiserer rånere generelt, hva er værst, at personer er sossiale i helgene ved å kjøre bil, eller at de er på fest og lettere kommer i bråk siden de aller fleste der konsumerer alkohol.
himmel og hav..denne debatten begynner virkelig å ta fullstendig av..Det begynte med at to gutter kastet en flaske på en bil-hvor ofte skjer ikke dette en lørdagskveld..Det neste som skjer er at 100 stykker forfølger en politipatrulje som en barnslig markering og dårlig forsøk på å vise at de tar et standpunkt,uten å kunne i ettertid vise hvilket standpunkt det er.Og nå hagler det inn innlegg om at Mohammed har ødelagt dugnadsånden i landet og at det daglig er gjengvoldtekter utført av utlendinger her til lands..Ro dere ned!Nå må man bestemme seg;Skal man diskutere innvandringspolitikk med mål om å oppnå positive resultater i form av bedre integrering,eller skal man diskutere det for å få ut skult agresjon for et eller annet?
Her er det klart at ikke all informasjon kommer frem! Jeg er selv fra Bø, og denne innvandrergjengen det er snakk om, har provosert i lange tider! Som en annen allerede har nevnt, har denne gjengen gått 10-15 mot 1, ved flere anledninger, der det ikke forekom noe som helst provokasjon fra bøhæringens side. Denne gjengen har holdt på i flere år og laget kvalm, og det at bøhæringene først NÅ tar til motmæle er ikke mer enn riktig.
Det at angivelig 50 biler (tallet er nok overdrevent høyt) kjørte etter denne ene bilen, betyr ikke at alle 50 var ute etter å banke de guttene; 90 % fulgte etter kun fordi de var nysgjerrige. At noen hadde intensjoner om å banke dem, er det ingen tvil om, men ser man på helheten, var dette kun et svar på lang tids provokasjoner fra denne gjengen som har gått løs på uskyldige gang på gang!!
Og jeg vil gjerne svare på alle kommentarene om de ”usiviliserte” bøhæringene. Vi har liksom så lav IQ, vi råner bare rundt i bilene våres, drikker heimebrent og sloss etc. etc. Kom igjen! Nå er det på tide å åpne øynene! Kommentarer som dette er så patetiske at dere som skriver slikt burde gremmes! Snakk om å sette alle i samme bås! IQ sa du…?
Og denne her var jo fin:
”De facistiske holdninger som under krigen sørget for god oppsluttning for Nasjonal Samling, er beklageligvis nedarvet til dagens unge gjennom deres imbisile foreldre og besteforeldres gjennområtne holdninger og meninger.”
Virkelig ”spot on” den kommentaren der, må jeg si! Nå blir det stående applaus fra min side! :-/
Til syvende og sist handler ikke dette om rasisme, eller fiendtlige holdninger ovenfor innvandrere, det handler om å sette en stopper for en spesifikk gjeng som sprer frykt, noe de har gjort i lang tid! De får ta ansvar for sine handlinger på lik linje som alle andre. Men siden de aldri lærer, viser det seg at det eneste alternativet er å slå tilbake med samme mynt!
”Usivilisert”
Hei Anonym. Du har så mange forskjellige meninger, hvilken skal jeg tro?!
Men når det er invandrere det er snakk om da har alle fakta kommet på bordet,det er det du mener? Såklart vet ikke alle vi andre alt som har skjedd i den saken. Men nå kan ikke de involverte komme med en objektiv vurdering av saken heller,ei heller "botstanderne" til disse tre det er snakk om. En 18 år gammel gutt ble banket opp for noe faren gjorde..Det ble sagt rasistiske kommentarer fordi faren knuste en flaske på en bil. Uttalelser her inne om at gutten fikk somfortjent provoserer meg,og det burde provosere de fleste. Varaordfører i Bø sa "Det var trasig at folk brukte påsken til å sloss"det hel blir for dumt,og det virker for meg som hele kommunen har gitt opp
Ikke dra alle over samme kam! Er selv fra Bø og det betyr ikke at jeg er råners, snekker, bonde, har lav IQ og/eller er rasist. En mob er en mob, ikke alle som tenker at hver handling har en konsekvens. Det samme gjelder kanskje også de tre andre som ble jaget.
den som skreiv:
Ordet "rasistisk" begynner vel å bli noe oppbrukt? Hvis man er 2-3 stykker som hisser på seg en haug med andre folk, må man vel ta konsekvensen av det? Etter min mening fikk de som fortjent, utlendinger eller ei.....
Hjernedød er en fin bil, og du eier nok den feiteste.
He he he, detta blei for domt!!! Hadde fakta kommet fram fra starten så hadde d vært noe anna... Ikkje ein heil haug om rasisme å greier. men media liker å snu litt på sakene. Egentleg veldig bra i Bø. BØHÆRINGER e koslege folk, men bestandig noen stuter innimellom, men d er d jo over alt ;-)
JA TIL FRP!!!!! Slik da va d sagt.. Eg e utflytta Bæhering og må si eg e stolt av å væra fra Bø!!!!!!E d rart at folk blir rasister??D e staten som gjer folk t rasister,som ikkje gjer noko med denna innvandringspolitikken..Hadde politiet brutt inn skikkelig igår,hadde d vel ikkje gått så langt som d gjorde.. Eg har mange venner som e utlendinger eg og e veldig glad i dei,men dei eg dømmer e dei som kjem t landet og bare drive dank.. E kje rart d e krig...Folk som sier dei har mange venner fra utlandet,og som e så snille osv. Ja d e klart,du oppsøker ikkje bråk og søker dei kriminelle!!!
Neipå tide å få frp t regjeringa!!!!
Kort sagt om denne hendelsen:
3 brødere + noen kamerater av de.
1. Selger dop, gjerne til 15år gamle jenter og...
2. Bruker dop.
3. Han eldste broren har akkurat kommet ut av fengsel, for maaange tilfeller av vold, besittelse av både våpen og dop ++
4. De har banket opp flere kamerater av meg her i Bø. Gang på gang, 5-10 mot 1 osv...
5. De får aldri/skjeldent noe straff for det, selv om det har blitt politi annmeldt gang på gang på gang.. Som for 4 helger siden så tok denne gjengen og banket opp en kamerat av meg, vi ringte politiet, de ville ikke komme.. I går når utlendingene fikk juling så kom de.
6. De provoserte ved å kaste flasker på biler osv i går.
7. Har allerede hørt at den eldste broren, dop selgern skal hente folk bra b-gjengen og komme neste helg.
8. Det nevnes vel ikke noe om at han ene som var tilstede der fikk et slag i bakhodet med knokejern, fra en av utlendingene..
9. +++++++++++++++++++++
Kort sagt: De fortjener det! Er ikke noe rasistiskt bak det.
Og det var vel heller ikke 50 biler, avisene legger jo på litt....
Da har jeg fått ryddet en del her etter å ha vært borte i hele dag.
Ganske skremmende å se hvor mye rasisme det er mot utlendinger og hvite det er her. Og ikke minst så er det skremmende å se hvor sterkt by folk hater de som sørger for at de får seg noe mat på bordet, altså bønder.
Veldig mye "alle bønder er rasistiske idioter" og "ikke rart du er arbeidsledig når du har en slik rasistisk blogg" Jeg er arbeidsledig fordi at jeg i likhet med 40 andre på jobben min måtte gå pga finanskrisen, men så langt tenker kanskje ikke dere?
100 mot 3 kalles FEIGT der jeg kommer fra.
Helt utrolig hvor mange voksne mennesker som faktisk må ty til personangrep på bloggeren, eller gå til angrep på bloggen her, KUN får å få frem et poeng, eller for rett og sett å føle seg så sinnsykt mye bedre enn blogger.
Det er tydeligvis en god del som ikke har fulgt særlig godt med i nyhetene i det siste, og fått med seg at arbeidsledighet er et stort problem her i landet for tiden.
Virkelig, SKJERP DERE! Skriv heller saklig om saken det gjelder, istedetfor å ty til slikt et lavmål.
Rasisme er forferdelig dersom det faktisk blir brukt. Men samtidig er det virkelig et beprep som blir brukt så altfor mye i dagens samfunn. Det er det ingen tvil om.
Folk burde virkelig tenke seg om litt mer om hva rasisme faktisk betyr før de velger å bruke det.
Videre vil jeg gjerne få si at rasisme kan også gå andre veien. Dette har jeg fått sett med mine egne øyne, og det er ingen så absolutt ingen god opplevelse som ei tenåringsjente.
--
TV-reportasjen var av det mainpulerende slaget. Ingen spørsmål til "offrene" om hvorfor de tror de ble jaget. Det ble heller ikke stilt noe spørmål til de som jaget bandittene om hva som har skjedd.
Dette ble nærmest fremstilt som de fargerike kulturberikerne kun tilfeldigvis var på stedet og ble jaget av nynasistisk mobb.
Hendelsene i Oslo på samme tid, der en bande med somaliere gikk løs og ranet og banket opp folk ble bare beskrevet som en ungdomsgjeng. Men der var det selvsagt ikke rasister selv om de som ble overfalt bare var norske.
Pussig at ikke alle overfallene av afrikanere på Grunerløkka mot hvite nordmenn er rasisme ? Tenk det, afroene går jo ikke mot sine "brødre, selvsagt. Ohhh, jeg gleder meg til oljen er borte og Staten er konk, da jages uannsett alle hvite fra landet....
Begrepet rasisme har mistet all sin gamle betydning. Før betydde rasisme troen på at enkelte raser hadde egenskaper i kraft av sine rase som var andre raser overlegne. Nå betyr rasisme bare at en farget føler seg urettferdig behandlet, uavhengig av årsaken til denne behandlingen.
Grattis til alle venstreradikale, dere har endelig klart det - fjernet ordet rasisme fra språket.
Alles som har gatt pa skole i oslo fra 1990 til 2009 vet hva dette dreier seg om! Det er en krig pa gang som ikke kan stoppes med politikk. At politiet stengte ned Viking men ikke innvandrer gjengene var begynnelsen pa det vi har na. I byene er det for sent. Si hva dere vil, men det er ikke Nordmenn som styrer her lenger. Det vi ser na er innvandring som sprer seg til bygdene og steder hvor folk ikke er "redde" enda. Det er grunnen til at disse gutta fikk juling. Det samme ble forsokt i Oslo men de som vaget a stikke hodet frem ble stoppet av politiet. Gi telemark fem ar sa er det ikke en normann som vager a mokke lenger. Nar du har blitt ranet, truet, sett venner bli stukket ned og banket nok ganger og ikke far lov av politiet a ta igjen sa gir man seg...
du som skreiv:
Hendelsene i Oslo på samme tid, der en bande med somaliere gikk løs og ranet og banket opp folk ble bare beskrevet som en ungdomsgjeng. Men der var det selvsagt ikke rasister selv om de som ble overfalt bare var norske.
hvis alle rasistiske hendelser som skjer i oslo skulle blitt en artikkel i avisen så hadde det nesten ikke vært plass til annet. tigerfolket skjønner å lese mellom linjene, det er beklagelig et issue som ikke vil endres med det første. Men derimot i BØ så, så blir det jo nesten en Benjamin sak, skjer ikke så ofte der vettu. Her i oslo så bare er vi forsiktige, Husk at vi bor i en hovedstad.uansett storby eller hva det handler om så er dette et problem som kommer til å vedvare, jævli kjip tanke ass, Vil ikke kunne kvitte oss med de problemene med .
Jeg tror folk har fått nok nå!
Det har gått for langt, til og med ungdommen begynner å bli forbannet.
Er kvalmt å lese alle naive nordmenn som skriker om rasisme uten å ane noe om situasjonen som faktisk har oppstått her! Bor i nabobygda og kjenner godt til herjingene til denne innvandrergjengen. de har flydd rundt og banket opp nordmenn og bare laget bråk i lange tider. Det er alt bråket disse innvandrerungdommene selv har stelt i stand som er bakgrunnen for det som skjedde. Hvis disse innvandrerungdommene hadde oppført seg som folk hadde ikke denne episoden funnet sted. Kjenner personlig til flere personer som har blitt banket opp av disse ungdommene uten særlig grunn. Får virkelig håpe at etter at halve Bø var ute etter å ta de, at de endelig har fått litt vett inn i skallen og skjønner at de ikke kan oppføre seg som de har gjort, men det er vel for mye å håpe på desverre...
Det som skjer nå er at togene fra Oslo kommer til å være fulle av ungdommer med innvandrer bakgrunn som skal til Bø for å banke personer som media og venstevridde har stemplet som rasister fordi at de endelig tok igjen mot personer som har oppførst seg drittsekker men som politiet har latt gå i fred.
Nå skal det være sakt at jeg ikke kjenner oppløpet til hendelsen i Bø, men 50 mot 3??? For en gjeng feiginger. Er det noe som må skværes opp i, så er 1 mot 1 eneste måten å gjøre det på.
Tris å lese en del av innleggene her inne. Alt dette sinne burde vært rettet mot staten som totalt har feilet i sin intigrerings politikk.
Hadde ungdommen i Oslo gjort det samme for lenge siden hadde det kanskje vært tryggt i .
Bø ungdommen byrde få medalje for å stille opp terror fra ungdomskrimminelle.
Renè
Dette gjør meg stolt som nordmann. Helter fra Telemark!
Godt jobbet fra Ungdommen i Telemark.
Er sikker paa at det var en grunn for at saa mange moette opp i Boe sentrum. Kanskje dette var draapen?
Rart det der, hvis du er svart kan du gjøre alt du vil uten å bli kalt rasist. Har du derimot litt selvrespekt for deg selv å gjør som gutta i Telemark så er du rasist, nazi etc. Hvem var det som begynte igjen?..De irakerne hadde begynt hele greia, absolutt fortjent at de fikk igjen når politiet ikke turte..
Jepp, på tide å ta av seg silkehanskene å gi denne bermen av nye fremmede den oppvartningen de trenger.Jeg begynner å bli lei av deres fremtoning og ser gjerne at vi skaper orden ved å sende alle fremmede på huet ut av vårt land. Det siste vi trenger er slikt rotteyngel her til lands!
Det som det norske folk bør frykte mest er det ekstreme og radikale Islam. Hvis dette svineriet får fotfeste i Norge, da er det virkelig fare på ferde. At det foreks. er noen få ungdommer av utenlandsk opprinnelse som lager kvalme i Bø i Telemark eller andre steder, det er å leve med. Norske etniske ungdommer er er ikke englebarn de heller. Men den ekstreme Islamismen som griper om seg i Asia, Afrika og i Europa....det kan sammenlignes med Svartedauen på 1350-tallet!
Les Partiprogrammet til Demokratene. Der står oppskriften på hvordan denne pesten skal bekjempes. Når du har lest dette partiprogrammet, så vet du nøyaktig hvilke parti du bør stemme på til høstens Stortingsvalg! Les:
www.demokratene.no
Her er en direkte link til
Demokratenes partiprogram:
http://www.demokratene.no/partiprogram/
Les dette programmet, og vær godt forberedt hvilke parti du skal stemme på til høstens
Stortingsvalg!
Skal ikke uttale meg bastant om hva som skjer i bygdenorge, fordi jeg bor i Oslo, men kan ikke tenke meg at årsakene til gnisninge er så annereldes der enn her. Hvorfor skal etninske nordmenn finne seg i at folk som kommer hit fordi de liksom trenger beskyttelse, folk som opphlder seg i landet ulovlig og de som kommer på familiegjenforening ødelegger byen vår? Hvem er det som står for de fleste gate ran i Oslo?, hvem er det som står for de fleste overfallsvoldtektene?, hvem er det som banker konene sine slik at kapasiteten på Oslo krisesenter er sprengt?, hvem er det som selger dop langs akerselva? Hvem er det som skyter på hverandre midt blandt andre folk? Ta en titt på Oslo politiets statistikker folkens. Dette er ikke rasisme, men realiteten.
Det er vanskelig å se på dette som annet enn forspillet på en større anlagt konflikt med rase/etnisitet som viktig, men ikke eneste, ingrediens.
Hei. Har lest veldig mange av kommentarene her nå. Selv er jeg fra Bø og var med som en av de 50-100 bøndene som dere kaller det her.
Hvorfor så mye "annklagnning?" ?? Det som har skjedd er at de ungdommene med utenlands bakrunn har vært mye i bø de siste mnd og "erta" på seg de fleste jeg kjenner her. De viser finger, er frekke, banker folk og oppfører seg som noen idioter. OG EN TING , HADDE DE VÆRT HVITE HADDE DET SAMME SKJEDD ! Det har ingenting med rasisme å gjøre.
Denne saken står over alt nå, det står at to av de iranske guttene havna på sykehuset, men en av bøheringene ble slått i bakhodet med knokhjern og havnet på sykehuset. Hvor står det?? Ingen plass før noen av bøheringene ble intervjuet.
og til ALLE dere som har klaget her inne på att vi bare er en gjeng bønder uten jobb og med store fritidsproblemer. Det er BULLSHIT ! Vi jobber, har en fritid som vi garantert kan skryte av i forhold til deres. Hold til hælvette kjeft fram til dere VET hva dere prater om!
en advarsel til myndighetene dersom de skulle lese dette: Det begynner også å bli bra hett mellom etnisk norsk ungdom og en gjeng med ungdom innvandrere i møre og romsdal. I flere år har innvandrerbarna yppet på seg og banket opp oss norske, uten politiet har gjort noe som helst for å stoppe det! Gjerne opptrer "brunkremen" i gjenger på 5-6 stykker og banker oss når vi skal hjem alene fra byen, uten vi har gjort noe for å provosere dem på oss! Det har sjedd flere ganger at vi har hatt en mobb med norsk ungdom standby dersom det skulle skje noe, gjerne opptil 200stk, slik om i tilfellet i bø. Heldigvis for innvandrerene har de vert i andre bygder og laget kvalme de helgene. Nå er det så hett at det ikke er lenge igjen før vi gjør noe drastisk, borgervern er faktisk den enkleste løsningen, og foreslått av norske i alle aldre, i en tid der politiet ikke kan arrestere noen som har en annen hudfarge enn hvit!
Innvandrere kan faktisk tilføre noe til det norske samfunnet. Mange av dem er ærlige og ålreite mennesker, men noen av dem er mennesker vi ikke vil ha i samfunnet. De som ble "forfulgt" i Bø var kriminelle folk som hadde laget kvalm, på samme måte som de somaliske ranerne i Oslo. Dette er pakk vi ikke vil ha, og de kan sendes ut av landet med første fly. Alle innvandrere som lærer seg språket og betaler skatt skal naturligvis behandles med respekt!
Hilsen nordmann, anti-rasist og tilhenger av mindre innvandring.
Innbyggerene i Oslo har nå en suveren sjanse å vise seg slik som heltene fra Bø! Samle gutta folkens og spring uti gatane og vis de tamilene som demostrerer hvem som bestemmer i dette landet!! Vi er lei av kvalmen de medfører og vil ha de ut av landet for godt!
Det provoserer meg like mye hetsen til bygde-norge som de rasistiske uttalelsene her! Hvordan hadde vi oslofolk hatt det om det ikke var for bondelandet? Vi kan jo selvsagt importere alt av meierivarer og kjøtt, legge alt av industri inn til byene og forurense de mer, handle alt av mat osv for hele ferien i byen før vi drar på hytta i påska, gå tom for bensin på tur til neste by (slik at vi må få hjelp fra laaaangt unna for å komme oss videre) osv osv... Vil påstå at byfolk flest har et brutalt holdningsproblem ift bønder. Du er ikke bleikfeit, dum, kjører gammel Volvo, har lav utdanning og er rasist fordi du kommer fra bygda!
Hilsen en litt lubben og bleik, lavt utdanna Tøyen-mann. (JA jeg kjører gammel Volvo også)
Bare dritt i denne bloggen. Her står det klare ord som "neger unge, svartinger" Til admin. Hvis du ikke vil slette slike utsagn, så burde du fjerne teksten som står under legg inn en kommentar. Ja alt er ikke rasisme, men mye som står her er faktisk rasisme. Ut med alle nordmenn og utlendinger fra norge. Norge tilhører faktisk samene. Så Ola nordmann og våre nye landsmenn, ut av samenes land. Finn deres eget land.(alle som motsier meg, kan spise sin egen avføring)!
Jeg ser ikke helt hvorfor politiet skal megle, politiet sin oppgave er da å pågripe lovbrytere?
Demokratene???er ikke det på lik linje som KKK? eller man kan jo stemme på ufo partiet. Gi faen i prekk på oss det jævla partiet ditt!Demokratene er jo bare no dritt!Stem heller på FRP. Det er i det minste et ekte parti. Stem heller på donald og co. Lættis at noen prøver å rekrutere til en møkka parti. Det er ikke mye demokrati i demokratene. Hjemmesiden deres er rene tabloid avisen. Det er jo verre en se og hør. Det eneste som mangler nå er partiets nærkontakt med romvesner. Stem på blurrr fra planeten mars som norges nye statsminister. demokratene prøver å vinne stemmer på det folk frykter. Det er en del som frykter rominvasjon, derfor støtter de terioen om den mektige blurr som daler ned fra himmelen i sin flyvende talarken og skal redde mennesket fra å i ødelegge seg selv ved å spise junkfood. Idiot parti.Slutt å reklamer for fantasi partiet her!!Spar oss. Steven spielberg er bedre.
At folk aldri kan lære seg å snakke saklig om en sak. Er så mye unødvendig skvip som personangrep, rasistiske uttalelser, til og med angrep på bønder som blir skrevet her at jeg blir helt forbløffet.
Til "anonym" 6. april 2009 23:29:
Tenkt på det at det faktisk begynner å nærme seg 300 innlegg her inne? På en sak som forøvrig ble lagt ut i går. Da tar det gjerne litt tid å få slettet de innlegg som ikke passer seg i noe som jeg synes virker som en grei blogg.
Er enig i at innvandrere som er ærlige og kommer for at de virkelig trenger beskyttelse og gjør en god jobb for samfunnet fortjener og bli i landet og bra behandlet,men alle de som driver med all mulig dritt kan bare pella seg ut av dette landet.... Og forresten angående feighet så er d vel d utlendingene er kjent for,har venner som har blitt angripi 3 mot 15stk og man hører om d hele tiden og d er faktisk vanlig blant de "de tøffingene"
Hva med alle de utlendingene som drar på ferie til d landet de har flykta fra fordi d var så fælt der??????Den skjønner jeg faktisk ikke
Pss, det der er ikke rasisme. Bank opp irakerne - de fortjente det sikkert. Hvorfor sier ingen det er rasisme når innvandrere banker opp etnisk norske? Ikke-vestlige innvandrere er generelt de verste rasistene i Norge, og fortjener å bli satt på plass!
Ja, viktig å mobilisere de kreftene som finnes mot sånne innvandrergjenger. I mange av de store byene funker ikke det lenger, for det er så sinnsykt mange innvandrere. Men noen steder går det. Bedre å ta saken i egne hender, for politiet tar jo alltid innvandrernes parti uansett. Hvorfor snakker ingen om han norske fra bø som kom på sykehus etter at han ene iraneren banket ham opp?? Støtter de norske i bø fullt ut, og skulle ønske flere nordmenn turte å gjøre det samme mot innvandrere som oppfører seg som tullinger og ødelegger Norge!
Anonym 23:29, hva er liksom rasistisk med "neger unge"? Og hvor står det "svartinger"?
send heller en takk til ap-regjeringen...dette er nok bare starten,med det styret vi har i dette landet....gled dere,om noen år????????
Når man skal fornærme en person, så er det naturlig at man bruker det som svir mest.
Generelt sett så hater jeg verken homofile, innvandrere, bønder, religiøse, rånere, fiskere eller hva man måtte være.
MEN om jeg skal fornærme en drittsekk, så vil jeg som regel bruke deler personens identitet og utseende som virkemiddel. NETTOPP fordi det er det som svir mest.
Det er en helt naturlig metode, som omtrent alle bruker bare de blir forbanna nok. Men har INGENTING med rasisme, diskriminering etc. å gjøre. Det er tanken bak som teller, ikke ordene som kommer ut.
Og rasisme? For et latterlig utrykk! Det finnes ikke menneskeraser! Kun ekstreme høyrefolk og ironisk nok; omtrentlig alt innenfor venstresiden virker å tro det.
En annen ting er jo at det er helt forkastelig å ta kreditt for andre menneskers lidelser for flere hundre år siden, bare fordi man har/hadde samme hudfarge. "Uuuuuhhh....11 millioner negere ble slaver før jeg ble født. Jeg må hevne dem alle fordi vi har samme hudfarge!"
Det er faktisk på landsbygda Norge er modig nok til å forsvare seg! I oslo er det motsatt, hvor det er soner dere ikke tør å bevege dere. Men de norske kara som flyr rundt der er jo bare en haug med femidotter, som selger kaffe og bytter verdiløse konsulenttjenester! Hva annet kan man forvente?
Bygda sa at nok er nok. På tide at resten av Norge sier det samme. Og til alle dere "bedrevitere" som bruker fancy ordspill og tåkesnakk om likhet og mangfold har jeg kun en ting å si: FÅ OPP ØYNENE.
Innvandrere er absolutt overrepresentert da det gjelder voldtekter, ran og innbrudd. Gidder ikke si noe mer, men dere skal alle faen meg ta dere i nakken på at jeg stemmer for høyresiden ved dette valget. Vi er nødt til å gjøre grep for å få kontroll over den elendige integrerings-situasjonen.
Ta en tur til Oslostan. Det er resultatet av innvandringen! Herregud! Det var 5 ran sist lørdag. Føler meg ikke trygg for en 5'er lenger på byen i Oslo!
Det er tragisk hvordan mangeårig snillistisk, naiv og feilslått innvandring og integreringspolitikk nå har lagt grunnlaget for økende fremmedfykt og fremmedhat. Dette kommer tragisk nok til å komme i større og større omfang..og så er det partier som aldri har sittet med makta som får skylda for at det er som det er... Javel?? En ting er ihvertfall fakta: Innvandrere, asylsøkere og forbireisende "turister" er overrepresentert på kriminalstatistikken hva angår grov vold, ran, sedelighet (voldtekter), drap, og innbrudd og grove tyverier... Er det rart man blir harm,,når man ser et land som etter krigen kom seg på bena og ble et land var stolt av rives ned og går i oppløsning.. Ikke innvandrerne sin skyld..men tafatte politikere... Frp har min stemme!!
Til deg som mener det er rasisme å bruke ordet neger. Vel, ordet er avledet fra det latinske ordet negro, som betyr svart. Hvorfor skulle det være så mye verre å å bli kalt svart enn hvit? Vi i fra europa blir kalt hvite. Jeg liker det ikke fordi det får meg til å føle meg fargeløs og blek. Synes det burde bli forbudt å kalle oss hvite. Det føles rasistisk og nedlatende. Fiskepudding liksom.
Flott at ungdommen i Bø sier i fra om at en forventer normal folkeskikk også fra innvandrerene.
Willoch tok opp dette problemet allerede i 1988, og hans frykt for innvandringsproblemet den gangen har slått til.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/09/511447.html
I forhold til folketallet har Norge en enorm innvandring, 67 000 personer bare i 2008. Det tilsvarer Finnmark fylke.
http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=2330
95% av innvandrerene har ikke høyere utdannelse, og over 90% av dem kommer uten papirer og fingeravtrykk. Med andre ord, dette er ikke personer som kommer for å bidra.
Ikke-vestlige innvandrere, med Tamiler som er flott unntak, har så lav arbeidsdeltakelse at det spiser opp mer enn oljefondet bidrar med.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article1348280.ece
Bare i 2008 brukte den rødgrønne regjeringer 9,2 milliarder på nye asylsøkere.
http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=2083
Noen som husker hvor mye debatt det var for noen år siden da en vurdere "eldremilliarden"? Hvor mye debatt var det rundt asylmilliardene?
Men en ting er at ikke-vestlig innvandring er en økonomisk katastrofe som mest sannsynlig på sikt vil knekke velferdsstaten.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article902132.ece
Et annet svært alvorlig problem er kulturen deres, spesielt Islam.
I dag begås 72,8% av voldtektene i Oslo av ikke-nordmenn. Ikke-nordmenn utgjør omtrent 20% av befolkningen i Oslo.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/22/533336.html
Samtidig er 40% av barna i Oslo ikke-nordmenn, og Mohammed er det vanligste navnet. Hvordan vil voldtektsstatistikken da se ut om 15 år?
Kan norske kvinner gå trygt ute i Oslo om en generasjon? Hijab for norske jenter har av norske muslimer blitt foreslått som et tiltak som kan halvere antall voldtekter.
Når vi ikke klarer å få 20% til å integrere seg, hvordan skal vi klare å integrere 40%? Rundt 2050 er nordmenn i mindretall. Hvordan skal denne minoriteten klare å integrere en majoritet?
Jeg mener at den norske kulturen er bedre en alle andre kulturer i verden.
Norge ligger på topp i nesten alle positive statistikker, og på bunn i nesten alle negative statistikker. Vår kultur er preget av velferdsstat, vitenskap, sekularitet, likestilling og jevn fordeling av godene i en ærlig og hardtarbeidende fredelig befolkning.
Ser en på Somalia så kan en vri alle dise utsagnene 180 grader.
Hvilken av disse to kulturene er best egnet til å gi verdens befolkning et godt liv?
Hvilken kultur er det da en bør beskytte og sørge for overlever?
Hundretusener fra verdens mest dysfunksjonelle kulturer har valgt å komme til Norge for å ta del i våre goder.
Desverre har de det til felles med våre multikulturister at de ikke skjønner at disse godene ikke har kommet seg selv. Det er vår overlegne kultur som har produsert godene de ønsker å få ta del i. Oversvømmes 4 millioner nordmenns kultur av milliardene som vil inn, så dør gåsa som legger gulleggene.
Det som er et fyrtårn og eksempel for resten av verden på hvordan man får til et godt samfunnn, kan druknes på ett år av Pakistans 160 millioner.
For å gni inn hvor få vi nordmenn er: Det er flere jøder i New York enn det finnes nordmenn i verden. Vi er ikke flere enn at vi bare ville ha vært en kuriositet om vi alle flyttet til Karachi med sine 18 millioner.
innvandrere gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å rope opp om rasisme i tide og utide. Det kan komme til å ende som i eventyret om gjetergutten som til stadighet ropte "ulv,ulv". Da ulven endelig kom var det ingen som brydde seg. Folk hadde blitt likegyldige til ropet.
Vi holder hånda over innvandrerne i detta landet..
Kommer folk til Norge, så får dem faenmeg oppføre seg. Ellers kan de bare dra tilbake der de kom fra.
Det som er så synd, er at enkeltindivider skal ødelegge for alle de innvandrerne som faktisk gjør seg fortjent til å være her. Han hyggelige butikkeieren på hjørnet, den snille bussjåføren, den artige komikeren - jeg kan nevne mange fler.
..men jeg har altså rasistiske tanker. Unnskyld meg, men jeg hater virkelig de innvandrerne (og etniske nordmenn) som skal lage KVALM! ...og det er tydeligvis mange av dem.
Står utenfor utesteder og ypper til bråk, blind vold og voldtekt.
3 mot 1 - for mann mot mann tør dem jo ikke.
Hver gang noen hever stemmen for å si sin mening, så er man rasist.
For det er jo OSS det er noe feil med, ikke de ***** svartingene som lager kvalma.
Dem er det jo bare synd på.......
Det er en ting jeg ikke skjønner. Folk kommer hit fra somalia og kaller seg flyktninger. Alikevel sender de barna sine tilbake til Somalia hvis de synes de blir for norske. Hvilke foreldre sender sine barn til et sted de selv tydligvis synes er for farlig å være
Nå må politiet se alvorligheten i denne episoden fra Bø. Her har myndighetene et klart ansvar til å forhindre hevnaksjoner/eskalering av konflikten.
Håper jeg ikke behøver å lese om slosskamp med døden til følge, bruk av våpen osv. i avisen førstkommende søndag.
Tipper Bø tiltrekker seg mye pøbel til helgen.
Mvh forbipasserende
Det er de som kan tilpasse seg som overlever.
Nordmenn er oppslukt i PC'en for eksempel, mens innvandrerbarna leker og tar seg av de eldre. Nordmenn greier ikke å ta vare på hverandre og samhandle som ekte mennesker. Hos oss går det kun i tre modus: Skam, triumf og misunnelse! Vi hviler på en sosialistisk velferdsboble hvor vi ikke vet hva det vil si å kjempe for seg og sine betyr! Vi er feite, late og naive. Totalt fordervet :P
Innvandrerne vet hvordan de skal gå frem for å oppnå ting da de er godt trimmet i å ha opplevd nød. Ved å tilpasse seg vårt system (som gir goder?), samarbeide og produsere ekte verdier er de Norges survival of the fittest akkurat nå. Tenk å reise så langt, bosette seg på et kaldt sted og leve skikkelig godt i forhold til hjemlandet?
Hvem ville vel ikke forsøkt det gjennom samarbeid??? Når noen attpåtil syns at det er greit å endre sin kultur og levesett så er det jo bare å kjøre på.
Nordmenn bør skamme seg! Dropper ut av videregående som aldri før. Vi er innrøyka øl drankere på en eller annen brun pub i oslo. Eller late feite avdanka bønder uten noe å gjøre da vi IMPORTERER maten istedenfor å dyrke den selv.
Ta utdannelse, produser noe og ta vare på hverandre. Snakk med hverandre uten å triumfere over achivements, ikke føl dere utenfor fordi dere ikke har klart det, ikke skam dere.
Vi er et resultat av statlig "forvaring" fordi mor og far har vært glad for å gjøre noe annet, eller har blitt påtvinget at det offentlig oppdrar oss.
Vi har oss selv å takke når vi snart endrer i mindretall, når vi ikke lærte av våre gamle og tok vare på de, når vi sendte barna våre på tv rommet istedet for å la de oppleve ting osv osv.
Ja, Nordmenn er som en liten dråpe i havet når det gjelder verdensbefolkningen. Hva gjør vi når ting går galt? Skylder på andre istedet for å faktisk gjøre noe med det. Det er overhodet ikke noe problem å ordne opp i dette både politisk og på hjemmebane. Målet burde være: Passe innvandring som gir berikelse som vi kan lære av (nei, kommunister. Ikke så mange at man er i mindretall. Hvilket fornuftig land gjør det??) Utnytt arealet i Norge? Produser noe? Samarbeid? Oppdra ungene?
"A mothers love is sacred, don't you ever fake it"
Islam og sånnt er fjernt! Dette hadde ikke sjedd med FRP i rejering!!!
Legg inn en kommentar
Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.