onsdag 4. februar 2009

Her er kebaben din!

Kan lese på vg.no at Kebabkaos lammet Oslotrafikken da Bislett kebab i Oslo delte ut gratis kebab til alle.
Dabruker jeg annledningen til å minne alle om denne saken:
Æsj, her er kebaben din

"Vi tok 250 kilo kjøtt i en kontroll på lille julaften formiddag, sier kontorsjef Wenche Iren Fredriksen ved Svinesund tollstasjon til iOslo.no.

Kjøttet var i utgangspunktet fryst, men i bilen til 40-åringen begynte det å tine, noe som er lite hyggelig å tenke på for dem som spiser kebab."



Fire års fengsel i kebab-saken


- 500 tonn kebab uegnet som menneskeføde

Her er bildene fra «kebabfabrikken»

Stjeler kjøtt fra butikksøppelet

Får satse på at alle som fikk seg en gratis gebab er like gode i magen i morgen :p

10 Kommentarer:

Anonym sa...

Nå er jo Bislett Kebab forskjellig fra de andre små kjappene. Bislett har jo blitt mer en leverandør på lik linje som feks McDonalds i USA osv. Ikke at det heller er positivt da, fedme kommer til å bli ett stort problem i landet snart.

Holder meg til mors marokkanske versjon av Taco heller jeg :O)

Anonym sa...

Herregud, for en tragisk blogg. Ikke vondt ment, men du kan ikke sammenligne ulovlig kebabkjøtt og sjabbete sjapper med de seriøse. Steder som bislett kebab/Balkan/campino osv. skaffer kjøtt fra seriøse steder, Balkan har til og med fått priser for at dem faktisk har kjøtt av ypperlig kvalitet. Jeg er så lei av alle disse fordommene om at all kebabkjøtt er kun bakterier på atter bakterier, det sier litt om hvor lite du vet.

Anonym sa...

Til "anonym" som la inn et innlegg kl 14:48.

Jeghar vært å spist kebab på en plass der de hadde fåttt priser for kjøttet sitt, men jeg og mange andre ble faktisk dårlig og 2-3 uker etterpå så ble den "seriøse" plassen lagt ned.

Så tviler på at bloggeieren har fordommer som du sier, men heller ser en del på fakta. Bare fordi at en plass servere godt kjøtt så er det fort gjort å tjene noen tusen ekstra på å lure inn litt annet kjøtt i oppskriften av og til.

Anonym sa...

Bislett kebab slår alt. Det du ikke vet, skader deg ikke. Og dør du er det ingenting du kan gjøre med det uansett.

Anonym sa...

Da var det ikke et seriøst sted dere var på. De stedene jeg nevner _er_ seriøse, men nok om det. Blogger har fordommer, og det er ikke første gangen folk ikke klarer å skille mellom sjabbete sjapper og seriøse steder.

Anonym sa...

Nå skal vel Bislett ha kudos for at de er en av de mer seriøse her i Oslo, kebaben deres er ok på smak, men man får en veldig stor porsjon og det er rask service.

Selv foretrekker jeg steder der smaken står i fokus og ikke pris/størrelse, så da ender det opp med Habibi Take away eller Grønland Grill.

Dersom man skal ha Kebab utenfor Oslo har jeg merket meg Balkan, LS Kebab, og de to suverent beste sjappene i landet (etter min erfaring)

La Belle og Sesam
Som begge ligger i Trondheim?! Litt rart, men trøndera kan faktisk kebab...

Begge stedene har upåklagelig service, renslighet og kvalitet. Kyllingrull er vinneren på La Belle, Sesam babb på Sesam (men gå heller for burger'n som også er desidert best i landet). I tillegg har La Belle ølservering! Hvor mange kebabsjapper kan si det? :P

Anonym sa...

har spist på bislett flere ganger og hver gang har jeg blitt dårlig. Nei takk

Det gjelder flere kompiser av meg også. Og den kebaben dere får i Norge er ikke riktig servert en gang. Den man får i norge og kanskje mange andre steder ser ut som oppkast fra HELVETE

Wannabe advokat sa...

http://bislettkebabbokbind.blogspot.com
apropos kebab!
der har du bislett kebab bokbindet!

Anonym sa...

Hvorfor alt dette kebabvåset? Hva er galt med kjøttkaker og kålstuing?

Anonym sa...

Smuglerkjøtt og smuglervarer er mer og mer vanlig.Hver søndag kveld kommer bilen full av varer fra broderlandet ! Hvordan skulle de ellers få omsetningen til å gå rundt ?
Våkne opp !!

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide