mandag 2. februar 2009

Dagens regjering bør gå!

Sitter her og blar gjennom nettavisene og ser det at Solberg mener Storberget bør gå og må si det at jeg kunne vært mer enig, bare jeg ville lagt til at resten av regjeringen skulle gått i samme slengen. For noe værre en sittende regjering skal man lete lenge etter, sv lover mat til skolebarna IGJEN(det var jo bare løgn første ganga de lovet det). Og det skulle bare mangle at elevene føler seg snytt!
Og så har vi jo SP som presset frem utvided rasismeparagraf til å også gjelde for kritikk av religion selv om religion IKKE har noe med RASE å gjøre, som er en ganske STOR spiker i kista for ytringsfriheten i dette landet og som vil være med på gi andre religioner mer fotfeste i Norge og dermed være med på å avkristne Norge.
Manko på lærere er det også, så det ser ikke ut som ungene får den kunnskapen de kommer til å trenge i fremtiden for å la være å stemme på partier som SP, SV og AP :(

For å ikke snakke om alle de forskjellige ministre som plutselig har fått seg jobber selv om de ikke var først i kø og ikke fortjente jobben.

Men det er iallefall godt at det skjer noe bra i denne media jungelen, Fri etter 20 måneder som gissel :)

4 Kommentarer:

Martin sa...

Elever burde ta mer iniativ selv, fordi den Norske regjering vil aldri fungere

Anonym sa...

Elever får ikke lov å ta initiativ til bedre skole selv, har du ikke hørt det? Alle skal utdannes likt! Vi mennesker er forskjellige, jeg ser at privatskoler kan være veldig dyrt dersom foreldrene ikke har økonomi til å kunne tilby det til barna sine, derfor er jeg tilhenger av at staten skal subsidiere privatskoler mer enn hva de gjør i dag. Dessuten kunne de tilby stipend til elever hvor foreldrene har lav inntekt (ikke formue). På denne måten vil barn fra lavere sosial bakgrunn enn "sossebarna" ha muligheten til å velge seg privat de også.

Jeg har egentlig aldri forstått hvordan det norske folk kunne finne på å velge frem SV + SP + A til å styre landet, det er for meg aldeles ubegripelig!

Antagerlig stemmer mange velgerene disse partiene av gammel vane i stedenfor å lese gjennom partiprogrammene med kritiske øyne. Enhver person med utført videregående vil vel måtte forstå at gratis varmmat til alle elevene er økonomisk umulig, likeså å fjerne fattigdommen med et pennestrøk.
I tillegg tror jeg oppriktig at målet ikke burde være full barnehage dekning, men heller utdanne flere som ønsker å jobbe i barnehagene først. Nå er det riktignok flere barn som har barnehageplass, men til hvilken kvalitet?

Det samme gjelder for skolene. Det å fristille inntektene til kommunene (SP) er ikke alltid riktig. Personlig ønsker jeg at alle skoler og barnehager skal rustes opp til å møte god standard, utdanne flere og bedre lærere og barnehageonkler og tanter + førskolelærere i tillegg til å pusse opp våre verdifulle kirkebygg. Kirkene står ofte på verdifulle eiendommer som også forfaller.

Jeg har barn selv og det viktigste for meg er at de får med seg en solid utdannelse som ballast. For noen og tredve år siden da jeg selv gikk på skolen, var skolebyggene i god stand, doene virket og klassene var stort sett på 30 elever. Vi hadde bessa med melk og frukt, dette betalte foreldrene for, ellers var det matpakke.
Noen mener matpakken er usunn, det skjønner ikke jeg. Før, når ingen gikk til kiosken for å kjøpe søplemat, var det veldig få overvektige barn, referere igjen til min egen barne-ungomsskole. Ikke var skolen spesielt fin heller, og vi var i min tid Oslos største barneskole så det var mange barn å sammenligne seg med. Hvis barna får mosjon er brødmat bra, hvis de ikke mosjonerer er det ikke bra, så enkelt er det.

For all del, jeg tror nok denne regjeringen blir sittende, med god hjelp av Frp dessverre, men vi har valgt dem selv. Så lenge de fleste stemmer av gammel vane eller ikke gidder å stemme, så blir det ingen forandring.

Ha en fin kveld folkens.

Admiral_Gullars sa...

Ingen vits i at regjeringen går nå.
Det er nyvalg i September.

Anonym sa...

DAGENS REGJERING BØR GÅ! Skriver ADMIN, den 2.feb. Jeg er helt enig i alt du skriver men vil gjerne tilføye at hvis de ikke går av så må Storberget gå snarest fordi han ikke har kontroll over sine underordnede. Statssekretær Astrid Aas Hansen og Marihøna og rådgiver Hadia Tajik må bli sparket på dagen for undergravningsvirksomhet. Slik fungerer det i det virkelige liv. Astrid Ass Hansen har vist ufattelig grov uforstand i tjenesten ved å la seg diktere av en muslim, Hadia Tijak, til å sende ut en løynaktig presse-melding om at bruk av hijab i politiet er ved-tatt. Selv en 10 åring ville ikke funnet på noe så inn i hestræva dumt.

Hadia Tijak fikk rådgiverjobben kun fordi hun tilhørte en minoritet i samfunne. Og jeg arme menneske som trodde idiotene også hadde utdanning. Men burde forstått at så ikke er tilfelle når jeg ser sirkuset og følgene av det innvandrerne har tilført Arbeiderpartiet og regjeringen de siste årene. Utroligt amatør-messigt. Nå lurer jeg på hvor i helv--- de klare å finne frem til slike kandidater. Kan en bare melde seg inn i partiet eller plukker de dem ut tilfeldigt på gaten. Det er sykt og skammeligt.
Ut med jævelskapet fortere enn svint. Hadde de nå ennå hatt vett til å ringe til en SPÅDAME, (På statens regning selvsagt.) for å få litt førstehånds informasjon så ville FOLKET tilgitt,
og belønnet dem med en stortingsplass, slik det er tradisjon for i Ap., men nå må de ta konsekvensene å pigge ut døren fortere enn svint
Ha en fortreffelig dag og husk det jentunger at neste gang dere får et oppdrag så er det lov å tenke, så bruk da hode og ikke ræven.

Legg inn en kommentar

Personangrep, rasisme og anklager om rasisme slettes.
Ser du noe som bør slettes? Send meg en mail på utenjobb@gmail.com og skriv klokkeslett og navnet på innlegget som inneholder kommentaren som du vil klage på.
Skriv på norsk, svensk, dansk eller engelsk, alt annet blir slettet.
Signer gjerne med et eller annet navn slik at det er lettere for andre å svare på det du skriver.

-
Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide